Ladaprosjekt
#1
Posted 17 May 2009 - 20:40
Je har sett bilder ta'n innpå her.
Den ska startes, lovliggjøres med tanke på heving og dekk, og sveises i hue og ræva....
Tips, triks, forslag, ideer og tanker mottas med takk.
Roser er røde, fioler er blå
Je har ei hagle, og veit hvor'u bor
#2
Posted 18 May 2009 - 23:38
Je har sett bilder ta'n innpå her.
Den ska startes, lovliggjøres med tanke på heving og dekk, og sveises i hue og ræva....
Tips, triks, forslag, ideer og tanker mottas med takk.
Breddere? ser ut som om dekkene stikker litt ut?
#3
Posted 19 May 2009 - 00:04
Du har et poeng, har originaldekka.
tenkte je sku godkjenne med det først bare for å få'n på veien, også ta breddere og nye (brede) dekk senere. Døm som er på bildet er slitt ned.
Roser er røde, fioler er blå
Je har ei hagle, og veit hvor'u bor
#4
Posted 19 May 2009 - 15:15
tenkte je sku godkjenne med det først bare for å få'n på veien, også ta breddere og nye (brede) dekk senere. Døm som er på bildet er slitt ned.
Skjermbreddera e ingen problem å få godkjennt. Æ fikk 8 cm innskreven i vognkortet.
Dekkan derimot kommer du tell å slit med. Me mindre du ska ha innskreven orginal lada 15", men de stekk ikke utafør.
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#5
Posted 19 May 2009 - 16:14
Dekkan derimot kommer du tell å slit med. Me mindre du ska ha innskreven orginal lada 15", men de stekk ikke utafør.
Sånn'n er nå er'n sat opp tel terreng, har originalfjører og dekk som sagt. tenkte je sku bruke penga på coil, plugger, bakluke og noen spraybokser først. også sette på skjermbreddere og dekk senere.
Lurer på fargen da... Fikse oppatt den citycamo'n som er nå, ell en mattgrønn (army-look-alike) med hammer og sigd på panseret?
Roser er røde, fioler er blå
Je har ei hagle, og veit hvor'u bor
#6
Posted 23 May 2009 - 00:35
Og fargen blir camo av natogrønn og svart.
Må bare pønske ut åssen i huleste je ska få no lyd inni den pyttevesle kupeen...
Roser er røde, fioler er blå
Je har ei hagle, og veit hvor'u bor
#7
Posted 24 May 2009 - 08:00
Og fargen blir camo av natogrønn og svart.
Må bare pønske ut åssen i huleste je ska få no lyd inni den pyttevesle kupeen...
God plass til høytallere nederst på venstre side av førerdøra, slipper å sage i metallet, det ser du når du tar av "dørtrekket" eller "tre"plata på innsiden, ellers er det fint plass til høytallere bak på sidene i plastikkveggen, er et forholdsvis stort hulrom bak dem i bagasjerommet. Har mine to foran i dørene og de to andre bak..
#8
Posted 24 May 2009 - 09:15
hehehe, "dørtrekk" i anførselstegn er alltid et kvalitetssignal...
Ska ribbe hele kupeen og male ALT med rustbeskytter. Etter den prossessen blir det vel skrudd litt lyd før je sett sammen att saker og ting.
Takk for tipset.
Roser er røde, fioler er blå
Je har ei hagle, og veit hvor'u bor
#9
Posted 01 June 2009 - 23:31
Og takket væra hevinga og terrengdekka vil'n ut på begge sider ta veien samtidig!
Men je har da fått start på'n, nye stempelringer og slik nå...
Noen som har tips når det gjeld skifte ta slike?
Roser er røde, fioler er blå
Je har ei hagle, og veit hvor'u bor
#10
Posted 02 June 2009 - 13:59
Og takket væra hevinga og terrengdekka vil'n ut på begge sider ta veien samtidig!
Men je har da fått start på'n, nye stempelringer og slik nå...
Noen som har tips når det gjeld skifte ta slike?
Har du fått justert spissinga på bilen etter heving?? Samt camber??
Dersom alt i forstillinga e ute slakke å snekka å hjelpesnekka e uten slakke. Så ska den vær ekstremt fin å kjør. Du ska heilt fint kunne slipp ratte i 80-90 å tenn dæ en røyk eller åpen ei flaske brus.
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#11
Posted 02 June 2009 - 17:00
Dersom alt i forstillinga e ute slakke å snekka å hjelpesnekka e uten slakke. Så ska den vær ekstremt fin å kjør. Du ska heilt fint kunne slipp ratte i 80-90 å tenn dæ en røyk eller åpen ei flaske brus.
Ska setta på original-fjører og originaldekk nå, så je får'n godkjent. Detta er bilen min, itte terrengbilen min. Det er den eneste je har, så den ska gå på veien og slik først. Det je lurer på nå er: Hvor i h...... går det an å få tak i stempelringer tel abtoba3'en?
Roser er røde, fioler er blå
Je har ei hagle, og veit hvor'u bor
#12
Posted 02 June 2009 - 22:57
Har du hørt med Ambra?
Ellers har du ebay:
http://cgi.ebay.de/J...:1|293:1|294:50
#13
Posted 03 June 2009 - 14:00
Den har jeg hatt mange artige timer i gitt..
Den er ikke no særlig til vegbil egentlig, skal du få den godkjent må du sette på igjen stabstaget framme, det hjelper også veldig mye på hvordan den er å kjøre. Også er den øverste bærekula på hverside chimsa opp 30mm dette må du ta av samt at du må skjæra av det vinkelstålet som ligger under fjærkoppa, dette ble sveiset på for at fjørene skulle stå rett i koppene etter at bærekula ble shimset opp. Nå vet jeg ikke om han som kjøpte den av meg har gjort noe med dette jeg skriver, men hvis du fjerner alle disse modifikasjonene vil jeg regne med at den blir en del bedre langs vegen
Lykke til
#14
Posted 03 June 2009 - 15:23
Hvor mye kan du stole på denna ebay-greia da?
Tysken min er elendig, og fransken ikke-eksisterende, så detta så.... artig ut.
Roser er røde, fioler er blå
Je har ei hagle, og veit hvor'u bor
#15
Posted 03 June 2009 - 20:04
Den har jeg hatt mange artige timer i gitt..
Den er ikke no særlig til vegbil egentlig, skal du få den godkjent må du sette på igjen stabstaget framme, det hjelper også veldig mye på hvordan den er å kjøre. Også er den øverste bærekula på hverside chimsa opp 30mm dette må du ta av samt at du må skjæra av det vinkelstålet som ligger under fjærkoppa, dette ble sveiset på for at fjørene skulle stå rett i koppene etter at bærekula ble shimset opp. Nå vet jeg ikke om han som kjøpte den av meg har gjort noe med dette jeg skriver, men hvis du fjerner alle disse modifikasjonene vil jeg regne med at den blir en del bedre langs vegen
Lykke til
Den var EU-godkjent fram tel mars ell april i år, må godkjennes at nå, så da vil je jo anta at den er fiksa på litt.
Roser er røde, fioler er blå
Je har ei hagle, og veit hvor'u bor
#16
Posted 30 June 2009 - 10:43
Da gir vi eff i stempelringer.
Je har hørt et rykte om at Passatmotorer går nedi en Niva, noen som vet no om det?
Eller er det noen som har en motor tel salgs?
HJÆÆLP...
Roser er røde, fioler er blå
Je har ei hagle, og veit hvor'u bor
#17
Posted 30 June 2009 - 20:44
Da gir vi eff i stempelringer.
Je har hørt et rykte om at Passatmotorer går nedi en Niva, noen som vet no om det?
Eller er det noen som har en motor tel salgs?
HJÆÆLP...
Før 2 uka sia kasta æ en lada motor... 1.6
Aldri hørt om at en Passat motor passa nedi en niva. Men tell en vess grad passa alt i Niva. I dakar har det vær niva me 3 liter nissan v6 bensin, i rally har dem kjørt 2,9 liter ferrari v8, i england e det en kar som har døtta nedi en 2.9 v6 fra ford me tillhøranes automatkasse. OSV OSV...
Enkleste motoren å sett nedi e nokk en orginal Lada 1,6 eller 1,7 bensin. Eller en PSA 1.9 diesel vess du får tak i ALLE delan som trengs (samme motor som står i min orginalt) Å den dieselen e en BRA motor. Det e en kar i engeland som hold på å ska monter en Fiat Tipo diesel i lada, den passa rett på girkasas, men svinghjulet å bunnpanna treng litt mod. Står en tråd om dette på lada.co.uk.
Ellers så kan du sett nedi diverse fiat bensin, girkassa passa, men bunpanne, picup osv må sekkert moddes.... ut over dette, vess du tar dæ tia, arbeidet, kostnadan å drit i godkjenninga så får du ner sagt kordan motor som hellst nedi Ligg film på nette av lada me v8 i
Mitt valg villa vært 1.9 PSA (etv 2,1 passa den og) eller Fiat Tipo.
Løkka tell
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#19
Posted 30 June 2009 - 23:24
#20
Posted 01 July 2009 - 13:47
Begge er 1,6L og helt gratis.
Gratis motorer, og du holder tel på Kongsberg?
Send på ei melding på 97006425, har en kompis som passerer der tiitt og ofte.
Roser er røde, fioler er blå
Je har ei hagle, og veit hvor'u bor