Gå til innhold

Foto

Trenger Råd! Tørr og rust på Spindel "kule" Valp

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 www.norstock.com

www.norstock.com

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 22 April 2009 - 19:22

Hei, trenger et lite råd fra Dere.
Har sett etter X-mil bil, som skal tilpasses til en foto-guide prosjekt jeg håper å få sving på til neste år. I den forbindelse så har jeg sett på C303 (men må da til Sverige), og et par Valper i Norge.

Fant en Valp med Ståltak som så meget passende ut. Men så fikk jeg se den ene "kulen" som går inn til Knokkelhuset, den var knuske tørr, og hadde rust, og tildels gravrust.. Hvor stort problem er dette, evt. hva må skiftes? Så at en kan kjøpe en overhalt foraksel for 8750.- fra en av "valpe" butikkene på nett.
Kan poste et bilde hvis nødvendig..

Takk for alle råd.

Bjørn Stian

Edited by www.norstock.com, 22 April 2009 - 19:56.

#2 www.norstock.com

www.norstock.com

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 22 April 2009 - 20:34

QUOTE(www.norstock.com @ 22 Apr 2009, 20:22) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, trenger et lite råd fra Dere.
Har sett etter X-mil bil, som skal tilpasses til en foto-guide prosjekt jeg håper å få sving på til neste år. I den forbindelse så har jeg sett på C303 (men må da til Sverige), og et par Valper i Norge.

Fant en Valp med Ståltak som så meget passende ut. Men så fikk jeg se den ene "kulen" som går inn til Knokkelhuset, den var knuske tørr, og hadde rust, og tildels gravrust.. Hvor stort problem er dette, evt. hva må skiftes? Så at en kan kjøpe en overhalt foraksel for 8750.- fra en av "valpe" butikkene på nett.

Takk for alle råd.

Bjørn Stian

Og her var bildet:

#3 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 23 April 2009 - 18:12

Det dær e ikke et problem. Om det er litt rust dær har ingen ting å si. Så lenge tettingen er ok så fukt ikke kommer inn e alt i orden.

Om du prøvekjører bilen å det er kneppelyder når du svinger med fult rattutslag og 4x4 inne kan det være tegn på dårlig drivknute. Om du ikke hører noe står det bra til.

Hvor mye har du tenkt å bruke på Volvo? Ser du vurderer C303 også, jeg har en selv...

#4 www.norstock.com

www.norstock.com

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 23 April 2009 - 19:55

QUOTE(1911 @ 23 Apr 2009, 19:12) <{POST_SNAPBACK}>
Det dær e ikke et problem. Om det er litt rust dær har ingen ting å si. Så lenge tettingen er ok så fukt ikke kommer inn e alt i orden.

Om du prøvekjører bilen å det er kneppelyder når du svinger med fult rattutslag og 4x4 inne kan det være tegn på dårlig drivknute. Om du ikke hører noe står det bra til.

Hvor mye har du tenkt å bruke på Volvo? Ser du vurderer C303 også, jeg har en selv...

Hei og takk for svar smile.gif
Hadde tenkt finne en i OK Stand til rundt 35-45K, "tilpasse" den til mitt bruk.
C303 er drømmen, men er skremt over bensin forbruket. Blir jo å kjøre den endel. Men Valpen, er vel ikke mye bedre?!
Har sett mange av dine innlegg med bilder, samt masse youtube filmer av 303én etc etc.. Og tror den ville blitt drømmen! Skulle bare ønske den kom i Diesel. Men for forsvaret så betyr vel ikke økonomi så mye dessverre!

Hmm, har en Landrover Disc1 -95 på "handa" og er veldig i tvil. Trenger en bil som vekker oppsikt, og trekker til seg turister smile.gif

#5 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 23 April 2009 - 20:25

QUOTE(www.norstock.com @ 23 Apr 2009, 20:55) <{POST_SNAPBACK}>
Hei og takk for svar smile.gif
Hadde tenkt finne en i OK Stand til rundt 35-45K, "tilpasse" den til mitt bruk.
C303 er drømmen, men er skremt over bensin forbruket. Blir jo å kjøre den endel. Men Valpen, er vel ikke mye bedre?!
Har sett mange av dine innlegg med bilder, samt masse youtube filmer av 303én etc etc.. Og tror den ville blitt drømmen! Skulle bare ønske den kom i Diesel. Men for forsvaret så betyr vel ikke økonomi så mye dessverre!

Hmm, har en Landrover Disc1 -95 på "handa" og er veldig i tvil. Trenger en bil som vekker oppsikt, og trekker til seg turister smile.gif

Forbruket på di gamle e bortimot like jævlig... Alt over 1 liter på mila e hobby... Æ har bare hobbykjøretøy!

En annen ting e at di gamle er undermotorisert så det e ei plage å kjøre landevei med dem. E jo mulighet for å dytte en B20 nedi. Blir litt mere motor da. Men er nok fortsatt noe undermotorisert.

Skal du kjøre en del er nok Landrover et klokere valg. Skal bilen offroad også?

#6 www.norstock.com

www.norstock.com

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 23 April 2009 - 22:18

QUOTE(1911 @ 23 Apr 2009, 21:25) <{POST_SNAPBACK}>
Forbruket på di gamle e bortimot like jævlig... Alt over 1 liter på mila e hobby... Æ har bare hobbykjøretøy!

En annen ting e at di gamle er undermotorisert så det e ei plage å kjøre landevei med dem. E jo mulighet for å dytte en B20 nedi. Blir litt mere motor da. Men er nok fortsatt noe undermotorisert.

Skal du kjøre en del er nok Landrover et klokere valg. Skal bilen offroad også?

Joda, har lest mye om forbruket. Blir nok litt pendling, men også offroad. Traktorveier og fjell veier. Er jo det perfekte skjul for foto.

#7 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 24 April 2009 - 14:15

Som du sikkert har sett i min bil, så er jo også overnattingsmulighetene til stede i en Volvo. Begge modelene har jo oppheng for bårer. Jeg har ikke telt med på tur lengre. Sover i posen på båra inni bilen.