Gå til innhold



Foto

En pålitelig kilde med tilgang til data om suzuki


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
24 replies to this topic

#21 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 22 June 2009 - 18:10

QUOTE(offroad-jesus @ 22 Jun 2009, 15:29) <{POST_SNAPBACK}>
*Så fort "din bok" havner som et "lånt" eksemplar på min pc så er den kopiert. Skal du da være lovlydig må en av versjonene slettes. Slik er det bare...

*Tar du backup av boka di, så kan ikke den skifte eier heller uten at orginalen følger. slik er det bare...

Ja dette er bare overflaten på praksis rundt kopiretten, men den sier nok til å få alle røde lamper til å lyse !!
Men for all del , du vil kunne låne bort en stund... helt til en eller annen innehaver med rettighetene i orden anmelder. Da stiller du tynt.


Men da skulle det ikke være noe i veien for å legge en elektronisk kopi av en bok på en server hvor andre kan bla i den så lenge det legges opp slik at bøker med rettigheter ikke kan lastes ned. Eller.

Tüv-godkjenninger er jo ikke noe med rettighetsbegrensninger på om en kopierer. Der er det først ved bruk til godkjenning at rettighetsspørsmålet blir gjeldene slik at de skulle ikke være noe problem.

Egenproduserte papirer som søknader og beskrivelser har en egen rettighet på så der gjør vi akurat hva vi vil.

Sånn som jeg kan forstå dette så er utfordringen at det for bøker med opphavsrettigheter må være en nedlasting/kopisperre slik at disse kun kan sees på skjermen men ikke kopieres.

Noen som har kommentarer til den eventuelt forslag på hvordan det kan gjøres teknisk på best mulig måte.

#22 offroad-jesus

offroad-jesus

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 23 June 2009 - 01:30

Skulle fått til en slik online katalog lik den produktkatalogen som bl. anne synfiber har.

Du kan se den her:
http://www.kiaproduction.com/synfiber/


I tillegg så kan disse da ligge inne på en passordbeskyttet side.

Hadde vært kult det ;-)
Ut i skogen, opp i trærne, ned i vannet.

#23 Sectio

Sectio

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 372 Innlegg:

Posted 24 June 2009 - 00:58

ja, kjør på. hadde vært konge med kopi av tuv papirer. vurderer selv og montere/godkjenne det. men hadde vært greit og vite hva som står i papirene før jeg bestiller sett til flere tussen. betaler gjærne litt for det også. stå på!

har foresten winsjen min godkjent i vongkortet. Forgje eier som fikk til det. men hadde sikert vært fint for andre og få vite hvordan han greide det. jeg veit ikke...
Suzuki Sj 413 85mod cab

#24 offroad-jesus

offroad-jesus

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 24 June 2009 - 12:42

http://www.die-offro...sjgutachten.php


http://redninja.de/S...n/Downloads.htm


Like greit å linke litt og ;-)


Ut i skogen, opp i trærne, ned i vannet.

Edited by offroad-jesus, 24 June 2009 - 13:01.

Ut i skogen, opp i trærne, ned i vannet.

#25 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 24 June 2009 - 21:20

Hei, flott at du deler dine erfaringer med oss, de linkene var flotte. I vårt forum på suzuki delen av offroad.no er vi veldig stolte av at det er høyt under taket og vi ikke henstiller oss til kommunikasjonsformer som setter oss tilbake til pirate4x4.com stadiet (om en så gøy det er der smile.gif Må IKKE forveksles med pirate4x4.no som er en flott side !

Det hadde vært fint om du laget deg en garasje her :

http://www.offroad.n...rasjer-f37.html

og forteller litt om bilen din, modifiseringer osv, samt hvordan du ble møtt av BT og de godkjenninger som måtte til for å få det fine skriften nederst i vognkortet smile.gif

Dette med å endre innlegg i ettertid er vi (jeg) ikke så glade i, vi prøver å tenke oss om før vi skriver og stå for det som en har skrevet.

Jeg har nå redigert litt i dette emnet. Velkommen skal du være og vennligst fyll ut profilen din igjen smile.gif

Skulle du ha noen spørsmål eller annet så ta gjerne kontakt på vidartoge (ATTT) gmail.com



Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway