Gå til innhold



Foto

topp fra 1990 peugeot 405srd turbo på lada niva 1,9 passer detta?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
9 replies to this topic

#1 lunchbox

lunchbox

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 327 Innlegg:

Posted 09 March 2009 - 20:14

har seg slik att en kamerat har en sånn dere krasja peugeot 405 srdt
so lurer eg på omm toppen fra denne passer over på nivan, hadde vøre sjov me snurre
Land Rover 109
Datsun kingcab
Honda civic vti
Ford cortina mk1
VW LT bilfrakter

#2 origo

origo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 222 Innlegg:

Posted 09 March 2009 - 21:29

QUOTE(lunchbox @ 9 Mar 2009, 20:14) <{POST_SNAPBACK}>
har seg slik att en kamerat har en sånn dere krasja peugeot 405 srdt
so lurer eg på omm toppen fra denne passer over på nivan, hadde vøre sjov me snurre


Vet at linken under ikke gir det helt komplette svaret på spørsmålet ditt, men jeg tror at du vil ha interresse av den likevel.
(Se link, innlegget til "danno83")

http://forum.diffloc...pic.php?t=33446



#3 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 09 March 2009 - 21:33

QUOTE(lunchbox @ 9 Mar 2009, 20:14) <{POST_SNAPBACK}>
har seg slik att en kamerat har en sånn dere krasja peugeot 405 srdt
so lurer eg på omm toppen fra denne passer over på nivan, hadde vøre sjov me snurre



Dersom en 405 srdt har ei xud9 blokk så passa den overens, Å det e bare å bytt.

Min motor e en "hybrid" mellom ei Lada blokk å BX19 topp.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#4 lunchbox

lunchbox

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 327 Innlegg:

Posted 09 March 2009 - 23:13

passer hele motoren også?
Land Rover 109
Datsun kingcab
Honda civic vti
Ford cortina mk1
VW LT bilfrakter

#5 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 10 March 2009 - 00:33

QUOTE(lunchbox @ 9 Mar 2009, 23:13) <{POST_SNAPBACK}>
passer hele motoren også?



Motoren e identisk ja. Men du må bytt bunpanne, adapter mot girkassa å svinghjulsadapter. Men det har du jo på ladamotoren.

Ellers så kan det vær en ide å bygg om innsuget sånn at det ikke heng over torpedoveggen, litt kukent at du må av med det vess du ska bytt girkasse.

Å så må du lag ny eksos. mest sansynelig luftfilterboks.

Tok ei lita uke å bytt topp på min, samt å trekk alt av slanga sveis eksos osv.

Kommer ann på ka du synes e mest arbeid, Blokka e identisk på turbo å uten turbo. Men turboen har underspyling av stemplan (vestnokk aldri hadd oppe å sedd). Men du treng ikke dette, det e neppe plass tell det heller me tanke på kor mye grunnere bunpanna på ladaen e bakerst.

Alt i alt en veldig grei jobb som gjør en Diesel Niva om tell reineste sportsbilen i 4x4 bil sammenheng smile.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#6 origo

origo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 222 Innlegg:

Posted 10 March 2009 - 10:00

Aman,

Har du peiling på om noen har klart å få godkjent en 1.9 tdi hos BT?
Vet at det går en og annen niva med sprek fiat motor, men har enda ikke hørt om noen godkjente med turbodiesel og intercooler...



#7 vladimir

vladimir

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 116 Innlegg:

Posted 10 March 2009 - 15:03

QUOTE(origo @ 10 Mar 2009, 11:00) <{POST_SNAPBACK}>
Aman,

Har du peiling på om noen har klart å få godkjent en 1.9 tdi hos BT?
Vet at det går en og annen niva med sprek fiat motor, men har enda ikke hørt om noen godkjente med turbodiesel og intercooler...



Det er en Niva med fiat abarth motor eller noe som ble godkjennt på BT i oslo ja.

Jeg spurte BT i når jeg skulle godkjenne min om mulighetene å få godkjennt som TDI, men da trengte de en godkjenning av imoprtør, og dokumentasjon på at bremsene tåler den ekstra effektøkningen.
Men lada norge var heller litt lite imøtekommende, så det endte vel egentlig der desverre....

Niva blir solgt som TD i italia, men dette er ikke ut ifra importør. det er visst en egen forhandler som ettermonterer og selger videre.

#8 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 10 March 2009 - 16:23

QUOTE(origo @ 10 Mar 2009, 11:00) <{POST_SNAPBACK}>
Aman,

Har du peiling på om noen har klart å få godkjent en 1.9 tdi hos BT?
Vet at det går en og annen niva med sprek fiat motor, men har enda ikke hørt om noen godkjente med turbodiesel og intercooler...



Som han Vladimir har sagt. Det e godkjennt en niva i norge med abarth motor, va vel en her på forumet som også har lova å legg ut info om kordan dette ble gjort evt pappira. Kan ikke tenk mæ tell at du ikke sku få godkjennt en TD Niva på samme måte/ut i fra samme pappira. Det har også vært solgt Niva i italia som TD og det selges niva med TD motor till å me 2.5 å enkelte HDI utgava den dag i dag. Problemet e vel at få om nån av dem e solgt fra lada, men via sideimportør/ombygger. Men æ trudde verkelig at det har vært solgt lada i italia fra lada me TD. Uansett så har ikke Ambra i norge pappira på dette, å kan i så måte ikke hjelp dæ.

Det e garantert ingen forskjella på lada me å uten turbo. Så dette e ikke problemet, problemet e å få dem på tilsynet tell å skjønn det.

Min e ombyggd, aldri vært no problem på EU kontrolla eller andre kontrolla. Det står heller ikke i vognkortet nån plass at det ikke e turbo.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#9 lunchbox

lunchbox

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 327 Innlegg:

Posted 11 March 2009 - 00:39

har du bilder av motorrommet ditt aman?
Land Rover 109
Datsun kingcab
Honda civic vti
Ford cortina mk1
VW LT bilfrakter

#10 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 11 March 2009 - 08:14

QUOTE(lunchbox @ 11 Mar 2009, 01:39) <{POST_SNAPBACK}>
har du bilder av motorrommet ditt aman?



mm... ja ska ligg en byggetråd her en plass også. E på jobb nu men kan se ka æ finn fram i kveld/ettermidag.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!