På tide med ny VP44..
#1
Posted 16 December 2013 - 00:46
Tips og hint om ting som kan gjøres samtidig som vp'n er ute av bilen? Forebyggende tiltak altså..
Har ikke fått deathcode og slike ting enda, men mistenker deadpedal relatert til vp'n. Før eller siden så må den nok byttes uansett og slik det er nå så er det jævlig usikkert å ta bilen på en langtur uten å leve i uvisshet om man kommer seg hjem igjen..
#2
Posted 16 December 2013 - 23:28
Jeg har begynt å miste litt trua på alle disse her superduper firmaene. Skulle jeg nå kjøpt ny VP så trur jeg jaggu det hadde blitt fra Rock Auto, eller billigste jeg fant på nettet. Ikke noen hotrod pumpe eller noe, bare en helt standard VP44.
Den racetrucken som jeg hjalp med å skaffe hjem raset VP'n på det første racet på Gardermoen. Det var litt brått å få den igang igjen så etter at Rip bekreftet at det satt en helt standard pumpe på den så ble det bestilt en ny fra Rock i full fart. Den funker gull den, og det på en motor som bremser 655hk på ren diesel.
Når pumpa er ute så er det lett å komme til servo og vakuumpumpa også, de har jo gjerne fått en oljelekkasje etter noen år.
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
#3
Posted 17 December 2013 - 08:42
Edited by El Duce, 17 December 2013 - 08:44.