Gå til innhold



Foto

44"


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
29 replies to this topic

#1 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 28 February 2004 - 00:00

er d noen som har peiling hvor mye de hever bilene for å få på 44" og hvor brei er de dekkene og felgene????? ikke at jeg hadde tenkt til d da:D bare lurte av rein nysjerrighet
user posted image

Kjell ivar Knutsen Alta

#2 RonMaster

RonMaster

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1130 Innlegg:

Posted 02 March 2004 - 00:00

Vanvitig bil, har sett den LIVE:).

Hilsen
Ronny

#3 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 02 March 2004 - 00:00

RÅ!!!!!!!! biggrin.gif:D



#4 Team Low Cost Offroad

Team Low Cost Offroad

    --- rubrikk til salgs ---

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1599 Innlegg:

Posted 02 March 2004 - 00:00

Her er en Chevrolet Suburban med 44''...



Fordi Det Er Best Og Størst
________________________________

PS.
Vet du om en Lada Niva til salgs, send mail til lco@epost.no eller hkakh@usa.com takk.

#5 RonMaster

RonMaster

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1130 Innlegg:

Posted 02 March 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote"><blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Man hever ikke mer en 10 cm på karoseriet uansett hvor store hjul man setter. så 44" på LC 100 er bare 10 cm på karoseriet, flytting av akselene. AT bruker ca 600 timer for og gjøre jobben.



Hilsen
Ronny

<i><div align="right">Opprinnelig postet av RonMaster</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

AT bruker 600 timer? 1/3 årsverk på en bil? Høres mye ut, spesielt når AT regner 650 kr timen... Blir 390000 kun i arbeid det!

<i><div align="right">Opprinnelig postet av permafrost</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Det er vanvitig mye arbeid med en bil på 44", og det er riktig ca 400000 i arbeids penger.Ny fram aksel fra LC 60 som må smales og flyting av bak akselen 15 cm( helt ny skjermer i bagarseromet med tilbehør, og dette er kun noe av det såm må til.

Hilsen
Ronny

#6 permafrost

permafrost

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 42 Innlegg:

Posted 02 March 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Man hever ikke mer en 10 cm på karoseriet uansett hvor store hjul man setter. så 44" på LC 100 er bare 10 cm på karoseriet, flytting av akselene. AT bruker ca 600 timer for og gjøre jobben.



Hilsen
Ronny

<i><div align="right">Opprinnelig postet av RonMaster</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

AT bruker 600 timer? 1/3 årsverk på en bil? Høres mye ut, spesielt når AT regner 650 kr timen... Blir 390000 kun i arbeid det!

#7 RonMaster

RonMaster

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1130 Innlegg:

Posted 01 March 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Etter det jeg har forstått har artic-gutta bygd om hiluxer som er godkjent med 38 tommere også (ref. rødekorsbilen på svalbard, var ikke det 38x15,5?).

De har jo toyota sin velsignelse, så jeg tror ikke det hadde vært noe problem for de å bygd opp 44 tommere også, bare de fikk dekka over hele dekket, ikke bare mønsteret slik som på island og fått det godkjent med papirer fra toyota. Men det er selvfølgelig behovet som styrer 44 tommere er nok fint i snøen, men neppe noe særlig langs veien. Tviler på at 44 tommere har noe å gjøre i typisk norsk terreng (les Svinndal, Rena osv.), da blir den nok for høy, stiv og stor.

PS: Fjallasport holder på å bygge om den svarte patrolen som tidligere er avbildet med 38 tommere her på sidene. Denne bilen blir nå bygget om til 40 tommere i drammen.

<i><div align="right">Opprinnelig postet av junkern</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Ja det stemer bilen på Svaldbar er bygget på 38x15,5 på 12,5" felger. Men det er litt spesielet, har ikke skjermer som dekker 38" på 12,5" felger. Og 37" vil vel rekke for de fleste.

Kan love at over 38"( ja 38" er som ofte ikke runde så bilen blir og humpe på veien) er ikke noe bra p.g a at det ikke lager Radial dekk støre en 38". 44" er et diagonalt dekk ikke noe ok og kjøre på( må bruke bilen minst 90% offroad for at det skal være greit). men men, hadde vært kjekt og hadde det i garasjen:D

Hilsen
Ronny

#8 junkern

junkern

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Posted 01 March 2004 - 00:00

Etter det jeg har forstått har artic-gutta bygd om hiluxer som er godkjent med 38 tommere også (ref. rødekorsbilen på svalbard, var ikke det 38x15,5?).

De har jo toyota sin velsignelse, så jeg tror ikke det hadde vært noe problem for de å bygd opp 44 tommere også, bare de fikk dekka over hele dekket, ikke bare mønsteret slik som på island og fått det godkjent med papirer fra toyota. Men det er selvfølgelig behovet som styrer 44 tommere er nok fint i snøen, men neppe noe særlig langs veien. Tviler på at 44 tommere har noe å gjøre i typisk norsk terreng (les Svinndal, Rena osv.), da blir den nok for høy, stiv og stor.

PS: Fjallasport holder på å bygge om den svarte patrolen som tidligere er avbildet med 38 tommere her på sidene. Denne bilen blir nå bygget om til 40 tommere i drammen.

#9 RonMaster

RonMaster

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1130 Innlegg:

Posted 01 March 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Er det med sikkerhet at AT har bygd om og fått godkjent Autofil Hilux`n med 37" dekk?

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Mikal</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Ja

Hilsen
Ronny

#10 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 01 March 2004 - 00:00

Ja, tror det ruller 3-4 godkjente ombygde luxer med 37" hjul

Tommy Olsen

#11 Mikal

Mikal

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 476 Innlegg:

Posted 01 March 2004 - 00:00

Er det med sikkerhet at AT har bygd om og fått godkjent Autofil Hilux`n med 37" dekk?

#12 RonMaster

RonMaster

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1130 Innlegg:

Posted 01 March 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Noen som vet hvordan Arctic Trucks gjør det med godkjenning av disse bilene? På Island tilbyr de jo 44" modifikasjon, her til lands er vel 33"/35" standarden, mens den nye autofil-bilen er 37", og har sett 38" artcic trucks på norske skilter. Hvordan stiller biltilsynet seg til slike modifikasjoner. Er det korrekt at Arctic Trucks må sende bilene til island for å utføre modifikasjonene for å få de godkjente?

<i><div align="right">Opprinnelig postet av permafrost</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Biler på 37" bir ombygg i Drammen, men da for du på 38". Dem sender ikke noe til Island.

Hilsen
Ronny

#13 RonMaster

RonMaster

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1130 Innlegg:

Posted 01 March 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">er d noen som har peiling hvor mye de hever bilene for å få på 44" og hvor brei er de dekkene og felgene????? ikke at jeg hadde tenkt til d da:D bare lurte av rein nysjerrighet
user posted image

Kjell ivar Knutsen Alta

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Modifisert 4Runner</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

10 cm heving på karoseriet og ca 5 cm på fjærene. felger 15"x16-17" det kommer an på men ingen under 16" brede.



Hilsen
Ronny

#14 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 01 March 2004 - 00:00

norge er et potet land:devil:fish.gif

Kjell ivar Knutsen Alta

#15 beaas

beaas

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 45 Innlegg:

Posted 01 March 2004 - 00:00

Var i Australia før jul. Der ble LC 100 levert med stiv framaksel, og fram til et år siden ble den levert med 4,2 diesel, 4,2 td (204 hk) og 4,5 R-6 bensin. Idag er den kun å få med 4,2 diesel i den stive varianten.

Synd å tenke på at du der nede kan få en LC 100 (idag med IFS) med V8, manuelt gir og greit med utstyr (AC ihvertfall) for under 60000 australske dollar, dvs ca 300 000 NOK.

Og da blir ikke prisen på en brukt 80 spesiellt høy...

Bjørn Erik

#16 RonMaster

RonMaster

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1130 Innlegg:

Posted 01 March 2004 - 00:00

Man hever ikke mer en 10 cm på karoseriet uansett hvor store hjul man setter. så 44" på LC 100 er bare 10 cm på karoseriet, flytting av akselene. AT bruker ca 600 timer for og gjøre jobben.



Hilsen
Ronny

#17 Reven

Reven

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 264 Innlegg:

Posted 01 March 2004 - 00:00

Toyota LC 100 kommer vel med stiv fremaksel i arbeidsversjonen som heter 105.

Det ER verdens beste bil. biggrin.gif

#18 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 01 March 2004 - 00:00

Grunnen til at AT i drammen ikke lager større biler enn 12,5x37 er flere, først og fremst fordi bruksområdet i Norge er helt annerleds enn på Island, 38,5 > er tøft men ikke noe særlig å kjøre på veien med desverre.

En anne ting er at på Island er det andre krav til Skjerm breddere, her i landet skal bredderen dekke hele hjulet mens på Island skal den dekke rullebanen, dette gjør at de ikke lager brede nok bredere der opp til de norske reglene

Tommy Olsen

#19 M.S

M.S

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 01 March 2004 - 00:00

AT får bilen av Toyota, også gjør de det de skal, også sjekker Toyota bilen og ser om det er fornuftig gjort, og at alt er dokumentert med tanke på bremsekrefer, krengning, xtra belastninger.
All ombygning blir gjort her i Drammen




OJ....det går det!?

#20 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 29 February 2004 - 00:00

LC100 finnes med stiv foraksel i "utlandet", gjør den ikke? Har vært drømmebilen min en god stund, men den faller bort om den ikke kommer med stiv foraksel smile.gif

Eller så ER jo den på bildet en drømmebil og da, ny Patrol... helt rå den, mangler bare luftfjæring i forhold til LC100 med stiv foraksel...