Bilen er en 280GE som ble kjøpt for 15K, bilen har stått i to år, er i ganske god teknisk stand men stort sett rusten over alt.
Dette er gjort til nå:
Sier bare RUST, pusset ned, malt med melk og sparklet, primet:)
Interiøret ble fjernet, og der var det mer rust. Kjøpte bitumen plater (fra biltema) for å lydisolere gulvet. Men disse liknet så mye på Derbigum (tykk takpapp) så dette ble smeltet på.
Kjørte en liten pølser og øl dugnad da pussemengden ble for stor:)
Bilen ble høytrykks lakkert med tokomp toppcoat, blir 90+ blank men ikke helt perfekt, til gjengjeld er malingen solid og tåler en tur i skogen.
Nye 463 LED baklykter:
Nye tepper, forseter er trekt om (kunstskinn fra biltema) og baksetene i skinn er fra en pajero. Side trekkene er trekt om med marineblått stoff:
Det som er gjort av tekniske ting: Nye frontfjærer, etterisolert dører/motorrom, skiftet motorolje, nytt elektrisk ved lykter & henger bak, justert tomgang, registrert fra 9 til 10seter, nytt batteri og fester til dette.
Fikk en EU feil, og det på skjeve bremser bak så det er neste del av prosjektet, planen er å kjøre bilen til Trondheim om 2uker så skal se om jeg får skilter på før det.
Så kommer det store spørsmålet, har en vibrasjon mellom ca 90-100km/t denne begynner som en liten vibrajon og vokser helt til hele bilen hopper (var ganske skummelt) . Er det noe som er slitt? Kan det være hjula som er i ubalanse? Når man holder i rattet virker det som om hjulene skjelver fra side til side, og hvis man kliner rett opp i 100+ feier bilen av gårde som et godstog.
Neste litt mindre problem er automatkassa, denne funker greit men girer hardt og tregt, har sjekket olje og den er rød og fin (og riktig mengde). Det mest optimale hadde vært en service men er student så studie lånet strekker ikke til dette:) Noen forslag til hva det kan være??
Takker for svar.
Henrik
Edited by Henrik larsen, 27 November 2010 - 20:22.