Gå til innhold



Foto

Land Rover Defender. Noe å satse på ??


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
77 replies to this topic

#61 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 10 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:


Har alltid savnet å diskutere LR her på forumet. Hvorfor har ikke merket et egen kategori?

edan

Opprinnelig postet av Edan



LR har hatt egen kategori her inne men ingen brukte den.... lr har jo et kjempebra forum under www.landrovernorway.com

Du kommer lenger med en dråpe honning enn med et tonn med eddik

http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#62 ADI

ADI

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Innlegg:

Posted 10 August 2005 - 23:00

Iallefall under www.lrforum.com

landrovernorway har så vidt jeg vet ikke noe med lrforum og gjøre...

1985 RRC V8 automat
1986 RRC V8 EFI, prosjekt

#63 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 10 August 2005 - 23:00

Ulempen med traction control er at det bremser det andre hjulet. Noe som kveler motoren, til en viss grad. Ei sperre bare drar, og holder ikke igjen noe sted. Tenk på at det blir 2:1 utveksling på hjulet man skal dra rundt når man holder igjen det i lufta, sett fra mellomakselen. Prøv styrebremsene på en traktor så skjønner du hva jeg mener!

Du kommer lenger med en dråpe stålrør enn et tonn med blikk

#64 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 10 August 2005 - 23:00

Hadde traction og diff brems på Omega MV6 jeg hadde... den tok seg bedre frem i laussnyen med traction utkobla, samme hvis jeg ble stående fast i snøen.. ut med TC så tok den seg lett ut. Nå spora det helt av men alikevel smile.gif

Du kommer lenger med en dråpe diesel enn med et tonn med vann

http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#65 nasse nøff

nasse nøff

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 54 Innlegg:

Posted 10 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Til dem som ikke tror det: Freelander kan også skape sterke følelser!

Det er den av små-suvene med desidert høyest utstråling og faktisk også de beste terreng-egenskapene av disse wannabe-bilene.

Den har hjelperamme som gjør karroseriet nesten helt stivt, og imponerende fjæringsvei. Det knaker og gnisser faktisk mer i Pajeroen jeg har nå, enn det gjorde i Freelanderen, når jeg tar en tur i skogen.

Men som sagt: TC'en imponerte meg ikke. Fremdriftsystemet taklet ikke diagonale utfordringer. Men så sant bilen var i bevegelse, merket jeg at det ble fordelt litt krefter hit og dit, aldri når jeg stod med ene hjulet oppå en stein, f.eks.

Forresten en artig tråd dette, etterhvert. Selv om den nå er mer en generell LR-tråd enn en Def-tråd.

Har alltid savnet å diskutere LR her på forumet. Hvorfor har ikke merket et egen kategori?

edan

Opprinnelig postet av Edan

Det satt jeg også å lurte på, her er lada, og alle andre merker men Land Rover er det dårlig med, kan nesten virke som om det er noen som har noe alvorlig mot LR! Men siden tråden ikke ble brukt så skjønner jeg, men slik som de ser ut nå så ville den i vært fall bli brukt!

#66 Partypatrol

Partypatrol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 978 Innlegg:

Posted 10 August 2005 - 23:00

http://partyfabrikke...sslandrover.jpg

Dette er en link til artikkelen om Røde Kors og Land Rover det var snakk om. Det tar sikkert en liten stund å laste den ned for de av dere men modem, men nå finnes nå muligheten.

Artikkelen er snippet fra LRO, så hvis noen har innsigelser til at den er her, gi beskjed og den er gone c",)



#67 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 10 August 2005 - 23:00

Jepp... mye if og maybe dær smile.gif

Du kommer lenger med en dråpe diesel enn med et tonn med vann

http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#68 Partypatrol

Partypatrol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 978 Innlegg:

Posted 10 August 2005 - 23:00

Ja..LRO er et fint blad, men de har en tendens til å bruke en reportasjeteknikk der kildene enten er "LRO erfarer...." eller som i denne artikkelen, en pressetalsmann/selger for Land Rover. Ingen fra Røde Kors ble sitert annet enn antydninger om at "gutta liker de..."

#69 håvard

håvard

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 925 Innlegg:

Posted 11 August 2005 - 23:00

Takk for artikkelen!
Jeg kan ikke fatte hvordan de klarer å ta livet av en LC iløpet av 3 år. Ikke engang Renaullt Megane har så kort levetid, hmmm, her er det et eller annet som ikke stemmer. Er fortsatt på 356K jeg da, venter spent på at noe vitalt skal gå istykker smile.gif Stusset også litt på at "han som besøker meg av og til i garasjen" sin 2000 modell defender lekker olje i motoren også.

Men skitt au, viser det seg å være sant at Deff knuser LC på kvalitet så går jeg over så fort jeg får ringt banken, kan noen LR folk her gå gode for at jeg bør swappe? smile.gif
Jeg kjører nemlig ikke Toyota fordi det er Toyota. Kjører det fordi det pr. i dag er den mest driftsikre bilen..

Hadde også vært kult om det ikke var et merkeblad som skrev dette da..

håvard : BJ42




#70 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00



Kjøp for all del ikke toyota, bare går i stykker! blink.gif

(jeg bare erter Håvard og Vegard her nå altså... wink.gif)

Du kommer lenger med en dråpe stålrør enn et tonn med blikk

#71 Vegard

Vegard

    Grand offroader

  • Validating
  • PipPipPipPip
  • 511 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00

haha, ja bare dritt! Jeg ville ikke hatt en toyota om du kasta den etter meg.

Vegard.

#72 håvard

håvard

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 925 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00

Uavhengig styring er jo bare helt rått det da smile.gif Takk for omvisningen i sandhøla forresten. Gleder meg til du har rørbilen klar, det kan bli morro!


håvard : BJ42




#73 nasse nøff

nasse nøff

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 54 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Uavhengig styring er jo bare helt rått det da smile.gif Takk for omvisningen i sandhøla forresten. Gleder meg til du har rørbilen klar, det kan bli morro!


håvard : BJ42




Opprinnelig postet av håvard

hehe, uavhengi styring ja! skulle bare hatt uavhengig breddejustering også så hadde det funker som bare det til bilen ikke vil bli beriere! hehe

#74 RuneK

RuneK

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 Innlegg:

Posted 18 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Er fysen på en Defender 90 som ikke er for gammel. Disse bilene har jo et dårlig rykte og jeg skrur minimalt sjøl. Er de nyere årgangene bedre eller bør jeg skygge unna ??
Opprinnelig postet av Buhund


Dårlig rykte?? Hvor da? Nei, -du kjører like utrygt med en 90 som med en Land Cruiser. En 90 med servicehefte og dokumentert km-lengde er en like god bruktbil som noe annet. Helt subjektivt mener jeg bedre.
Husk bare: En terrengbil er tross alt helt annerledes enn Laguna og V70 å kjøre. Bare så det er sagt. Prøv en bil, og gjør deg opp din egen mening om bilen!smile.gif

----------------------------
www.landrovermania.no

#75 LR88

LR88

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 22 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Ingen biler er problemfrie. Jeg sjøl har gelendewagen, det skjer ting dann og vann der også. Når det gjelder Land Rover er det imponerende å se hvor mange gamle Land Rovere som fortsatt er fit for fight. En stor fordel, når noe går i stykker, er at at det finnes et sinnsykt stort ettermarked med billige deler, noe andre merker ikke velsignet med. Skal en velge bil i en sånn kategori som 4x4 er det smak og følelser som bør avgjøre. Selv om jeg har GW er det fler biler som jeg syns har samme karismaen.
Biler jeg kunn "tenkt" meg foruten GW: Blazer K5, Tahoo fra 90 tallet, Land Rover series og Defender av kort type, Dodge Ram 80 tals.
Regner ingen av dem som problemfri men de har det lille ekstra i utsråling i mine øyne. Ingen japs? Kanskje en gammel Landcruiser kunne vært noe.
Hvis du syns Land Rovere er kule, løp og kjøp, drit i andre. Like bra kjøp som det meste.

Opprinnelig postet av vidsvend




Kan ikke annet enn si meg helt enig med "vidsvend".
Finnes utrolig mange biler som har utstråling og sjarm.
Kjøp bilen du har følelser for ikke hør på de andre!
Kjører selv Land Rover serie III 88".
Utrolig morsom bil.
Drømmer om en Defender 90, må bare spare litt mer først:)

#76 truls t

truls t

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 436 Innlegg:

Posted 22 August 2005 - 23:00

cool.gif nå har jeg kjørt min defender 90 i 7 år og jeg har hatt noen jævla fine år...... dritmorro har det vært,, og jeg selger ikke bilen min.....

GET IN, SIT DOWN, SHUT UP AND HANG ON...

#77 Willenfeldt

Willenfeldt

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 28 August 2005 - 23:00

Jeg er fornøyd med min Defender jeg, både på vei og i terrenget har vi en tendens til å nyte livet sammen cool.gif


Land Rover Defender 90 TD5 2003 mod.




LAND ROVER DEFENDER TD5 90 SOFT TOP

www.stroppen.com

#78 terratracker

terratracker

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 99 Innlegg:

Posted 28 August 2005 - 23:00

Hvilken idiot betaler flere hundre tusen for en terrengbil uten elektriske speiler, mykt kuskinn i programstyrte oppvarmede seter, tepper både på gulv, dører og i tak, koppholdere både foran og bak, og fire fem forskjellige kjøremodus på ECU'en??
Jeg...blink.gif
Jeg valgte Defender 90 Td5 bl.a. ut ifra mitt ønske om å kunne bruke bilen til akkurat det som passer meg. Hive meg inn i 'billige' stoffseter i mekkeklær for en rask tur bort til butikken, slippe og ergre meg over flekker på kuseter og dørpanel, kunne hive inn bikkja baki bilen uten å engste meg for kostbare renseregninger, kunne trekke min nesten 2 tonn tunge campingvogn uten problemer dit jeg vil med bilens tillatte hengervekt på 3500kg, kunne nyter av det faktum at motoren (Td5) ikke bruker over literen med drivstoff selv med vogna på slep..Kunne konstantere at bilens fremkommelighet i terrenget er noe av det bedre jeg har erfart. Og jeg har eid noen firehjulstrekkere opp igjennom årene....
Å kunne konstantere at bilen har unngått dyre reparasjoner de 5 åra siden ny.

Jeg må innrømme at jeg var i tenkeboksen lenge før jeg bestemte meg for å kjøpe en splitter ny (og kostbar) utgave av biltypen som jeg tidligere har eid flere eksemplarer av, men de har vært eldre bruktbiler til 'hobbypris'.

Nå kommer vel kommentarer som: "Det der må være en idiot med for mye penger...."
Nope....Heller det motsatte, og lykkelig eier av en bil som passer perfekt for meg...
Til skaulek har jeg min kjære L.R. 88" -72 med parabolfjærer, V8 og store hjul. Den har jeg omtrent laga sjøl, så hvis noe skulle svikte ved den, så har jeg meg selv å bebreide....