Her ser vi den brune ledningen som orginalt driver alt av fjernlys på bilen til høyre på bildet,(hanskerom-lyset ditt har samme ledningstykkelsen!!?


Oppå innerskjermen på førersiden ligger en strømpe med ledninger til lysa. Fin de to som 1.driver langlys og 2 driver nærlys. hos meg var den brune langlysa og en lyse grønn drev nærlys.
Men først må lampene av, barbie hjelper til så jeg kan konsentrere meg om bilde tagningen:P:D:D:


Voila!

Her er den røde til langlys, den grønne til nærlys(kutt den røde vekk fra den orginale pingle ledningen) og den svarte til jord(sjekk at den jorder skikkelig,VIKTIG!). Lampen under skal også av, og den grønne derfra spleises sammen med den røde fra den øvre lykten. Lodding går greit, eller man kan og kjøpe kabelsko som man klemmer på. De to ledningene går da over til en ny tykk fin en som man trekker til relee't.

Relee't skal ha
1.jord (86)
2.tykk ledning rett til batteriet's + (30) HUSK SIKRING!!
3.Ledning til der vi spleiset sammen ledningene fra fjærnlysa (87)
4.styrestrøm(den orginale strømtilførselen til lyktene) (85)
Nummerene 86, 30, 87 og 85 står på stiftene under relle't:)
Så når dette er koblet opp kan man måle på nytt, Uten at bilen går ble resultatet en økning på nesten 2,5 volt:o:

Jeg brukte totalt 4 relle'r. Siden det er 2 fjærnlys på hver side av grillen brukte jeg ett relle på hvert par, i tilegg gjorde jeg samme jobben på nærlysa mine så hvert nærlys får nå strøm direkte fra det batteriet som er nærmest. Overkill kanskje men så slipper jeg å se nærlysa dimme i takt med turtallet som på en tempo corvette fra 60 tallet.



Ferdig resultat, sinnsyk forskjell:

Lykke til! og bare spør hvis noe er uklart. Høsten nærmer seg!


