Springover heving.
#21
Posted 26 February 2005 - 00:00
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#22
Posted 26 February 2005 - 00:00
Har en converter liggende men veit itte om det er riktig utveksling i'n men det går an å finna ut..bare å setta'n på å se i forhold tel GPS'en..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#23
Posted 26 February 2005 - 00:00
#24
Posted 26 February 2005 - 00:00
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#25
Posted 26 February 2005 - 00:00
#26
Posted 26 February 2005 - 00:00
Vi tre som driver med detta prosjektet foreløpig bor ganske spredt så vi må nok benytte oss av forskjellige firmaer/kontrolører regner je med men det skulle vel holde med en dokumentasjon av hver ting å bare sende en kopi til de andre liksom.. Hovedsaken er å ha noe å ''slå i bordet med'' hos BT..
Er jo begrensa hvor god greie på slikt de kara der har å..hjelper fælt å ha noen papirer med slikt å vise fram vettu..
Er det fler som har tips å ideer til detta som kan væra til hjelp er det bare å si fra..
Alle tips å hjelp mottas med stor takk
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#27
Posted 26 February 2005 - 00:00
#28
Posted 25 February 2005 - 00:00
Bremseprøving med original å ombygd bil må'n vel kanskje gjøra hos BT?
Har allerede bygd om bilen min je da..har kjørt snart ett år med den sånn,hehe..
Men uanset jo fler vi blir jo bedre er det trur je.. å desto mer dokumentasjon vi har å vise fram hos BT jo bedre er det også så klart...
Er en på forumet her som har fått godkjent SPOA heving på patrol men hverken je eller Bjønjen har fått tak i'n....skulle vært greit å hvist hva han har gjort å åssen han har gått fram..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#29
Posted 25 February 2005 - 00:00
Æ blir me på de "gokjenne SPOA" prosjektet dåkkers, såfræmt æ får ti te å bygge om da. Har en kårt 160 '85.
Har tænkt på et par ting såm kan brukes unner dokumentasjon.
1. Sveising: Sveisinga må sertifiseres, de må bevises at rikti sveisetrå/elektrode e brukt. Samt at sveisn i sæ sjøl e go me rikti innbrenning.
2. Belastning på fjærblar: Hær kan man finne en bil me original SPOA såm de e muli å sammenligne me: Vækt, maks teoretisk vridningsmomænt på aksel, trærrsnitt på fjær ved akselbrakætt, ståltype i fjæra, længde på anlægg - fjær/akselbrakætt.
3. Stabilitet: Finne fabrikken sin garanterte veltevinkel. Gjøre måling me ombygd bil å aktuell dækkdimensjon.
4. Bræms: Gjøre måling av bræmselængde me både original å ombygd bil. Evt. original bil me maks tillatt nøttelast. (Mulihet fårr å få nedjustert maks tillatt nøttelast på ombygd bil?)
Kan de hær være en vei å gå?
#30
Posted 25 February 2005 - 00:00
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#31
Posted 25 February 2005 - 00:00
Veit ikkje om nåken automatkasser som passar, men eg har no vore inne på tanken å leite etter det.
#32
Posted 25 February 2005 - 00:00
Tenkte på å flytte hele greia men fant ut det vart for mye jobb..
Har du noe peil på om det finnes noe automat kasse som det går å bruke på patrolen...det har vel itte blitt levert noe 160 med automat går je ut fra??
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#33
Posted 24 February 2005 - 00:00
På den lange må eg nok kutte og sveise litt. Kansje flytte heile balken.
Vi får sjå, har ikkje sett so mykje på det endå, men eg skal nok finne ut av det.
#34
Posted 24 February 2005 - 00:00
Egentlig så skulle je vel hatt'en godkjent for lenge sida for bilen er i daglig bruk serru å bli stoppa i teknisk er itte akkurat noe særlig kanskje..
Åssen har du gjort med mellomaksel forran?
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#35
Posted 24 February 2005 - 00:00
Skulle fått den godkjent før vinteren.
#36
Posted 24 February 2005 - 00:00
Har vurdert å setta på på stabstaget igjen je å for som du sier blir'n noe vinglete å kjøre etter veien..
Er vel å få noe med hurtig låsing på som kan brukes å kanskje for flexen blir vel noe mindre når det sitter på..men det finner'n vel ut etterhvert..
Hadde vært fint om noen hadde hatt noe erfaring med godkjenning av springover ja...
Hadde tenkt å få godkjent min i løpet av sommer'n je da..ta det samtidig med når je skar nordover eller noe...
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#37
Posted 24 February 2005 - 00:00
"Brattis" har vel fått godkjent sin der. Har prøvd å kontakta han, men han har ikkje svara. Hadde vert kjekt å fått litt tips frå han.
Andre som har hadt kontakt med han?
Er ei lita stund til min kan godkjennast.
#38
Posted 23 February 2005 - 00:00
Har tatt vekk mitt je men det må kanskje væra på for å få det godkjent??
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#39
Posted 23 February 2005 - 00:00
Har tatt vekk mitt je men det må kanskje væra på for å få det godkjent??
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#40
Posted 23 February 2005 - 00:00
Har skjært ut å laga ei ''vogge'' til mellomaxlingen je..
Må gjøra om litt på høyre sida på framaxlingen da..tenkte å setta på ordentlige draband som går rundt axlingen i stede for det opplegget som er der..
Tenkte å prøve BT i Tronheim je å Bjønjen...kan jo bli en prøvelse i seg sjøl å finne noen ta de kara der som er litt interessert i å hjelpe tel..veit det er godkjent springover på patrol før i Trondheim så det skulle da væra mulighet kanskje..
Kanskje vi skulle gå sammen fler stk å prøve å få godkjent bila våre...stiller litt sterkere da kanskje??
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!