God kveld,
#1; Godt å se det er flere som tyner seg ut om kvelden for å skru gammel bil, i de kretser jeg frekventerer så blir jeg sett rart på når jeg forteller at jeg har brukt "hele forrige kvelden" på å skru bil...
(De som ser rart på meg kjører selv små FWD f*ttebiler, og er grådig stolte når de har lagt om hjul på bilen. Ingen av de skifter olje selv...)
#2. Håndbrekk opplegget vist på bilder ser veldig annerledes ut, enn det som er på forrige generasjons Tahoe. Men for forrige generasjons Tahoe, og tilsvarene biler på samme chassi-type, leste jeg her om dagen at
selvstrammingsfunksjonen "bare" fungerer ved / når man rygger og bremser hardt. Det var ikke noen spesifikk forklaring på det, men siden det er forskjellig lengde på bremsebanda som står "foran" / "bak" på bakakselen,
så antar jeg det har noe å gjøre med det? Er det noe av det samme prinsippet på nyere Tahoe? Eller kanskje patentet blir annerledes, når det er skivebremser med innvendig trommel-funksjon for håndbrekk...?
Igjen, som nevnt over, godt å se det er flere som må ut å skru bil om kvelden