Gå til innhold



Foto

Servo på volvo felt


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 Bjørn Erik

Bjørn Erik

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 04 June 2009 - 14:07

Hei er det noen som har bygd servo på feltvogn? Hva kan en isåfåll bruke deler fra?

#2 Hilmar 2

Hilmar 2

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 87 Innlegg:

Posted 08 June 2009 - 22:22

Servo? Kylling eller whistle.gif

Joda, den kan være litt tung på rattet når den står stille da. Men hadde kansje vært fint med servo på den...


Hilmar. 17 år fra Drøbak med Slepebåt og Volvo Felt, det er vel ikke dårlig det vel? synes ikke det er så ille jeg......

#3 Bjørn Erik

Bjørn Erik

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 09 June 2009 - 13:28

Vært kjekt å ha når en ska ha på breie hjul. Mener det er noen som har brukt fra 164 derfor jeg lurte på om det er noen inne her som har gjort detta før?

#4 feltvogna

feltvogna

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 22 June 2009 - 15:56

QUOTE(Bjørn Erik @ 9 Jun 2009, 14:28) <{POST_SNAPBACK}>
Vært kjekt å ha når en ska ha på breie hjul. Mener det er noen som har brukt fra 164 derfor jeg lurte på om det er noen inne her som har gjort detta før?


ja stemmer, i sverige går det noen feltvogner med servo, er lite info rundt området, men servo fra 164 står det i hvertfall noe om. men aner ikke hvordan dette er blitt gjort, har lyst på dette selv, men ser for meg endel mikk makk når det gjelder montering. trenger ikke flere "hjemmemekk" detaljer på felten akkuratt=)
går forresten en felt i sverige med servo og v8-diesel!!!!!!!!! det er saker=)

#5 g.wagen

g.wagen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 53 Innlegg:

Posted 23 June 2009 - 22:48

servo pumpa er ihvertfall ikke noe problem den tar du komplett fra bv 202

når det gjelder snekka kan du jo bruke hjelpesylinder på det orginale sånn som det er på bv 202 N eller gammal ford custom lastebil

eller så får du se på høggern etter mindre snekker varebil feks mb sprinter el lignende


lykke til


h erik

#6 torfinn

torfinn

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2061 Innlegg:

Posted 28 June 2009 - 11:35

QUOTE(Bjørn Erik @ 9 Jun 2009, 14:28) <{POST_SNAPBACK}>
Vært kjekt å ha når en ska ha på breie hjul. Mener det er noen som har brukt fra 164 derfor jeg lurte på om det er noen inne her som har gjort detta før?


Det er ikke sikkert den blir tyngre på rattet med bredere dekk. Jeg opplevde at Mercedes feltvogn ble lettere på rattet med 225 dekk enn de gamle 7" dekka (som tilsvarer 175 bredde). Det har sikkert med at marktrykket blir fordelt på større areal.

Torfinn