Gå til innhold



Foto
- - - - -

Patrol-prosjekt


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
104 replies to this topic

#81 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 28 August 2011 - 18:48

Fett!! Det varmer et gammelt patrolhjerte å se at noen tar vare på disse... smile.gif
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#82 PzKpfw

PzKpfw

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 29 August 2011 - 21:51

Takk for komentarer! Har montert en god del interiør og justert opp dørene og glippene så godt jeg kunne! Blir nok aldri perfekt, men godt nok tongue.gif Alle ledninger og bremrør, clutchrør er permanent festet i torpedo/motorrom igjen! Masse sånt småtteri som tar tid men som man vil ha på stell! Startet på å matte ned grunninga men ble ikke ferdig! Bør ha en liten lørdag på å slipe ned alt og få det litt glatt og greit.

Holder på å ser litt etter dekk nå! Kan være greit å få i orden så det ialfall ikke holder igjen på det! Polerer opp Mickey`ene da de er av alu og svarer kjempegodt på litt gnukking og polish! Ble overasket over potensialet smile.gif

Patrol1.jpg


Patrol2.JPG



#83 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 30 August 2011 - 11:29

Har du noen sperrer eller? Det er det jeg er minst fornøyd med på Patrolen. At den er veldig lite terenggående uten sperrer. Det ener bestandig opp med et jeg spinner på et hjul fremme og et hjul bak.. Det føles ikke ut som at min Y60 er firehjulstrevet, men tohjulsdrevet fordelt på to akslinger :-p

#84 PzKpfw

PzKpfw

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 30 August 2011 - 20:25

QUOTE(sinnsyk @ 30 Aug 2011, 12:29) <{POST_SNAPBACK}>
Har du noen sperrer eller? Det er det jeg er minst fornøyd med på Patrolen. At den er veldig lite terenggående uten sperrer. Det ener bestandig opp med et jeg spinner på et hjul fremme og et hjul bak.. Det føles ikke ut som at min Y60 er firehjulstrevet, men tohjulsdrevet fordelt på to akslinger :-p



Kan ofte bli litt problemer det ja, spesielt hvis bilen er litt stiv i pendlingen?

Går som regel greit hvis jeg bare får legge vogna rett og får på litt pedal! Men er jo ikke alltid terrenget (eller sjåføren) tillater noe fart.. eller alle hjul nedi og da blir det tricky tongue.gif
Det går jo det utroligste hvis bare kusken er gal nok, men hehe , jeg for min del må bruke bilen til bruksbil også så..smile.gif

Det jeg har slitt litt med før, var egentlig bakkeklaring da bilen er litt lang og i tillegg lav akkurat under transferkassen. Nå er det jo litt mere å gå på under der og ja, det blir air-lockers både foran og bak så den biten blir også bra wink.gif Skal montere så fort jeg får en periode med litt god tid. Det er for tiden tight tidskjema smile.gif

Edited by PzKpfw, 30 August 2011 - 20:30.


#85 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 31 August 2011 - 07:46

Hehe, ja du har nok rett. Syns kanskje det er værst på vintern. Iriterte meg noe helt jævlig når jeg kjørte meg fast i vinter på steder hvor jeg selv føler at jeg overhode ikke burde bli stående. Nå blir dette veldig off topic da. Mulig du har sagt det tidligere i tråden, men hvilken farge skal du ha på bilen? Hvor store dekk er det du har på?

#86 PzKpfw

PzKpfw

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 31 August 2011 - 09:34

QUOTE(sinnsyk @ 31 Aug 2011, 08:46) <{POST_SNAPBACK}>
Hehe, ja du har nok rett. Syns kanskje det er værst på vintern. Iriterte meg noe helt jævlig når jeg kjørte meg fast i vinter på steder hvor jeg selv føler at jeg overhode ikke burde bli stående. Nå blir dette veldig off topic da. Mulig du har sagt det tidligere i tråden, men hvilken farge skal du ha på bilen? Hvor store dekk er det du har på?


Kjøre seg fast på flatmark omtrent ja! biggrin.gif Den er kjedelig!

Blir hvit med sorte detaljer tenker jeg smile.gif Skal på med 35x12.5 , må prøve å skaffe et sett snart smile.gif

#87 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 31 August 2011 - 10:41

Hvor stor er di som står på, på bilde? :-)

#88 PzKpfw

PzKpfw

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 01 September 2011 - 08:33

QUOTE(sinnsyk @ 31 Aug 2011, 11:41) <{POST_SNAPBACK}>
Hvor stor er di som står på, på bilde? :-)


BF mud 35x12.5-15.. halveis greit med mønster, men er litt gamle tror jeg.

#89 PzKpfw

PzKpfw

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 21 September 2011 - 11:04

Lakkert:)

Patrolgrunn.jpg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

#90 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 21 September 2011 - 21:59

Dette blir bra :-D

#91 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 21 November 2011 - 21:44

Dette her er moro og fasinerende og følge med på! Ett meget godt stykke arbeid og pågangsmot!


#92 PzKpfw

PzKpfw

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 30 January 2012 - 21:56

QUOTE
Dette blir bra :-D


QUOTE( @ 21 Nov 2011, 21:44) <{POST_SNAPBACK}>
Dette her er moro og fasinerende og følge med på! Ett meget godt stykke arbeid og pågangsmot!


Takk skal dere ha! wink.gif

25092011398.jpg

25092011396.jpg

25092011395.jpg [





#93 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 31 January 2012 - 00:42

åja, så her skjer det faktisk ting:-p

#94 PzKpfw

PzKpfw

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 22 August 2012 - 18:28

Da sjer det ting her! Panser, bakluke, frontblekk og det som ellers var igjen, er nå sendt til lakkering! Bumpstopper-braketter og dieselpåfyllingsrør er sendt til blåsing. Har også begynt å polere felger (Ja, er der nå:) ) og har ordnet med bf mud Km2! Det flasker seg! :D


Her er noen bilder av opplegget rundt krengestag og også hvordan bakdempere ble! Dette har vært klart en stund nå, men måtte slenge med noen bilder så det ikke ble så kjedelig:)
1.jpg 2.jpg

#95 PzKpfw

PzKpfw

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 09 September 2012 - 21:53

Da har jeg vært å montert hjul på bilen! Nye 35" Km2 på MT Classic! Veldig motiverende!

IMG_0301.JPG

IMG_0304.JPG

IMG_0302.JPG

#96 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 09 September 2012 - 22:15

Det skjønner jeg godt! Rå bakkeklaring :) du kan gå vintern i møte med et stort smil regner jeg med :)

#97 vikingn-trysil

vikingn-trysil

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 123 Innlegg:

Posted 10 September 2012 - 19:41

jævla rått!!

kunne du tatt noen gode bilder av spoa hevinga har søkt og finni litt bilder men liksom ikke fått helt svaret je har sett etter, gjerne litt bilder rundt styring osv osv, så du hadde vist til noen linker her men dem får je bare error på :P

er det slik å fårstå at ramma er godkjent med spoa heving?:P

#98 PzKpfw

PzKpfw

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 10 September 2012 - 21:20

Det skjønner jeg godt! Rå bakkeklaring :) du kan gå vintern i møte med et stort smil regner jeg med :)


Ja det skal nok gå bra!:)

jævla rått!!

kunne du tatt noen gode bilder av spoa hevinga har søkt og finni litt bilder men liksom ikke fått helt svaret je har sett etter, gjerne litt bilder rundt styring osv osv, så du hadde vist til noen linker her men dem får je bare error på :P

er det slik å fårstå at ramma er godkjent med spoa heving? :P


Ja det er ikkeno problem. Hvis du gir meg mailadresse, kan jeg sende når jeg får anledning. Den er oppført med med spoa og 35" i vognkortet. Men det ble helt slutt med disse godkjenningene etter 2004.

#99 PzKpfw

PzKpfw

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 11 November 2012 - 11:47

Jobbet på bilen nå i helga. Har fått montert panser, bakluke og grill. Alt ser ut til å passe ganske greit faktisk. Panser og frontblekket er fra en annen bil, mens skjermene er kjøpt nye så glippene er nok ikke perfekt, men så er det tross alt en grov bil. Det skal nok gå bra likevel:)

IMG_0422.JPG

#100 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 29 November 2012 - 09:25

Denne bilen her blir rett og slett strøken!