113HK
#1
Posted 14 August 2009 - 16:02
#2
Posted 14 August 2009 - 16:22
90 - 120 hesta på en 2,5 liters diesel e nu vel heilt normalt på de aller fleste bila som har motora me dette slagvolumet.
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3
Posted 14 August 2009 - 16:34
#4
Posted 14 August 2009 - 17:34
#5
Posted 14 August 2009 - 20:10
Quote Craig Ferguson: "Wellcome wellcome wellcome!, its very nice to see ya, how are ya doing?"
Quote Johny Rotten: Im fat, 50, and im back!.
#6
Posted 14 August 2009 - 21:42
Det e ikke lite, det e heilt normalt. Diesel kan ikke sammenlignes på nåkka måte me bensin osv
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#7
Posted 14 August 2009 - 22:44
Mener det står 250Nm i manualen på min 2.5td, jeg? 1995.
#8
Posted 14 August 2009 - 23:05
stemmer nok det ja...er en seig jævel. Mer futt her enn f.eks. en pajero med 2,5td...og en del kg lettere bil...min har sulla seg gjennom 300000 og syns den har ganske bra fres... (ja...jeg veit det finnes en bensinmotor i jeepen også...hehe).
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"
#9
Posted 14 August 2009 - 23:25
Er bare synd den har fått så dårlig rykte ang. topper og støtstenger, for motorn kjennes sterk og går i tilegg billig.
Har jo sett og hørt folk som har kjørt over 300 000 uten problemer, men det er folk som behandler bilen med respekt og har et fint vedlikehold.
Har inntrykk av de som plages med VM dieslene er de som trekker tungt eller hopper over oljeskiftene samt slurver med varmkjøring før den får stor belastning.
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46
#10
Posted 14 August 2009 - 23:27
Er bare synd den har fått så dårlig rykte ang. topper og støtstenger, for motorn kjennes sterk og går i tilegg billig.
Har jo sett og hørt folk som har kjørt over 300 000 uten problemer, men det er folk som behandler bilen med respekt og har et fint vedlikehold.
Har inntrykk av de som plages med VM dieslene er de som trekker tungt eller hopper over oljeskiftene samt slurver med varmkjøring før den får stor belastning.
Suveren motor ja, 3.1 utgaven har 140 hesta å 385 NM.
I skrivende stund har æ pella av toppan, å har gullfiskbolle i den bakerste cylinderen. Toppakninga e uskad, å toppen ser uskada ut på utsia. Så antar at det e sprekk internt i den en plass.
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#11
Posted 14 August 2009 - 23:42
I skrivende stund har æ pella av toppan, å har gullfiskbolle i den bakerste cylinderen. Toppakninga e uskad, å toppen ser uskada ut på utsia. Så antar at det e sprekk internt i den en plass.
Ja vill tru at den e nåkka sterkar en 2.5 en...har aldri fått prøva 3.1 diseln, så du får ta me med på en prøvetur når den e færdig.
Vil tru du slæpp unna med en topp, ser ut tell du har lokalisert feiln bra....e pakninga heil kommer vatnet/kompresjon garantert gjønnom ei sprekk du ikke ser før tempraturn kommer i metallet å enda då treng du ikke sjå den.
Har du fått mange extra ledd på fengran å arman idag
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46
#12
Posted 15 August 2009 - 00:01
Vil tru du slæpp unna med en topp, ser ut tell du har lokalisert feiln bra....e pakninga heil kommer vatnet/kompresjon garantert gjønnom ei sprekk du ikke ser før tempraturn kommer i metallet å enda då treng du ikke sjå den.
Har du fått mange extra ledd på fengran å arman idag
Trur det e lokalisert ja!
Den e sterk i alle fall du ska få prøv, du ska jo kjøp den når æ ska selg den
Pakkninga å alt e heilt, men kjølekanalen ser ut som den snor sæ i mot ventila så kan jo vær inni det e sprekk.
Nei ikke så mange nye ledd... når æ fikk unna den HELVETES eksosmanifolden som tok over 3 tima å få ut. Så va det egentlig ganske enkelt å go plass å skru på. Toppan å boltan va veldig lett å kom tell, dysan og.
Det værste e jo at motor rommet e isolert me glava, uten film på så det støva jobare du ser på det!!!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#13
Posted 15 August 2009 - 00:36
#14
Posted 15 August 2009 - 01:48
#15
Posted 15 August 2009 - 01:57
hehe det tviler jeg ikke ett sekund på! Den er drit fin! men den er jo tusen ganger dyrere!
#16
Posted 15 August 2009 - 10:21
Det er ikke for ingenting Jeep har ordtaket: "Its a Jeep thing, you would'nt understand"
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46
#17
Posted 15 August 2009 - 11:37
hehe uten tvil digger jeep nå!! prøver å få venna mine til å kjøpe en også! hehe men de er litt sære..
#18
Posted 15 August 2009 - 11:38
Ser hva du mener her assa.. xj'n min er vel eneste bilen jeg har hatt som jeg har tatt meg bryderiet å koste på
Bilene jeg har hatt før den har vært mere bruk å kast.. kjør dem i 2 år å bytt ved eu kontroll
Men xj'n skal jeg ha.. beste bilen jeg noen gang har vært eier av.. å gud så gøy det er å kjøre.. hehe.. har ikke gjort mye med den enda.. har montert C-rok styresnekke forsterknings sett + litt dilldall som hvite blinklys/markeringslys venter på 2" BB å har handla 30x9,5 15 Cooper stt dekk til den.. så langt elsker jeg bilen
Edited by Madbutcher, 15 August 2009 - 11:39.
http://pirate4x4.no/...ead.php?t=23833
1990 Mod 2 Door Xj 4.0l. Renix 32x11,5 kumho road venture kl71
#19
Posted 16 August 2009 - 06:32
Bilene jeg har hatt før den har vært mere bruk å kast.. kjør dem i 2 år å bytt ved eu kontroll
Men xj'n skal jeg ha.. beste bilen jeg noen gang har vært eier av.. å gud så gøy det er å kjøre.. hehe.. har ikke gjort mye med den enda.. har montert C-rok styresnekke forsterknings sett + litt dilldall som hvite blinklys/markeringslys venter på 2" BB å har handla 30x9,5 15 Cooper stt dekk til den.. så langt elsker jeg bilen
hehe godt det ikke bare er meg:D:P
kjipt det ikke er så mange lovlige offroad steder i bærum....
hehe jeg gleder meg til jeg begynner å filke med min xj!; har jo nettopp fått den så=P vi får se hva jeg finner på!
#20
Posted 16 August 2009 - 10:24
1995 modellen har 270 Nm. Dette fordi den har mekanisk styrt dieselpumpe, i motsetning til 1996 da den ble elektronisk styrt.
mvh
B.
Sjølberging er alfa og omega.