http://poststuffx.en...a=tiretrick.flv
Next time I get a flat I'm trying this
Started by
EnSykFaen
, Jan 23 2009 18:22
7 replies to this topic
#1
Posted 23 January 2009 - 18:22
Toyota Hilux 84 @ 37"
#2
Posted 23 January 2009 - 19:17
Velkjent triks for å få dekket på felgen det der. Ut med ventil, inn med startgass, og POFF
Pajero "Tassen"
#3
Posted 24 January 2009 - 10:33
Nå kommer jeg med mine klassiske og dumme spm.
Hvorfor må man ta ut ventilen ?
Må man pumpe opp hjulet etter dette, eller fyller dette dekket såpass at man i nødsfall kommer seg videre ?
Hvorfor må man ta ut ventilen ?
Må man pumpe opp hjulet etter dette, eller fyller dette dekket såpass at man i nødsfall kommer seg videre ?
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#4
Posted 24 January 2009 - 12:32
QUOTE(Kenneth32 @ 24 Jan 2009, 11:33) <{POST_SNAPBACK}>
Nå kommer jeg med mine klassiske og dumme spm.
Hvorfor må man ta ut ventilen ?
Må man pumpe opp hjulet etter dette, eller fyller dette dekket såpass at man i nødsfall kommer seg videre ?
Hvorfor må man ta ut ventilen ?
Må man pumpe opp hjulet etter dette, eller fyller dette dekket såpass at man i nødsfall kommer seg videre ?
Må nok ut med ventilen; kjekkt å få gassen INNI dekket ( ikke bare utenpå). Det er jo der trykket trengs,
dette blåser dekket ut på felgen igjen .
Må ha luft i tillegg.
Hilsen Jan.
Kan alt dette være rust??
Kan alt dette være rust??
#5
Posted 24 January 2009 - 21:31
Men i dette tilfelle hang jo dekket så løst på felgen at du lett kunne sprayet inn gassen uten å ta ut ventilen? Men selvsagt, en har ikke kontroll over hvor stort trykket blir på dette viset, kanskje like greit da.
_____________________
Heisann, enda en ulyd!
Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere
Heisann, enda en ulyd!
Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere
#6
Posted 24 January 2009 - 22:08
Kjekt triks dette, men det er vel unødvendig tungvint å ta det gjennom ventilen.
Gjør vel ikke det på den videoen heller såvidt jeg kan se....
Gjør vel ikke det på den videoen heller såvidt jeg kan se....
Nå lykkelig eier av Land Cruiser.... -00 KDJ90 VX D-4D (okt. 2008)
Min lille garasje på NLCK
Min lille garasje på NLCK
#7
Posted 24 January 2009 - 22:12
man tar ut ventilen for at varmen som oppstår inni dekket skal ha ihvertfall en liten vei ut igjen... blir et rimelig bra trykk og varme der inne, det må ut igjen...
_RalliArt_
#8
Posted 26 January 2009 - 01:03
bare vær litt obs med mengden startgass, og ikke minst hvilken type, biltema sik er livsfarlig om man bruker litt mye
http://s50.photobuck...gasstrikset.flv
http://s50.photobuck...gasstrikset.flv