Den dieselen e et råskinn verka det som!!
Kordan e det egentlig me jeep å 44re kasse å vogn?? Kan man kjør me overdriven inne, så lenge den ikke bi ligganes å jag?? eller må den vær av heile tia. Veit at solonoiden på min har vært bytta en gang, pga at tidligere eier kjørte hestehenger (nåkka tøngere en ei vogn da) med overdriven på.
Kan ikke heilt skjønn at det sku vær nødvendig å ha av overdriven vess du feks ligg i 90 km i timen me ei lita vogn (1100kg) bakpå langs flate veia i sverige...
Testa såvidt me den på å når det først kobbla inn å turtallet stabiliser sæ så drar nu ikke bilen no tøngere akurat...
Grunnen tell at æ lura e jo såklart at en 5 sylindra motor me underligganes kam støtstenger å anna mannskit laga jo sponhelvete av lyd på 2300 rpm, kontra på 1600rpm i 80

PÅ WJn har e ikke 44 kassa , men den har e på ZJn...så lenge den drar nogenlunde lett på lavt turtall å den ikke ligg å gira opp og ned skal det ikke overhode være noe problem, men faren e vesst den trekker tunkt på lavt turtall vill olja bli varm som resulterer i unødig sluring på clutshpakken...men skal du trekke veldig mye store og tunge hengere ville jeg montert ekstra stor oljekjøler på kassa..... da er du utenfor fare uansett, selv om jeg tror du ikke er i noe fare forsåvidt

WJ ogZJ kan stortsett begge trekke 3500kg og det er klart at de som lever opp til det har selvfølgelig større sjanse for gearkassehavari enn de som lurer seg rundt med hengere på rundt 1000-1500 kg
Bilene er jo tross allt nesten 2 tonn egenvekt + 3.5 tonn på kula, og da mener jeg det ikke ligner på personbilvekt.
Edited by svempa, 22 April 2009 - 22:16.