Gå til innhold



Foto
* * * * - 6 votes

TahoePeder


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
170 replies to this topic

#61 Mr.Jack

Mr.Jack

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 501 Innlegg:

Posted 28 January 2014 - 15:22

Flott tråd! :)
Sendte deg PM, men fant jo svar på mye av det jeg lurte på her.

Jeg ønsker også å bytte ut sideblinklyset, men hvordan fikk du løsnet det?



#62 Mr.Jack

Mr.Jack

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 501 Innlegg:

Posted 28 January 2014 - 15:30

Står ingenting på VDOCS.EU om noe bilde av merket i bakdøra, når jeg legger inn bestillingen. (?)



#63 sub03

sub03

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:

Posted 28 January 2014 - 17:13

Når jeg slår på tenning ( og det er lyst) lyser ingen lamper utvendig på bilen. Når motor har startet (dynamo lader) lyser 27w pærene, og ingen andre. Når det blir mørkt slår nærlys/kjørelys inn, etter hvert, noen sekunder.. Eller jeg manuelt slår på nærlys. Om jeg slår på parklys vil ikke det virke inn på de 27W.

Når jeg slår på langlys lyser 27W igjen, helt til jeg får diodene  og koblet om slik at nærlys lyser sammen langlys jump.gif.pagespeed.ce.zUJ6BmcoxH.gif

 

Hallo.

 

Dette er jo nesten slik det skal fungere originalt. Disse 27W pærene kalles Daytime Running Lights i statene og fungerer som kjørelys når lyssensoren på dashbordet sier det er dagslys ute. For at de skal tenne må girspaken taes ut av Park. Når det blir mørkt ute slokkes de og nærlysene tennes i stedet.

 

Jeg tenkte kanskje at sikringen eller relè merket DRL var fjernet på din bil siden de ikke fungerte som originalt. Det er noen som fjerner dette for å "disable" DRL lysene.

Parklysene på 7W er ettermontert da bilen kom til Norge. Originalt er det doble pærer i blinklysene som lyser som gule parklys, men for å tilfredsstille norske regler med hvite parklys blir det gjort på denne måten.

 

Morsomt at nedregistreringen gikk i orden, gratulerer med det.  :thumbsup:


"Due to rising energy costs, the light at the end of the tunnel has been shut off."

#64 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 28 January 2014 - 17:35

Basso:

 

Merkelig. Jeg måtte legge inn bilde av merke, ganske langt ut i "utfyllinga". Omtrent samtidig som kopi av førerkort eller pass el.


Edited by TahoePeder, 28 January 2014 - 17:40.


#65 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 28 January 2014 - 17:47

Merkelig nå får jeg ikke med teksten fra post jeg svarer på, spørs om det er noe med pc min.

 

Uansett

Basso, ang sideblinklys:

Mener du pæra; så vrir du litt (20-30grader) og trekker ut.

Om det er selve lykta, så tar jeg ut øvre lykt først.. For og hjelpe til litt innenfra. Så trekker/trykker jeg lykta litt ut og trykker til siden fra midten. Det er et slags klikfeste. Mest prakk og sette på plass, må treffe godt. Mulig det er pga uoriginale lykter.


Edited by TahoePeder, 28 January 2014 - 17:48.


#66 Mr.Jack

Mr.Jack

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 501 Innlegg:

Posted 28 January 2014 - 18:03

Nei, mener ikke lyktene fremme. :)
Mener sideblinkelyset som sitter i skjermen på siden. Den gule stygge. Trodde det var den du hadde byttet. Det skal i hvertfall jeg gjøre.



#67 Tahoe-03

Tahoe-03

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 28 January 2014 - 19:08

Står ingenting på VDOCS.EU om noe bilde av merket i bakdøra, når jeg legger inn bestillingen. (?)


Jeg sendte bare vognkort og pass, fikk ikke lastet opp fler. Fikk etterlysning av tag på mail. Svarte på den og la ved tag så var det ok.


Edited by Tahoe-03, 28 January 2014 - 19:18.


#68 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 01 February 2014 - 16:13

Tidligere i uka sprakk bremsrøret over bensintanken, når jeg kjørte inn i garasjen :wacko:. Bra det var der og ikke etter veien. Fikk komme inn i til en kamerat med løftebukk.

Plukka ned bensintank. pussa vekk rust i festene til tanken, resten var blankt og fint. spraya fire lag med hammerite på festene, antiruststoff for kanaler og understellstoff på resten. Laget flenser, bøyde og festet nytt bremserør i kobber. Montert og lufta bremser. Tok litt tid, da Hammeriten fikk tørke mellom påføring. Gode råd og hjelp fra han som lånte ut garsjen :thumbsup:.

Dette er en plass hvor understellsbehandlinga ikke kommer til.

Smurte opp forstillinga med samme, mye lettere og smøre når bilen er oppe fra golvet.

 

Neste vedlikehold vil bli å skifte brytepinnen i bakakslingen, har ingen indikasjoner på noe feil. Men vil vet ikke om det er gjort noen gang :blink:. Vet egentlig ikke helt hvor ofte/ hvor mange km det bør skiftes på. Men nå har jeg begynt og tenke på så da sier magefølelsen at det er på tide ..... Regner med det ikke er mer innviklet enn at jeg det til.... :innocent:



#69 lhe

lhe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 260 Innlegg:

Posted 01 February 2014 - 20:42

Hei.

 

Takker for fantastisk beskrivelse av fremgangsmåte for godkjenning.

Har da fått min 03 Tahoe på veg til godkjenning med papirer og det hele.



#70 Toro81

Toro81

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 282 Innlegg:

Posted 01 February 2014 - 21:20

Var det her du kjøpte fjærer fra?  http://www.buygmpartsworldwide.com/

Uansett hva jeg går inn på der så får jeg opp en hvit side uten innhold.

 

Fant fjærer på rockauto.com, men er usikker på om det er riktig, siden de hadde mange forskjellige delenr.

Papirer er bestilt og betalt, så er hvertfall igang :)



#71 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 03 February 2014 - 18:08

Var det her du kjøpte fjærer fra?  http://www.buygmpartsworldwide.com/

Uansett hva jeg går inn på der så får jeg opp en hvit side uten innhold.

 

Fant fjærer på rockauto.com, men er usikker på om det er riktig, siden de hadde mange forskjellige delenr.

Papirer er bestilt og betalt, så er hvertfall igang :)

 

Artig at det ordner seg for flere. :)

 

Ja jeg bestilte fra buygmpartsworldwide.

Hørte om en annen som også ikke fikk bestilt der i ettertid, kanskje de ikke sender ut av landet....

Om du oppgir delenr som står i papirene så vil jeg tro det blir rett. Nummeret jeg har er: 15182556 . Jeg har autoride, mener et er annet nr om du ikke har autoride.... Kan være lurt og vente til papirene kommer, så du er sikker på rett nr....

 

Har du lagt ut Taho`n for salg?
 



#72 Toro81

Toro81

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 282 Innlegg:

Posted 03 February 2014 - 21:01

Har ikke autoride, så satser på at jeg har de som ender på 54 :) Hvis ikke får jeg bestille nytt når papira kommer, hehe..

 

Ja har hatt den ute, men om det blir salg får tida vise. Har fått noen bud på den som C1, men de var litt for langt unna prisantydninga til at jeg syns det var intressant. Så får se når jeg får den regga ned.



#73 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 31 March 2014 - 21:14

Da har magafølesen fått bestemme; Skifte av brytepinne i bakaksel.

 

post-26355-0-48958400-1396294640_thumb.j

 

Av med lokket på klokka.

 

post-26355-0-58962200-1396294766_thumb.j

 

Tok en times tid :thumbsup: Totalt.

 

post-26355-0-79003600-1396294866_thumb.j

 

Her er forskjellen på ny og gamle brytepinne, ingen fare ennå. Men slitasje er det, selv om det ikke vises på bilde. Men kostnad og tid er ikke mye og være uviss på dette er ikke artig. :thumbsdown:

 

Vaska med whitesprit på ørepinner inne i skruehullet/gjengene, ventet litt før jeg skrudde inn pinnen. Det var lochtite på brytepinnen, valgte å ikke ha på mer. Er vel "rett" mengde og type låsemiddel det som er påført av fabrikken.... Brukte erfaringsmoment :innocent:, blir vel bra :thumbsup:

 

Bytte olje og fylte på sånn lita flaske med Limitedslip(eller hva det het) for ett års tid siden. Fikk beskjed om at disse bilene skulle ha denne tilsetning, av ett firma som selger deler til amcar. Etter det slo sperra inn litt for tidlig, lukeparkering eller manøvrering på trange plasser, da ville bilen "rett" fram/bak.

Leste litt om bakaksel(en eller annen plass på forumet) og fant ut at disse bilene ikke skal ha ekstra tilsetning på bakakselen. Mange her inne vet mer enn de som selger olje. Nå fylte jeg bare rett type olje, og problemet er borte, sperra kobler inn når det virker naturlig.  :jump:

 

Attached Thumbnails

  • 2014-03-31 029.jpg
  • 2014-03-31 027.jpg
  • 2014-03-31 028.jpg


#74 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 31 March 2014 - 21:20

Noen som har tips til hvordan jeg får lagt bildene, med samme størrelse som de blir nederst i innleggene mine nå, mellom teksten?

Og ikke legger seg til "selv", store til slutt?

Fikk det til før..... Men har vel glemt det.... :innocent:



#75 meino

meino

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 23 May 2014 - 15:29

Hei Peder :D Hvor fikk du tak i Midtkonsollen?
Har leita overalt men virker som det er umulig å få tak i!


Er på utkikk etter en Silverado Duramax 03+, kan bruke min 04 Tahoe som delbetaling!


#76 terjebj

terjebj

    TRØNDER`N

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 24 May 2014 - 08:27

Hei Peder :D Hvor fikk du tak i Midtkonsollen?
Har leita overalt men virker som det er umulig å få tak i!

 

Ligger anonnse på Finn. http://www.finn.no/f...nnkode=19940597


Edited by terjebj, 24 May 2014 - 08:28.

Terje "Trønder`n" Bjørgvik
I`d rather push my Chevy than drive a Ford.
Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme
svar!

#77 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 25 May 2014 - 12:50

Lenge siden jeg har vært på forumet. Men ser du har fått tips fr Trønder`n :)

Konsollen min var med da jeg kjøpte bilen.



#78 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 12 June 2014 - 21:39

Da har Tahoen fått prøve seg som trekkdyr, gikk lett som bare det. Lavserie og litt mer enn tomgang å fundamentene ble med opp :) Eldre hundegård med gjerde og porter fra hytta i Sverige.

 

Ble nesten 2tonn med last og henger på kroken, forbruket gikk litt opp 1,84. Men ingen sinke i trafikken :thumbsup:

 



#79 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 12 June 2014 - 21:39

Da har Tahoen fått prøve seg som trekkdyr, gikk lett som bare det. Lavserie og litt mer enn tomgang å fundamentene ble med opp :) Eldre hundegård med gjerde og porter fra hytta i Sverige.

 

Ble nesten 2tonn med last og henger på kroken, forbruket gikk litt opp 1,84. Men ingen sinke i trafikken :thumbsup:

 

Attached Thumbnails

  • 20140607_130025.jpg


#80 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 12 June 2014 - 22:16

Dagen etter jeg dro hjem lasten var ett bakhjul flatt :mellow: bra det holdt hjem, da jeg ikke har reservehjul på bilen mer og har glemt og kjøpe punktering sprayboks.....

Satt på reservehjulet med stålfelgen som har hengt under bilen i ti år, ser ikke fint ut. Sikkert like gamle dekkene som står på, etter datokoden ser det ut som 2002...

 

 

Jeg har Copper dekk uten pigg(16-265/75) som var med bilen, to stk med 5-6mm og to med 11mm. Byttet til Hakka pigg ganske fort, det ble bedre på trøndersk vinterføre :)

Skal jeg bruke Copperdekkene som sommerdekk? Hmm , mest lyst på nye Goodyear allterain 16-265/75. Litt grådig å, synes copperdekkene er for gode til å stå i garasjen :unsure:  Kanskje selge de for en rimelig penge...

 

Attached Thumbnails

  • 20140612_221749.jpg
  • 20140612_221923.jpg
  • 20140612_221931.jpg