Heisann.
Har en King Cab 2001, med mekanisk dieselpumpe, så jeg får ikke "chippa" den
Noen som har peiling på hvor man kan få oppjustert dieselpumpa, samt turbotrykket?
Om det finnes noen som driver med slikt?
Justering Turbo trykk, diesel pumpe...
Started by
KC-Dude
, Feb 26 2004 00:00
5 replies to this topic
#1
Posted 26 February 2004 - 00:00
#2
Posted 29 February 2004 - 00:00
sitter en liten skrue bak på pumpa til og justere mengde på. om ingen har gjort det på din bil før sitter det et plombeblekk på den.
#3
Posted 29 February 2004 - 00:00
<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
Samt snakket med Witro Bil, forhandler for Nissan i Trheim. Har snakket så vidt med ES-Tuning men fikk feil info, de trodde det gikk an å "chippe".
Men uansett, du vet vell ikke om noen andre i trøndelag's distriktet som driver med slikt?
<i><div align="right">Opprinnelig postet av KC-Dude</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Hva med å prøve www.bjornstadbil.no ?
Ser ut som de brenner litt mer for Nissan enn ditt gjennomsnittlige Nissanverksted. *Sjekk bruktbillisten*
Ellers er det bare å lete i gulesider etter Dieselverksteder som gsimon skriver.
Samt snakket med Witro Bil, forhandler for Nissan i Trheim. Har snakket så vidt med ES-Tuning men fikk feil info, de trodde det gikk an å "chippe".
Men uansett, du vet vell ikke om noen andre i trøndelag's distriktet som driver med slikt?
<i><div align="right">Opprinnelig postet av KC-Dude</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Hva med å prøve www.bjornstadbil.no ?
Ser ut som de brenner litt mer for Nissan enn ditt gjennomsnittlige Nissanverksted. *Sjekk bruktbillisten*
Ellers er det bare å lete i gulesider etter Dieselverksteder som gsimon skriver.
#4
Posted 28 February 2004 - 00:00
heisann, takk for utfyllende svar.
Jeg kontaket en fyr i Sverige, han som sa at det var mekanisk dieselpumpe.
Samt snakket med Witro Bil, forhandler for Nissan i Trheim. Har snakket så vidt med ES-Tuning men fikk feil info, de trodde det gikk an å "chippe".
Men uansett, du vet vell ikke om noen andre i trøndelag's distriktet som driver med slikt?
Jeg kontaket en fyr i Sverige, han som sa at det var mekanisk dieselpumpe.
Samt snakket med Witro Bil, forhandler for Nissan i Trheim. Har snakket så vidt med ES-Tuning men fikk feil info, de trodde det gikk an å "chippe".
Men uansett, du vet vell ikke om noen andre i trøndelag's distriktet som driver med slikt?
#5
Posted 27 February 2004 - 00:00
Hvor i landet bor du?
Finnes mange som kan gjøre noe sånnt,
mest fagmessig dieselpumpe-jobb får du nok hos et Diesel-verksted.
Turbotrykk-oppjustering kan flere gjøre, men man bør gjøre det med et manometer og en trykkregulator og litt trykkluft (når bilen står stille)
Ny aktuator for Wast-gate får man foreksempel fra KRB-Trading i Mjøndalen. (han har flere universalmodeller med forskjellig trykk)
Å skru på denne får du sikkert også gjort der.
Vil du til en trimmings-proff, som også kjører bilen din i Test-benk etterpå, så book inn bilen f.eks hos Simco Racing (i Sarpsborg?)
Finnes vel et 20-tall slike firmaer i Norge som både har deler, måler effekten før/etter, og gjør jobben for deg.
MEN - er du sikker på at du virkelig har mekanisk pumpe?? Tror nesten ikke det. Spørs om ikke det er en ECU inne i bildet, styrer sikkert mengde og tidspunkt mot dieselpumpen?!
Hvis du leser av fabrikat på selve dieselpumpen, så kan du nok finne ut mer ved å søke på Internet.
Er nok også mange private her inne som sikkert har kunnskap til å "klå" litt på bilen din,
skulle nok funnet ut litt selv også, spørs bare hvor du holder til. Dessuten får du ikke annet enn "ut døra" garanti..hehe
hilsen Gsimon
Finnes mange som kan gjøre noe sånnt,
mest fagmessig dieselpumpe-jobb får du nok hos et Diesel-verksted.
Turbotrykk-oppjustering kan flere gjøre, men man bør gjøre det med et manometer og en trykkregulator og litt trykkluft (når bilen står stille)
Ny aktuator for Wast-gate får man foreksempel fra KRB-Trading i Mjøndalen. (han har flere universalmodeller med forskjellig trykk)
Å skru på denne får du sikkert også gjort der.
Vil du til en trimmings-proff, som også kjører bilen din i Test-benk etterpå, så book inn bilen f.eks hos Simco Racing (i Sarpsborg?)
Finnes vel et 20-tall slike firmaer i Norge som både har deler, måler effekten før/etter, og gjør jobben for deg.
MEN - er du sikker på at du virkelig har mekanisk pumpe?? Tror nesten ikke det. Spørs om ikke det er en ECU inne i bildet, styrer sikkert mengde og tidspunkt mot dieselpumpen?!
Hvis du leser av fabrikat på selve dieselpumpen, så kan du nok finne ut mer ved å søke på Internet.
Er nok også mange private her inne som sikkert har kunnskap til å "klå" litt på bilen din,
skulle nok funnet ut litt selv også, spørs bare hvor du holder til. Dessuten får du ikke annet enn "ut døra" garanti..hehe
hilsen Gsimon
#6
Posted 19 March 2004 - 00:00
Støtter meg faktisk til teorien om at du har elektrisk styrt innsprøytning som det er mulig å chippe. Må ikke spørre Nissan, de vil ikke å sier det ikke går. Er vel ikke lett å få tak i chip til KC, men det burde gå å få tak i Tuning-Box. Har en på min Patrol fra "Rapid Sport System", med av og på bryter. Veldig "bøs" forstår du, og veldig kjekt for EU kontroller. Du må rådspørre deg med noen som har interesse, ellers blir svaret for oftest negativt. Søk på nettet etter "Tuning Box", og du har å lese på resten av kvelden.