Da skal jeg prøve meg på garasjetråd.
Har Tahoe 5,3 bensin/gass C1 3 seter, 2003 model. Jeg skal nedregistrere bilen klasse B.
Har fått god hjelp i tråden her på forumet: http://www.offroad.n...-2000-modeller/
Tenkt og vise / forklare hvordan jeg går fram, om det går greit vet jeg ikke helt ennå... Men har god tro
Har vært i kontakt med SVV flere ganer og til slutt fått kontakt med rett BT, Risløkka, og mener jeg har oppskrifta grei.
Fikk telefon fra Bergheim for noen uker siden, da jeg hadde forespurt de tidligere om nedreg, de kunne utføre for kr 20.000,- Evnt 17,500 om jeg bygde om, fjerne vegg og sette inn setene. Da jeg forklarte at jeg mente og gjøre det selv for ca kr 5.000, mente de at det er verre enn som så og mye arbeid med papirer etc.
Da ble det "blod på tann", hvorfor skal Bergheim ha så mye for jobben? Det er ikke annet enn og forsøke selv.
- Startet med bestille papirer fra Know motive, og de har kommet. Brukte vel en kveld på og "knote" på nettet, og etterhvert med god hjelp fra den yngre garde i huset gikk det greit. Det som trengs er: Ett bilde av merke ved bakdøra, kopi av pass eller førerkort, kopi av vognkort og fylle ut noen skjema. Samt og betale som vanlig netthandel. Ca 5 dagers leveringstid! Pris nesten kr 1.300
- Byttet fra xenon til originale og originale park blinklys. Bilen må vist nok være mest mulig original. Samt byttet ut tusenmetringene som var i xenon, til noen eldre Bosch. Lyktebøylen har jeg håp om og få med til Kl B. Jeg har allerede innskrevet lyktebøyle, en annen enn den som står på ,men..... Det skal gå og få innskrevet ny i vognkort ennå mens den er C1, og da får jeg automatisk med den i vognkortet til kl B. Etter at bilen er blitt B kan ikke lyktebøyle skrives inn... Rett rekkefølge er viktig. Men de kan gjøre det "på samme time" som nedreg ...
- Bestilt bakfjærer fra buygmparts, de kommer ca 21 november. Her gikk det litt i sirup da jeg ikke var helt sikker på delenumret før nedklassingspapirene kom. Jeg har 56 sist i delenr, det er pga autoride.
- Byttet ut eksosanlegget som var selvbygd. Mener det var 17 plasser med sveiser og 6 klemmer! Hadde minst 5 plasser med frieksos, to plasser var helt av. Hørtes og vel så det Ny eksos så likt som originalt ble bestilt til Steinar Stolen. Ett par dager etter montering merket jeg folk glante når jeg kjørte hjem...... og da så det slik ut bak bilen.. "englehår" Vel, bare og dra ut til det sluttet, til sammen ca 15 meter.... lyden ble ikke vesentlig endret. Litt mer brumling kanskje. Overskudd eller feil?
- Fått understellsbehandling hos Værnes bilpleie, og de gjør bra arbeide! Dinitrol.
- Bestilte time og fått utført: bytte til gasstank der reservehjulet var hos Auto E14. pris ca kr 14.000 Samt justert ned temperatur for innkobling til 30 grader.
- Tok ut gamle tanken selv. Med ca 100liter gass i tanken. Klabb, burde kjørt opp gassen.... men sånn ble det Så om noen har lure triks for og få utnyttet gassen... kan jo koble opp på utegrillen...
- Tatt ut skillevegg og demontert Bose forsterker og høyttaler. Hvor skal disse etter baksete er på plass, mon tro....... Under sete? Hva med styringskontroll?
Så langt er jeg kommet. Håper tråden ikke blir for tørr..... og at bildene blir der jeg har prøvd og sette dem....
Skal ut og "rense" med sånt vidundermiddel på spray med børste for tekstil på matte under der sete kommer, var, , litt søl...