Deler opp posten litt for at det ikke skal bli Norsk stil også tilslutt fotoalbum Kanskje litt mer interessant å lese, med en blanding.
Startet ikke før midt på dagen.
Rustløser på Hub-nav og kvesse et skrujern. Bruker skrujernet for å lage en liten sprekk ved bremseskjoldet, prøver å banke skrujernet ved bremseskjold, men det nytter ikke på denne siden. Får ingen sprekk, tanken er å få rustløser inn, samt at da er det løsnet litt.
Strammer tersen litt mer, banker på skifte nøkkelen og holder igjen tersen med foten. Banker med 1,5kg sleggehammer på baksiden av skiva, som jeg vrir rundt for å få fordelt krafta . Men nei... Matbit og kaffe på grusmekanikkeren.
Skifter feste på tersj og dæljer til igjen. Skulle hatt en tyngre hammer, og kommer på 5kg`s slegga med knekt skaft. Ikke helt enkelt å slå på baksiden av skiva med så lite frirom bak. Men da kom den, saaaakte. Her ser lagret helt ut....
Hub sitter fortsatt. Sprayer flere ganger.
Grusmekanikkeren er lei.. Finner fram stålbørsten, sandpapir etc og pusser rene bremseskjoldene for tektyl, gammel lakk og noe overflaterust. Lakkerer tre strøk svart lakk.
Dæljer løs på Hub, og den må gi tapt
Mer rengjøring, smører på litt kobberpasta der Hub skal inn. Monterer bremseklosser med medfølgende fett. Men så var det lufteskruen på venstre side, rå makt igjen. Banker på sekskant 9mm å banker på lilleskralla, gir skralla seg? Nei, lufteskruen glir trægt opp! Merkelig kor trægt alt det hær ska gå ! Vel får trykt inn stempel og begge bremsekaliberne er klar for montering.
Monterer Hub på høyreside, går som smurt. skruene entrer og har passelig motstand, strammer med erfaringsmoment (så myti æ tørs). Så under middag med vin, Happy for at det går lættar, kjem æ på at bremsskjoldan heng te tørk enno . Dæm ska jo innom Huben, ja, ja da bli det sikkert ei økt i morra å
En titt i kjøleskapet "varmer"