Gå til innhold



Foto
* * * * - 6 votes

TahoePeder


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
170 replies to this topic

#21 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 25 November 2013 - 22:02

Denne skal inn i midtkonsolen, litt trasig å få den inn. Men det går med litt overtalelse.
Settes inn i front i konsollen
Med å vende og vri på den så finner du sikkert ut av dette...

Jeg gjorde det nettopp på Avalanchen til mine foreldre. Merket også stor forskjell på lyden da den ble plassert "riktig".

Hilsen

Frank.

 

Tusen takk, det må jeg vel få til :)

 

Har en utfordring til; Jeg har midtsete foran nå, vil få reg som 6seter. Vet at det gjelder kun når midtsete er i, men det kan være greit med mulighet for 6 seter, den dagen jeg skal selge..... Utfordringen er: får jeg radioen til og virke uten forsterker, har tatt av hurtigkoblingen under midtsete. Er vel ikke så lurt og ha løse deler hengende der...... Må jeg koble til forsterkeren igjen?



#22 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 25 November 2013 - 22:41

Da er jeg så å si klar til nedreg.

 

Del 2 av vognkort lå i en perm.

 

Traktoren mistet tåkebaklyset som jeg brukte til å lyse opp ved redskapskifte og istede for sterkt hvit lys som blender trafikken bak. Brukte det når båthenger og brøyteutstyr henger på. Nå ble det et svakt hvitt lys, bøyd "rett" ned... Men uansett så ble det forferdelig dårlig ryggelys på Tahoe`n, ledlampa må vel på igjen ;)

 

Montert festene som var i golvet til skilleveggen på feste til baksete. festet lastenettet der :) De sorte små kulene som vises på bilde er gummi som løsner fra beskyttelsesteppe.

DSC_0006.jpg

 

Passet bra

DSC_0008.jpg

 

Bagasjetrekket passer også bra :)

DSC_0009.jpg

 

Har ekstra både av lastetrekk og bagasjetrekk, var med når jeg kjøpte bilen.

Kortet inn beskyttelseteppe, slik at det skjuler overgangen mellom bakseterygg og lastegolvet.

 

Har hatt telefonsamtaler med BT i dag. De på 02030 (timebestilling) skjønte ikke at det kun var på mandag og fredag nedreg av disse bilene måtte foregå. Fikk snakket med rett person, og det skal bli greit med vising på torsdag :) Rammenummer skal være på høyreside under førerdør fikk jeg også vite av BT. Prøvde Bergheim først, men der fikk jeg ikke svar.....

Forresten har Bergheim ringt tre ganger sist uke, da de har kapasitet. Men jeg har jo aldri bestilt av de. Kun forespurt pris, og avslo når de ikke kunne gå ned i pris.



#23 FrankieToyBoy

FrankieToyBoy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 26 November 2013 - 21:38

 
Tusen takk, det må jeg vel få til :)
 
Har en utfordring til; Jeg har midtsete foran nå, vil få reg som 6seter. Vet at det gjelder kun når midtsete er i, men det kan være greit med mulighet for 6 seter, den dagen jeg skal selge..... Utfordringen er: får jeg radioen til og virke uten forsterker, har tatt av hurtigkoblingen under midtsete. Er vel ikke så lurt og ha løse deler hengende der...... Må jeg koble til forsterkeren igjen?



Jeg har ikke prøvd, men har blitt fortalt at forsterkeren og kontrollen må være tilkoblet for å virke.
Men kan prøve å se??

Frank.

#24 FrankieToyBoy

FrankieToyBoy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 26 November 2013 - 21:42

Da er jeg så å si klar til nedreg.
 
Del 2 av vognkort lå i en perm.
 
Traktoren mistet tåkebaklyset som jeg brukte til å lyse opp ved redskapskifte og istede for sterkt hvit lys som blender trafikken bak. Brukte det når båthenger og brøyteutstyr henger på. Nå ble det et svakt hvitt lys, bøyd "rett" ned... Men uansett så ble det forferdelig dårlig ryggelys på Tahoe`n, ledlampa må vel på igjen ;)
 
Montert festene som var i golvet til skilleveggen på feste til baksete. festet lastenettet der :) De sorte små kulene som vises på bilde er gummi som løsner fra beskyttelsesteppe.
attachicon.gif.pagespeed.ce.hPGJFKgqtP.gDSC_0006.jpg
 
Passet bra
attachicon.gif.pagespeed.ce.hPGJFKgqtP.gDSC_0008.jpg
 
Bagasjetrekket passer også bra :)
attachicon.gif.pagespeed.ce.hPGJFKgqtP.gDSC_0009.jpg
 
Har ekstra både av lastetrekk og bagasjetrekk, var med når jeg kjøpte bilen.
Kortet inn beskyttelseteppe, slik at det skjuler overgangen mellom bakseterygg og lastegolvet.
 
Har hatt telefonsamtaler med BT i dag. De på 02030 (timebestilling) skjønte ikke at det kun var på mandag og fredag nedreg av disse bilene måtte foregå. Fikk snakket med rett person, og det skal bli greit med vising på torsdag :) Rammenummer skal være på høyreside under førerdør fikk jeg også vite av BT. Prøvde Bergheim først, men der fikk jeg ikke svar.....
Forresten har Bergheim ringt tre ganger sist uke, da de har kapasitet. Men jeg har jo aldri bestilt av de. Kun forespurt pris, og avslo når de ikke kunne gå ned i pris.



Jeg er meget interessert i de ekstra lastetrekket og bagasjetrekket om du vil selge meg dem??

Frank.

#25 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 26 November 2013 - 21:52

Jeg har ikke prøvd, men har blitt fortalt at forsterkeren og kontrollen må være tilkoblet for å virke.
Men kan prøve å se??

Frank.

 

Skal prøve i morgen, kona har nettopp kommet hjem fra jobb med Tahoe`n . Jeg har polert opp Fabia`n hennes i ettermiddag; og no orke æ itt mer i dag. Får kjøre med løse "deler" og evnt koble av før innkjøring i hallen på BT ;)



#26 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 26 November 2013 - 21:59

Jeg er meget interessert i de ekstra lastetrekket og bagasjetrekket om du vil selge meg dem??

Frank.

 

Må ta de ut av eskene først og se om de er like. Har vel ikke bruk for to sett så... Bor du i Midt-Norge?



#27 FrankieToyBoy

FrankieToyBoy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 26 November 2013 - 22:04

 
Må ta de ut av eskene først og se om de er like. Har vel ikke bruk for to sett så... Bor du i Midt-Norge?

Molde. Men har mange kjente som bor i Trondheim...


Kom til å trykke på "rate" på tråden din her... Får ikke forandret dem... Skulle ha blitt noen flere stjerner en bare den ene....

Edited by FrankieToyBoy, 26 November 2013 - 22:06.


#28 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 27 November 2013 - 01:50

Ref rengjøring av skinnsetene dine... sjekk garasjen min ang salsåpe.



#29 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 27 November 2013 - 13:42

Skal prøve i morgen, kona har nettopp kommet hjem fra jobb med Tahoe`n . Jeg har polert opp Fabia`n hennes i ettermiddag; og no orke æ itt mer i dag. Får kjøre med løse "deler" og evnt koble av før innkjøring i hallen på BT ;)

 

Klipset inn kabel og forsterker, og stereo`n virker :) La forsterker under førersete.



#30 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 27 November 2013 - 20:32

Da er det rett før en sving ned til Risløkka BT, alt er klart bortsett fra rammenummer. Får skrape det fram i hallen til BT, de vet visstnok hvor nummer er....

Nedreg.dokument, begge vognkort, fraktlappe på fjærene, klisterlappene sitter på fjærene(håper de sitter på helt frem), bilder av fjærskifte og GOD TRO på at det går greit :)

 

Skal innom Støren på tur ned med en henger som skal være med på tilbaketur, da med moped om bord...

Blæs som f... og regne, nesten snø. Bli væl æ savne xenon på turen, men e no mer som konge på veien med Tahoe`n !

 

Det er en til Tahoe som skal inn nesten samtidig som min, kanskje noen fra forumet?



#31 FrankieToyBoy

FrankieToyBoy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 27 November 2013 - 20:38

Ønsker deg lykke til, både med kjøreturen og hos BT. :thumbsup:



#32 FrankieToyBoy

FrankieToyBoy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 27 November 2013 - 20:40

Må ta de ut av eskene først og se om de er like. Har vel ikke bruk for to sett så... Bor du i Midt-Norge?

 

 

Du fant ikke ut noe om disse?



#33 Toro81

Toro81

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 282 Innlegg:

Posted 28 November 2013 - 14:39

Er spent på å høre resultatet her nå :)



#34 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 28 November 2013 - 22:33

YES! Det gikk jo bra jo. Hoppa er gått over fra lastebil til personbil i dag :)

Tahoe`n ble døpt hoppa på turen, finner jo veien uansett :jump: og det trygt fram   :thumbsup:   

Takker for alle gode råd og vink spesielt i tråden: http://www.offroad.n...-2000-modeller/

Hadde Bergheim gått ned i pris i pris til "normalt" så ville jeg ikke blitt så ivrig.

 

Referat fra siste døgn..:

Forsøkte og sove noen timer etter arbeid på onsdag, ble vel to timer kanskje. Dro ca kl 21 i fra storm og harde vindkast på Frosta. Termos med kaffe og ivrig på og ha god tid pga været  som var meldt over fjellet.... Hadde med stor kapellhenger til Støren for og ta med moped i retur, da eldste sønn hadde funnet ut at det var lurt med piggdekk allikevel ;) På Langstein begynte det; henger slang ut på rettstrekk av vinden, sjøsprøyt slo inn på veien!

Drops til kusk og gass til Hoppa på Stjørdal. 

Etter Melhus begynte det med snøslaps, så mye at dekkene ikke rensket seg, og is under snøslapset. Forbruk på nesten 1,9 når henger ble satt av. Rett før Støren spratt ene vindusviskeren  av! Den var velmoden for skifte, har ikke skiftet mens jeg har hatt Hoppa (nesten 2år). Ved bytte av pusser på Støren sjekket jeg hvorfor tusenmetringene ikke virket lengre, har to sikringer, en ved batteri og en ved rele (begge 20amp), den ved rele var gåen. Sikringsholderen ved batteri var smeltet! men sikringen var like hel :huh:  I snøkavet fant jeg ut at det fik være, begynte og tenke på rammenr som jeg ikke hadde rensket fram, er det noe vits i å kjøre videre :wacko:  Joda, gi gass og kom deg nedover før været blir dårligere kom jeg fram til, heldigvis.

Østerdalen eller Dovre? Østerdalen måtte bli sikkerstikk, da været kom vestfra, rett tenkt. Når jeg svingte av kl 00.54 på Berkåk, meldte NRK1 at Dovre er stengt pga uværet ;) Dro no på litt ekstra,  DSC_0001.jpg   DSC_0003.jpg vinterføre som jeg husker fra før, klabb på veiskilt, lykter og pussere. DSC_0005.jpg   Men nok en gang DSC_0008.jpg DSC_0009.jpg kunne ikke ta bilder etter hvert, langlys ble en vits. Så tusingene ble jo allikevel ikke bruk for, bør jeg bli overtroisk? Prøvde parklys og tåkelys, men jeg må jo vises for alle de som kom i mot, så det ble nærlys og tåke. Merkelig at "Ingen" kjørte samme vei som meg, kun bilspor i mot, og brøyterne kom også i mot ;) Fart: 30 til 60 km/t i timevis, sukk. 

Gasstank nesten tom på Tynset, forbandet liten tank, disse reservehjulstankene. Laget meg belønning; rosinboller, kaffe, vann og redbull, samt spylervæske på Elgstua bensinstasjonen. Rosinboller så tidlig/natt neida,! Litt over kl 4.00. Positivt at jeg har så god tid til timen på Risløkka (kl 10.00). GPS viser ankomst før kl 7  Holdt meg nesten til fartsgrensene, helt til veiarb-område. Fartsgrense og fartsgrense 100km/t, vel C1 har jo maks 80.... På motorveien inn til Oslo begynte pendlerne og komme, er sikkert aldri kontroller her.... La meg i "lastebilfila" sammen vogntogan.

Piggdekkavgift 60kr/dagen !

Fram til BT klokka 7, frokost; Kaffe og bensinstasjonmatpakke, matpakka var blitt hard, gårdagens sikkert. tilbake til BT, de åpner 8, varslet om at jeg kunne ta en tidligere time om det gikk. Joda, kom inn , hyggelig betjening! To som skulle sjekke. Han som bruker og sjekke var der også litt.

  • Papirer overleveres; vektdokumentasjon, begge vognkort, kvittering bakfjærer.
  • Klistermerker på bakfjærer sjekkes, rimelig skitne.... Men det holdt.
  • Betale gebyr kr 490,-
  • Hyggelig prat i hallen.
  • Kufanger var ok.
  • De tok bilder av bilen
  • Også midlertidig vognkort:  DSC_0011.jpg

 

De ville vite om det var vanskelig og skaffe dokumentasjon. De får vist telefoner  om at det er "umulig" og skaffe dok på nettet. De to mente jeg var først/ blant de første til og fikse dokumentasjonen selv....  tfas  har jo vært der, var vel hos han som "bruker" og ha disse kontrollene.

Uansett resultat: DSC_0013.jpg

 

Litt før 9 dro jeg, stod en BP-reg Tahoe ute. Prøvde og hilse for og evnt slå av en prat, men er vel i Storbyen nå :)

 

Fin tur hjem DSC_0016.jpg

 

Vel ca 11 timer på en tur som normalt tar maks 8 timer. Dovre fortsatt stengt, Østerdalen full av biler med dårlig veigrep, full stopp ved Kvikne/Berkåk. Vogntog i grøfta, personbiler som kjører på tomgang, vel ikke så enkelt når været er sånn DSC_0017.jpg   :innocent:

 

Forbruk for hele turen DSC_0018.jpg

 

Jada langt nok innlegg no.

Men litt mer utom offroad, nå skulle alt være klart for tilbakeføring av lykter osv. Minste gutten har ervervet golvplass i garasjen DSC_0022.jpg :jump:  :thumbsup:  ordnet bare choken.....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



#35 Toro81

Toro81

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 282 Innlegg:

Posted 28 November 2013 - 22:52

Artig lesning :)

 

Og, gratulerer :D



#36 FrankieToyBoy

FrankieToyBoy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 28 November 2013 - 23:20

Gratulerer så mye med vell gjennomført oppdrag....

Alt ordner seg for snille gutter...

#37 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 28 November 2013 - 23:40

Takker for gratulasjoner :)

 

Kom på en ting til, holdt på få "hjertestans" ved bensinstasjonen på Berkåk. Sto en trailer som ventet på og komme ut på E6. akkurat når Æ kom i lang rekke/kø, så "spratt" han fram en meter eller så. Om en trailer kam sprette da.... men har ikke bedre forklaring. Så i speilet: ingenting hadde gått imellom der, kanskje det berømte fluefittehåret. Vogntoget bak meg var nesten like nærme, han rakk vel og få tørna rattet litt. "Sprett`n" har utenlandsregskilt, spørs om han hadde hatt sine opplevelser tidligere på dagen. Skjelven kløtsjfot og kjetting?, regner med trailersjåføren fikk like mye skrekk som oss andre. Det må ha vært mer en utenlandske vinterdekk  :lol:  med det grepet, minst piggkjettinger.

Skulle tatt seg ut med krønsa høyreside på Hoppa mi :(

 

Opplevelsesrik tur.



#38 tfas

tfas

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Posted 29 November 2013 - 01:54

Gratulerer!

 

bagasjenettingen - finner du noe navn/betegnelse/leverandør på det? - Kan du også ta et bilde og vise hvordan det er festet i taket og til gulvet. Vil det holde mye last eller er de et light lastenett?

Er det andre som kjenner til "gode" lastenett til tahoe 2000?



#39 Spax

Spax

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 01 December 2013 - 13:27

Gratulerer så mye, du er beviset på at ingenting er umulig! : D



#40 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 01 December 2013 - 18:44

Baklyktene på plass, igjen.

Nye ryggelys må ha litt lengre bolter, får takk i bolter på mandag. Merkelig begynner å gå tom for noen dimensjoner i skrueeskene....

"Bygd" om den ene frontlykta, Sonarlyktene skall få høydejustering fra kupen slik de original hadde. Tar motor fra de gamle.