Blazer som førstegangs bil??
#21
Posted 24 January 2009 - 14:27
Her har det jammen tatt av, hehe, så takker for alle tips og hjelp
Bravo: eg skjønner ka du vil med det du skrev først, ganske informativt, og det hjalp meg en del når det gjalt å velge mellom 2 og 4 dørs, no har eg også kun kjørt K5, ikke S10 og eg tviler ikke på det er stor forskjell mellom begge, men grunnet plass mangel må eg ha noe som er mindre, og det kan virke som at K5 har en del større tendens til å gå i stykker enn det en S10 har (virker ihvertfall slik på alle svarene eg har fått), du nevner og dette med å kjøre en lang bil, er helt enig med deg der, siden jeg begynte å kjøre har eg kjørt en Nissan X-trail, den er identisk meg S10 pluss/minus noen millimeter, så har fått litt erfaring når det gjelder å kjøre noe slikt.
men takker igjen for svar, vil tippe det nærmer seg.
har no http://www.finn.no/f...nnkode=15824269 i øyesyn etter at en litt lengre oppe linket den, før det var eg fast bestemt på å ha en 2 dørs, (aner ikke hvorfor) men etter at eg har fått en del svar her, og lest litt rundt, så passer det gjerne greiest med en 4dørs.
Takk igjen
J-E
#22
Posted 24 January 2009 - 18:30
#23
Posted 24 January 2009 - 20:29
Her har det jammen tatt av, hehe, så takker for alle tips og hjelp
Bravo: eg skjønner ka du vil med det du skrev først, ganske informativt, og det hjalp meg en del når det gjalt å velge mellom 2 og 4 dørs, no har eg også kun kjørt K5, ikke S10 og eg tviler ikke på det er stor forskjell mellom begge, men grunnet plass mangel må eg ha noe som er mindre, og det kan virke som at K5 har en del større tendens til å gå i stykker enn det en S10 har (virker ihvertfall slik på alle svarene eg har fått), du nevner og dette med å kjøre en lang bil, er helt enig med deg der, siden jeg begynte å kjøre har eg kjørt en Nissan X-trail, den er identisk meg S10 pluss/minus noen millimeter, så har fått litt erfaring når det gjelder å kjøre noe slikt.
men takker igjen for svar, vil tippe det nærmer seg.
har no http://www.finn.no/f...nnkode=15824269 i øyesyn etter at en litt lengre oppe linket den, før det var eg fast bestemt på å ha en 2 dørs, (aner ikke hvorfor) men etter at eg har fått en del svar her, og lest litt rundt, så passer det gjerne greiest med en 4dørs.
Takk igjen
J-E
Skal jeg svinge bortom der på mandag å kikke på`n... ikke så langt unna der jeg skal laste på retur til Langhus... fort gjort egentlig hvis den står ute da..
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#24
Posted 24 January 2009 - 22:17
Biringen: viss du kunne gjort det, hadde jeg blitt svært takknemlig , forhåpentlig vis da viss det er positiv tilbake melding går kanskje mitt bil kjøp litt raskere
på forhånd takk!
Jan-Erik S. Helle
#25
Posted 24 January 2009 - 23:24
X-Trail og S10 er kanskje tilsynelatende lik, men jeg tipper at japsen har mye bedre sving enn amerikaneren.
For det første er den nyere, og for det andre er det innlysende siden.. vel.. det er en amerikaner og en japse.
Tips, få kjørte bilen på Naf test med avtale om at du betaler testen om bilen går greit igjennom, og selger betaler hvis det viser seg å være mye feil.
Eventuelt at dere spleiser. NAF finner sikkert rust på bilen, og da kan du vel egentlig nekte å betale testen, siden selger allerede har skrevet at den ikke har rust.
Har selv brukt Naf test andre veien, skulle selge bil. Veldig greit å kunne spille hjernedød, og bare referere til papirer fra NAF.
Man står litt tryggere, også kostet den tross alt bare 1600 kroner.. tror jeg..
#26
Posted 25 January 2009 - 01:23
Jepp, den er 90 graders motor i forhold til den jeg har nå som er kun 60 graders.
Men på den nye motoren får jeg alt jeg trenger + den er ferdig ombygd til gass
#27
Posted 25 January 2009 - 09:17
Men på den nye motoren får jeg alt jeg trenger + den er ferdig ombygd til gass
Det er gull, er ikke alle som veit det, og gas det blir supertkoster 4,50 liter her vi bor HEHEHEHE
Den Grøøne stygge skal jeg hente gasannlegg til på mandag, skal bli deileg å gå fra 20 kr. mila til 10 .
Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.
#28
Posted 25 January 2009 - 13:17
En ikke så stolt Merce-eier
Og en veldig stolt Jeep WJ eier!
#29
Posted 25 January 2009 - 14:03
#30
Posted 25 January 2009 - 20:01
Tviler på at den har Vortec motor.. Vis du ser på bilde av motoren og samenligner med denne: http://www.finn.no/f...mp;WT.svl=Bilde så er det litt forskjell.
Den er også oppgitt med 3 hester meir enn ka gamle bilen min (99`S-10) hadde???
Arester meg gjerne vis eg tar feil her...
#31
Posted 25 January 2009 - 20:40
Hvordan kan du være sikker på at dette er vortec motoren det tror ikke jeg, vortec motoren sto det vortec på luftfilteret, tror heller dette er den med tbi innsprut.
Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.
#32
Posted 25 January 2009 - 20:58
Hvor vanlig er det med 190+hk i disse årsmodellene? Er ikke 160hk'ern mest utbredt?
#33
Posted 25 January 2009 - 21:22
Men joda, så på disse bilene selv, før jeg kjøpte min. og de er veldig mange med 160hk.. de nyere modellene (96+) koster gjerne over 100k
En ikke så stolt Merce-eier
Og en veldig stolt Jeep WJ eier!
#34
Posted 25 January 2009 - 21:51
Men joda, så på disse bilene selv, før jeg kjøpte min. og de er veldig mange med 160hk.. de nyere modellene (96+) koster gjerne over 100k
Søstera mi hadde en 95 med 190 noe hk. Den første årsmodellen med nytt karosseri.
#35
Posted 25 January 2009 - 21:54
Edited by Jonass, 25 January 2009 - 21:54.
En ikke så stolt Merce-eier
Og en veldig stolt Jeep WJ eier!
#36
Posted 25 January 2009 - 22:11
Av og til så flytter tastene på tastaturet seg rund om kring for å kødde med oss. Var nære på at jeg kjøpte en '94, men leste et sted at de digitale instrumentene hadde en tendens til å ikke ville virke mer etter en stund og de kosta 60.000kr så jeg fikk kalde føtter. Holdt på å kjøpe siste modellen av den og, men endte opp på Tahoe'en jeg har nå.
#37
Posted 25 January 2009 - 22:24
Men den tahoen din har gått et par ganger ut i og opp igjen av den ælva da
En ikke så stolt Merce-eier
Og en veldig stolt Jeep WJ eier!
#38
Posted 25 January 2009 - 22:55
Jepp. Heldigvis så har den 4wd.
#39
Posted 26 January 2009 - 00:08
Men joda, så på disse bilene selv, før jeg kjøpte min. og de er veldig mange med 160hk.. de nyere modellene (96+) koster gjerne over 100k
Joda noen hadde 190-200 og noen hadde 160 det varierer, det er en w i vin # og så ser du det på motoren rød skrift på luft filteret men her er lista på første gen.
* 1983-1985 - 1.9 L Isuzu I4, 2-bbl, 84 hp (63 kW)/101 lb·ft (137 N·m) (California)
* 1983-1984 - 2.0 L OHV I4, 2-bbl, 83 hp (62 kW)/108 lb·ft (146 N·m)
* 1983-1985 - 2.2 L Isuzu diesel I4, 58 hp (43 kW)/93 lb·ft (126 N·m)
* 1983-1985 - 2.8 L (173 cu in) LR2 V6, 2-bbl, 110 hp (82 kW)/148 lb·ft (201 N·m) (VIN
* 1985-1989 - 2.5 L (151 cu in) Iron Duke I4, TBI, 92 hp (69 kW)/132 lb·ft (179 N·m) (VIN E)
* 1986-1993 - 2.8 L (173 cu in) LL2 V6, TBI, 125 hp (93 kW)/150 lb·ft (203 N·m) (VIN R)
* 1988-1992 - 4.3 L (262 cu in) LB4 V6, TBI, 160 hp (119 kW)/230 lb·ft (312 N·m) (VIN Z)
* 1990-1993 - 2.5 L (151 cu in) Iron Duke I4, TBI, 105 hp (78 kW)/135 lb·ft (183 N·m) (VIN A)
* 1992-1994 - 4.3 L (262 cu in) Vortec 4300 L35 V6, CPFI, 200 hp (149 kW)/260 lb·ft (353 N·m) (VIN W)
* 1993-1994 - 4.3 L (262 cu in) LB4 V6, TBI, 165 hp (123 kW)/2¨ÑǨ
Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.
#40
Posted 26 January 2009 - 18:47
står mye interesant her seg eg.
Eg snakket med en tidligere bilmekaniker på jobben i dag, og han vred seg bokstavelig talt i smerte når eg fortalte han om mitt bil ønske.
for det første så sa han at de bilene EIER IKKE kjøreegenskaper, det var noen j*** sleder, og at Mercedes ved ett punkt hadde sakt at de bilene var livsfarlige å kjøre.
For det andre, så sa han at det var UMULIG å komme under 2 liter på milen med disse krabatene, og at de eide ikke trekk på vinterføre i det hele tatt.
eg for min del kommer nok uansett til å ha en slik bil, men tenkte å la dere få vite ka enkelte syns om de.
men over til noe annet, disse digitale speedometrene, eg har lest litt rundt at de har en tendens til å ryke, hvordan er de å bytte?, dyrt?, lett å få tak i erstatning?
takker igjen
J-E