Du trenger følgende:
Dynamo som funker(er den brukt bør den testes i benk først)
Går i 10, 12 13 og 17 mm. God blanding av piper(korte og lange) og fastnøkler.
Tau
Godt lys og medium maglight
Forfriskninger (kaffe og snus)
1 Hund og 1 hjelpemann( av praktiske og psykiske årsaker)
Elektrorens, WD 40
Sveisetang for vannslange fra radiator for å unngå søl
Diverse skrutrekkere
Før du begynner sørg for å polstre panserlåsen for å unngå hodeskader og
FOR ALL DEL KOBLE VEKK PLUSSKABLENE PÅ BATTERIENE FØR DU BEGYNNER!!!! viss ikke rissikere du en kilevink
Slik ser det ut før du begynner, og forhåpentligvis når du er ferdig
Løsne servopumpe fra brakketten. Så tar du av brakketten, for å komme til bedre på siste brakkettskruen ta av øverste reg reim deksel. Ta av lufffilterdeksel og filter samt slange til turbo
Knyt fast servopumpa med ovenfornevnte tau så den ikke ligger i veien videre i prossessen.
Løsne vannslangen fra blokka og knekk den for så å sette på sveisetanga for å unngå att radiatoren tømmes for vann NB: Husk å justere inn tanga så dette blir tilnærmet tett
Løsne slange fra bunnpanna til dynamo unnentil. Skru av strammebrakett for så å ta ut bolten som dynamoen er hengslet i under. Da løsner dynamoen. Ta av de to siste slangene på pumpa bak på dynamoen. Løsne nå ledningene og løft dynamoen rett opp.
Nå tar du den nye dynamoen å gjør alt i motsatt rekkefølge. Rengjør ledninger og kontakter før du setter sammen igjen.
En forutsetnign for att dette skal gå bra må du ha:
Pause med forfriskninger
En god venn å snakke med
Lykke Til!!!
Edited by frittarn, 23 November 2007 - 19:56.