Bedre lys på 88 suburban m/arbeidsbeskrivelse.
#1
Posted 20 July 2004 - 23:00
Her ser vi den brune ledningen som orginalt driver alt av fjernlys på bilen til høyre på bildet,(hanskerom-lyset ditt har samme ledningstykkelsen!!?) ,til sammenligning driver nå dette releet kun de venstre fjærnlysa, med strøm direkte fra batteriet i dobbel så tykk ledning, og kun styrestrøm fra den brune ledningen:
Oppå innerskjermen på førersiden ligger en strømpe med ledninger til lysa. Fin de to som 1.driver langlys og 2 driver nærlys. hos meg var den brune langlysa og en lyse grønn drev nærlys.
Men først må lampene av, barbie hjelper til så jeg kan konsentrere meg om bilde tagningen:P:D:D:
Voila!
Her er den røde til langlys, den grønne til nærlys(kutt den røde vekk fra den orginale pingle ledningen) og den svarte til jord(sjekk at den jorder skikkelig,VIKTIG!). Lampen under skal også av, og den grønne derfra spleises sammen med den røde fra den øvre lykten. Lodding går greit, eller man kan og kjøpe kabelsko som man klemmer på. De to ledningene går da over til en ny tykk fin en som man trekker til relee't.
Relee't skal ha
1.jord (86)
2.tykk ledning rett til batteriet's + (30) HUSK SIKRING!!
3.Ledning til der vi spleiset sammen ledningene fra fjærnlysa (87)
4.styrestrøm(den orginale strømtilførselen til lyktene) (85)
Nummerene 86, 30, 87 og 85 står på stiftene under relle't:)
Så når dette er koblet opp kan man måle på nytt, Uten at bilen går ble resultatet en økning på nesten 2,5 volt:o:
Jeg brukte totalt 4 relle'r. Siden det er 2 fjærnlys på hver side av grillen brukte jeg ett relle på hvert par, i tilegg gjorde jeg samme jobben på nærlysa mine så hvert nærlys får nå strøm direkte fra det batteriet som er nærmest. Overkill kanskje men så slipper jeg å se nærlysa dimme i takt med turtallet som på en tempo corvette fra 60 tallet.
Ferdig resultat, sinnsyk forskjell:
Lykke til! og bare spør hvis noe er uklart. Høsten nærmer seg!
1988 Suburban.hevet 4".315 75 16
#2
Posted 13 October 2004 - 23:00
"Chevrolet, Ingen over men mange under!"
#3
Posted 12 October 2004 - 23:00
Chevy Diesel Drivers Norway
#4
Posted 12 October 2004 - 23:00
#5
Posted 12 October 2004 - 23:00
Chevy Diesel Drivers Norway
#6
Posted 12 October 2004 - 23:00
#7
Posted 27 July 2004 - 23:00
- '95 Explorer
- '78 Blazer K5
#8
Posted 25 July 2004 - 23:00
Slikt skulle flere gjort det når det skrus på biler.
Skal måle på min Sub får å se hvilken spenning jeg har
på pæresokkelen.
Men hvor var Ken ?
Han sitter vell å drikker øl i varmen.
Likestilling ?
- 94 Suburban
- 79 K5
Bad ass boys drive bad ass toys
#9
Posted 24 July 2004 - 23:00
1988 Suburban.hevet 4".315 75 16
#10
Posted 24 July 2004 - 23:00
Det ble bare lagt opp et nytt rele til nærlys, men etter og ha sett effekten så ble det nytt rele til fjernlys også.
Jeg kan garantere for at det blir som natt og dag.
Dette har særdeles god effekt på biler som har pingleledninger frem til pære , og det gjelder jo de fleste biler.
Godt jobba med oppskrifta Espen, er det denne subben som var til salgs i fjor sommer, som var rød på ene siden og rød med sølvstriper på andre siden?
Hadde tenkt meg til Harstad og kjøpe den, men det ble ikke noe av det.
I tilfelle det er den, har du hatt noen problemer med den?
Den er ihvertfall RÅ nå.
Mazdaen er fortsatt til salgs, det er bra anlegg, men noe arbeid med for og bakstilling. Ta kontakt
#11
Posted 21 July 2004 - 23:00
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#12
Posted 21 July 2004 - 23:00
Få med Ken også,og gjerne med den rosa bilen(rosa sub).
Blazer 77 2,5 tomms hev.36-16,50-15 Dick CepekfcII 350/350/241 10 bolt foran og bak+auburn diffbrems og karoosseri bygd før god tilfart.
Blazer 83 prosjekt
Blazer 84 prosjekt
Blazer 89 prosjekt
mob nr 95142673
#13
Posted 21 July 2004 - 23:00
Subbeløs, men ikke motløs
#14
Posted 20 July 2004 - 23:00
#15
Posted 20 July 2004 - 23:00
#16
Posted 20 July 2004 - 23:00
Har relativt godt lys må min, men skal sjekke ut det her!
1988 Blazer K5 Silverado
#17
Posted 20 July 2004 - 23:00
Det er ett gammelt glassfilter, Motoren er vistnok fra en Van og har ikke noe egr, eller resirkulering av eksosen .. J-innsug..Litt uklart hva som er gjort av tidligere eiere, men den går bedre med 35" enn hva K5'n min gjorde, så sprek er den hvertfall....
1988 Suburban.hevet 4".315 75 16