Nedregistrering av Silverado?
#1
Posted 05 January 2012 - 00:30
Ser at flere av Duramaxene er blitt nedregistrert i den senere tid, er det fortsatt mulig? Og er det i det hele tatt mulig å få nedklassa en Crew Cab?
Eller er det slutt på papirer fra Bergheim?
Tenkte å ringe og høre, men alltid greit med litt info først.
Ønsker meg en Crew Cab, blir lite nyttelast igjen men tøft er det....
http://www.finn.no/f...nnkode=32521714
#2
Posted 05 January 2012 - 17:49
Ser at flere av Duramaxene er blitt nedregistrert i den senere tid, er det fortsatt mulig? Og er det i det hele tatt mulig å få nedklassa en Crew Cab?
Eller er det slutt på papirer fra Bergheim?
Tenkte å ringe og høre, men alltid greit med litt info først.
Ønsker meg en Crew Cab, blir lite nyttelast igjen men tøft er det....
http://www.finn.no/f...nnkode=32521714
Mailen jeg fikk fra bergheim å forespørsel om detta du lurer på:
Hei.
Bilen må være en Chevrolet Duramax (ikke Tri-star eller Truck-master), må være solgt ny i norge og så må den være modell CK 25753.
Ring meg evt. med reg.nr. så kan vi kvalitetssikre det.
Det må tas/vises i Drammen for godkjenning.
Pris med fjærjobben, dokumenter og vising er ca. 15000,-
M.v.h.
#3
Posted 29 January 2012 - 23:08
Hei.
Bilen må være en Chevrolet Duramax (ikke Tri-star eller Truck-master), må være solgt ny i norge og så må den være modell CK 25753.
Ring meg evt. med reg.nr. så kan vi kvalitetssikre det.
Det må tas/vises i Drammen for godkjenning.
Pris med fjærjobben, dokumenter og vising er ca. 15000,-
M.v.h.
Mange takk for kjempesvar!
Så til et nytt spørsmål....
Fant denne i Sverige, er jo greit å følge med litt om en skulle vinne i Lotto:
http://www.blocket.s..._...tm?ca=9&w=3
Totalvekt 3495 kg, den ville blitt fin som varebil på grønne skilter.
Er det ikke slik at en bil godkjent og registrert i EU også kan godkjennes i Norge?
Sikkert noen her som kjenner til slikt.
Engangsagiften på en slik en nå for tiden derimot...
#4
Posted 30 January 2012 - 16:57
Med fører ender vekta på over 3500kg.
#5
Posted 30 January 2012 - 18:27
Med fører ender vekta på over 3500kg.
Man får faktisk ikke registrert duramax fra 2007 og oppver i Norge i det hele tatt lengre. Bor jo i den siste komunist staten:/
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#6
Posted 30 January 2012 - 20:09
Hei.
Bilen må være en Chevrolet Duramax (ikke Tri-star eller Truck-master), må være solgt ny i norge og så må den være modell CK 25753.
Ring meg evt. med reg.nr. så kan vi kvalitetssikre det.
Det må tas/vises i Drammen for godkjenning.
Pris med fjærjobben, dokumenter og vising er ca. 15000,-
M.v.h.
Denne mailen må være gammel.....
#7
Posted 30 January 2012 - 20:35
Flere Duramax som er nedregistrert til varebil i det siste
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#8
Posted 30 January 2012 - 20:42
NEI det er den ikke!
#9
Posted 30 January 2012 - 20:59
#10
Posted 30 January 2012 - 21:22
Ikke ødelag markede for meg Hadde jo håpet at det skulle være bare noen få duramax på grønne skilt
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#11
Posted 30 January 2012 - 22:52
Venter til de med fjallasport ombygging blir til salgs jeg.......
#12
Posted 31 January 2012 - 00:25
Nei det er vel slik desverre...men er det ikke noe om at hvis bilen har vært godkjent og registrert i et EU/EØS land så MÅ den godkjennes i Norge og?
Om den blir godkjent av myndighetene i et EU land, men norske myndigheter ikke vil godkjenne så mener man altså her at de andre ikke er kompetente nok.
Sikkert brudd på et ledd i EØS avtalen det. PÅ tide å sende brev til EFTA domstolen...
Var det ikke fri flyt av varer og tjenester man ville ha? På tide å godkjenne Silverado da!!!
#13
Posted 31 January 2012 - 09:53
Om den blir godkjent av myndighetene i et EU land, men norske myndigheter ikke vil godkjenne så mener man altså her at de andre ikke er kompetente nok.
Sikkert brudd på et ledd i EØS avtalen det. PÅ tide å sende brev til EFTA domstolen...
Var det ikke fri flyt av varer og tjenester man ville ha? På tide å godkjenne Silverado da!!!
Da vil jeg ta inn en EPA traktor med 8 tusenmetere og 40" mud dekk og 8 raka hedders.
Den er jo godkjent i Sverige og da må den jo godkjennes her også.
Desverre er det nok ikke sann, Norge har millioner med særbestemmelser utover de vi må holde oss til fra EU.
Derfor heter det ikke EU kontroll lenger, for da måtte Norge holde seg til KUN EU derektivet.
#14
Posted 31 January 2012 - 18:12
Det lå en 2003 mod Duramax med fjallasport oppbygging på finn.no for en tid tilbake. Den var da nylig nedklasset til varebil. Tror den lå ute i 12-14 timer før den var solgt
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#15
Posted 31 January 2012 - 22:41
Derfor jeg "bor" på finn! En til nedklasset? Er du ikke unik lengre da eller!?
#16
Posted 31 January 2012 - 23:13
Den er jo godkjent i Sverige og da må den jo godkjennes her også.
Desverre er det nok ikke sann, Norge har millioner med særbestemmelser utover de vi må holde oss til fra EU.
Derfor heter det ikke EU kontroll lenger, for da måtte Norge holde seg til KUN EU derektivet.
Hehe, skal ikke se helt bort i fra at du kan gjøre det om ei stund, om det blir noe ut av dette regelverket for amatørbygde kjøretøy...
#17
Posted 01 February 2012 - 21:57
Hehe, Nei det er ivertfall 2 varebilregga Fjallsport Duramax i Norge Den 2003 mod lå ute for 270k og den ble solgt tvert
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#18
Posted 02 February 2012 - 10:34
Jeg kjenner til 3 pluss din, så så sjeldent er det vel ikke
#19
Posted 02 February 2012 - 21:31
Okey Har ikke forsket spesielt på antall. Har bare sett på Finn.no vær dag siden 2006 og kun sett min og den andre jeg snakket om til salgs. I forhold til alle de som stanger på 90 på speedometeret, betaler dobbelt i bomstasjoner, pålakt med kjettinger og EU kontroll vært år så er dem ganske langt mellom
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#20
Posted 03 February 2012 - 23:24
Åja De jeg vet om med grønne skilt, er en bers en som ble solgt til en jeg kjenner i fjor, en svart en som en kompis kjøpte for 3 år sia (Den ble kondemert pga elg-kræsj, så kjøpte en oppretter den for 50000, kosta på den 60000, og vips hadde han en B-regga fjallasport til 110000,-) også var det en duramax blå til salgs på vestlandet for 4-5 år sia. Mener alle utenom den svarte ble solgt igjenom finn
Men knall tøffe biler er det ihvertfall!!
Edited by whiiiiin, 03 February 2012 - 23:28.