Gå til innhold



Foto

Dynamobytte Pajero 2.3TD Gen 1


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
23 replies to this topic

#21 frittarn

frittarn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 33 Innlegg:

Posted 02 December 2007 - 23:13

QUOTE(ertonn @ 2 Dec 2007, 21:39) <{POST_SNAPBACK}>
Hei. Har en gen 2, 2,5 td. Er ikke så bevandret i dette, men kan man bruke samme fremgangsmåten på en gen 2, eller er det noen forskjeller her. Så vidt jeg kan se er det ganske likt oppi der. Et annet spørsmål; Er det samme dynamoen på gen 1 og gen 2? Må ha en ny, så om noen har en å selge så gi meg et vink.

Dom kæn da itte ha voldtatt detta motorrommet så forskjellig. cool.gif

Meiner å ha lesi her en plass att dynamon på gen 2 var litt større.
Dynamoen jeg satte inn lada rundt 50 Amp, men je meiner gen 2 lada rundt 75 ell no uten å si no med sikkerhet

#22 chri-ha

chri-ha

    Chri-ha

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1499 Innlegg:

Posted 03 December 2007 - 00:02

dritjobb er det iallefall uansett. har gjort dette ihelga. bytta børster, men må visst bytte hele klumpen sad.gif

Bra bruksanvisning, men istedenfor å ta av servoen, tok jeg av oljefilteret. mye lettere.
90 HiluxTurbo

Christian Halsa
480 22161

#23 Jåddg

Jåddg

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 265 Innlegg:

Posted 03 December 2007 - 00:55

Da jeg tok ut dynamoen på min , mener jeg å huske at jeg tok av filteret ja , og resten fra undersida , ble litt styr å få dekslene på plass igjen , da disse ikke lenger hadde sin opprinnelige form ..... ;-) Hver sin smak , er vel dekkende oppsummering for denne diskusjonen ??????

#24 turru

turru

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 137 Innlegg:

Posted 03 December 2007 - 16:43

da jeg byttet dynamo på min gen 2 så gjorde jeg akkurat som ble beskrevet med bilder i starten på denne tråden. jeg syntes også at dette var den enkleste løsningen som ga best plass. det var bare litt plag å få løs slangen som gar inn bak dynamoen. (den som er ca 10 cm lang). men ut av denne tråden så er d jo bevist at alle har sin måte å gjøre ting på. kanskje ikke dette var den mest optimale men d var nå sånn jeg valgte å gjøre d å fungerte fint for min del. tok ikke lange tiden heller.
gje gass. d går sikkert