44"
#1
Posted 28 February 2004 - 00:00
Kjell ivar Knutsen Alta
#2
Posted 02 March 2004 - 00:00
Hilsen
Ronny
#3
Posted 02 March 2004 - 00:00
#4
Posted 02 March 2004 - 00:00
Fordi Det Er Best Og Størst
________________________________
PS.
Vet du om en Lada Niva til salgs, send mail til lco@epost.no eller hkakh@usa.com takk.
#5
Posted 02 March 2004 - 00:00
Hilsen
Ronny
<i><div align="right">Opprinnelig postet av RonMaster</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
AT bruker 600 timer? 1/3 årsverk på en bil? Høres mye ut, spesielt når AT regner 650 kr timen... Blir 390000 kun i arbeid det!
<i><div align="right">Opprinnelig postet av permafrost</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Det er vanvitig mye arbeid med en bil på 44", og det er riktig ca 400000 i arbeids penger.Ny fram aksel fra LC 60 som må smales og flyting av bak akselen 15 cm( helt ny skjermer i bagarseromet med tilbehør, og dette er kun noe av det såm må til.
Hilsen
Ronny
#6
Posted 02 March 2004 - 00:00
Hilsen
Ronny
<i><div align="right">Opprinnelig postet av RonMaster</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
AT bruker 600 timer? 1/3 årsverk på en bil? Høres mye ut, spesielt når AT regner 650 kr timen... Blir 390000 kun i arbeid det!
#7
Posted 01 March 2004 - 00:00
De har jo toyota sin velsignelse, så jeg tror ikke det hadde vært noe problem for de å bygd opp 44 tommere også, bare de fikk dekka over hele dekket, ikke bare mønsteret slik som på island og fått det godkjent med papirer fra toyota. Men det er selvfølgelig behovet som styrer 44 tommere er nok fint i snøen, men neppe noe særlig langs veien. Tviler på at 44 tommere har noe å gjøre i typisk norsk terreng (les Svinndal, Rena osv.), da blir den nok for høy, stiv og stor.
PS: Fjallasport holder på å bygge om den svarte patrolen som tidligere er avbildet med 38 tommere her på sidene. Denne bilen blir nå bygget om til 40 tommere i drammen.
<i><div align="right">Opprinnelig postet av junkern</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Ja det stemer bilen på Svaldbar er bygget på 38x15,5 på 12,5" felger. Men det er litt spesielet, har ikke skjermer som dekker 38" på 12,5" felger. Og 37" vil vel rekke for de fleste.
Kan love at over 38"( ja 38" er som ofte ikke runde så bilen blir og humpe på veien) er ikke noe bra p.g a at det ikke lager Radial dekk støre en 38". 44" er et diagonalt dekk ikke noe ok og kjøre på( må bruke bilen minst 90% offroad for at det skal være greit). men men, hadde vært kjekt og hadde det i garasjen:D
Hilsen
Ronny
#8
Posted 01 March 2004 - 00:00
De har jo toyota sin velsignelse, så jeg tror ikke det hadde vært noe problem for de å bygd opp 44 tommere også, bare de fikk dekka over hele dekket, ikke bare mønsteret slik som på island og fått det godkjent med papirer fra toyota. Men det er selvfølgelig behovet som styrer 44 tommere er nok fint i snøen, men neppe noe særlig langs veien. Tviler på at 44 tommere har noe å gjøre i typisk norsk terreng (les Svinndal, Rena osv.), da blir den nok for høy, stiv og stor.
PS: Fjallasport holder på å bygge om den svarte patrolen som tidligere er avbildet med 38 tommere her på sidene. Denne bilen blir nå bygget om til 40 tommere i drammen.
#9
Posted 01 March 2004 - 00:00
<i><div align="right">Opprinnelig postet av Mikal</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Ja
Hilsen
Ronny
#10
Posted 01 March 2004 - 00:00
Tommy Olsen
#11
Posted 01 March 2004 - 00:00
#12
Posted 01 March 2004 - 00:00
<i><div align="right">Opprinnelig postet av permafrost</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Biler på 37" bir ombygg i Drammen, men da for du på 38". Dem sender ikke noe til Island.
Hilsen
Ronny
#13
Posted 01 March 2004 - 00:00
Kjell ivar Knutsen Alta
<i><div align="right">Opprinnelig postet av Modifisert 4Runner</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
10 cm heving på karoseriet og ca 5 cm på fjærene. felger 15"x16-17" det kommer an på men ingen under 16" brede.
Hilsen
Ronny
#14
Posted 01 March 2004 - 00:00
Kjell ivar Knutsen Alta
#15
Posted 01 March 2004 - 00:00
Synd å tenke på at du der nede kan få en LC 100 (idag med IFS) med V8, manuelt gir og greit med utstyr (AC ihvertfall) for under 60000 australske dollar, dvs ca 300 000 NOK.
Og da blir ikke prisen på en brukt 80 spesiellt høy...
Bjørn Erik
#16
Posted 01 March 2004 - 00:00
Hilsen
Ronny
#17
Posted 01 March 2004 - 00:00
Det ER verdens beste bil.
#18
Posted 01 March 2004 - 00:00
En anne ting er at på Island er det andre krav til Skjerm breddere, her i landet skal bredderen dekke hele hjulet mens på Island skal den dekke rullebanen, dette gjør at de ikke lager brede nok bredere der opp til de norske reglene
Tommy Olsen
#19
Posted 01 March 2004 - 00:00
All ombygning blir gjort her i Drammen
OJ....det går det!?
#20
Posted 29 February 2004 - 00:00
Eller så ER jo den på bildet en drømmebil og da, ny Patrol... helt rå den, mangler bare luftfjæring i forhold til LC100 med stiv foraksel...