Da fant jeg ut jeg skulle rense luftfilteret, Orange motorlampe har ikke slokket på lenge. Tidligere kom den etter mye kort kjøring, og forsvant i løpet av en litt lengre tur.
Av med filter, kakket litt for å se om det ble mye støv, nesten ingenting. Så litt skittent ut lell, vasket med Zalo og lunkent vann. Tørket sola en dag og opp på varmvannstanken over natta. Satte inn filter med luftfilterolje.
Av med luftrørene fram til innsug, gikk ganske fort og greit. Se bilde hvor skittent det var. Vasket med bremserens, brukte sterkt tørkepapir og Q-tips. Sprayet luftmengdemåler også, selv om den så helt ren ut. Vasket inn i innsuget så langt jeg kom med fingrene, holdt oppe spjelet med fingrene, vasket også baksiden av spjelet (Var ganske rent der).
Startet opp, fukset og ville stoppe. Prøvde noen ganger og så summet motoren ok. Sprayet mens motoren gikk i innsug var litt spent... joda motor kvaltes Prøvde 2-3ganger. Fikk hjelp inne fra førersete med å gi gass, fant ikke ut hvor jeg kunne gjøre det fra motorrom mens jeg skulle spraye . Vel etter litt økning av turtall ved lett spraying, sa jeg meg fornøyd.
Satte sammen delene, startet opp og Tahoen summer fint, reagerer raskt ved gasspådrag, Liten poff akkurat med samme jeg trammer full fjøl YES! Ut å prøvekjøre, drar på like mye gass som jeg bruker inn på asfalten og en liten gneldlyd Joda dette var vellykket akser som før, har glemt hvor kjap Tahoen min var
Virker som motoren har det lettere og forbruket inn til Levanger retur, ca 10 mil ble 1,44