Gå til innhold



Foto

Klubb-treff 20-22 november.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
248 replies to this topic

#61 Grønnli

Grønnli

    Grand US Offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 759 Innlegg:

Posted 02 November 2009 - 22:32

QUOTE(svempa @ 2 Nov 2009, 22:03) <{POST_SNAPBACK}>
Så vesst da fortsett i dette tempoet så kommer e med original WJ å ei flask konjakk.

Jommen det funka det å! beer.gif

#62 Tor Einar (luggis)

Tor Einar (luggis)

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 923 Innlegg:

Posted 02 November 2009 - 22:53

må vi ikke falle bort alle sammen,da ser det ut som eg stille med med Elg kjøtt til en litt bedre middag på lørdags kvelden vis det sku være interesse for det.
siden eg stilte med havets delikatesse i målselv for eg vel stille med skogens delikatesse denne gangen,og fjelles delikatesse etter det:)
så må vel lure meg noen tura i fjelle så det blir litt rype til neste gang,for sånn som det ser ut no.e det ikke mye å skryte av.



#63 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 02 November 2009 - 23:12

QUOTE(svempa @ 2 Nov 2009, 21:03) <{POST_SNAPBACK}>
Da spøka snart for min del med å få biln klar, eller godkjent tell treffet. Så vesst da fortsett i dette tempoet så kommer e med original WJ å ei flask konjakk.



Æ ska jobb hardt framover, men kan se ut som at æ og kommer me enda meire orginal WJ.... å ei flaske wiskey tongue.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#64 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 02 November 2009 - 23:17

QUOTE(teddjak @ 2 Nov 2009, 22:23) <{POST_SNAPBACK}>
Ka det e du plages me?

kansje du må bærre kjør tel bodø samme dag du får fiksa det som eventuelt igjennstår..
Som sekkert alle veit, så e dette BT på fauske bemanna kunn mandaga å onsdaga. I Kontrollhallen...
Å førr å vær på den sekre sia førr å få ting godkjendt/ eller få nån BT figura tel å se på doningan så e det timebestilling.

Æ førr min del skal innom i overmårra (onsdag) bærre plopp innom etter jobb å få di hær jævla lysan på tak godkjendt.

Nu har æ...
- henta strøm fra parklys tel rel'e
- ledning fra + på batteri me 16 amp sikring inn i rel'e
- vidre fra rel'e inn i en bryter som det blir lys i når den vippes på, å slukkes da den vippes andre vei..
- så opp på tak i lysan.

Dette e 100% etter boka æ fikk servert fra BT duden sist da æ va å skulle få de godkjendt.


MEN... hær e et men.. det førbausa mæ ikke om den BT figuren klaga på at det kommer rødt lys fra bryteran. blink.gif



Synes det dær me at "arbeidslysan" dine ska vær kobbla over parklysan e litt snodig. Det e jo fleire bila som har parklysan konstant på heile tia. Å da førsvinn jo litt av vitsen. før æ renga me at bakgrunnen før det e vel at dem ikke ska verk samtidig som kjørelysan...

Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#65 teddjak

teddjak

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 03 November 2009 - 13:10

jo æ hadde de kobla rake vegen fra bateri - sikring- bryter- opp på tak.
dette godtar ikke BT, han meinte at vest de lysan på taket skulle brukes så SKAL det vær lys i parklys, bak lys og nr skiltlysan.
Pga av at du skal vær synlig vist det kommer en bil kjøranes bakenfra om du står i veikanten å jobba me lysan på taket på.. Nåkka i den duren forsto æ..
Dette leste han opp fra Biltilsynet's hakkespettbok.
Så det va ingen andre utveia anna enn å plokk de av om det ikke blei gjort sånn så han sa det.


#66 Oddmund

Oddmund

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 668 Innlegg:

Posted 03 November 2009 - 14:25

QUOTE(teddjak @ 2 Nov 2009, 21:34) <{POST_SNAPBACK}>
Han Jt å han Jarl har hængt et par til salgs lappa på bilan sine.
Trur ikke de blir å stille me de aktuelle bilan så vi har vært vant me å se i løypa.
Får jo bærre håp at de finn sæ nå alternativ kjøretøy (Ny gammel offroad bil) sånn at de kan kom i lag me åss smile.gif



ja men som vi alle klare å gjænnomskue:P
så bi d jo så han jarl overtar tebake pajeroen t han jt... så dærme kan jo egentli dæm bægge still me den, så d bi som ei "prøvekjøring" mella sæller å kjøper...sånn at den eine kan skryt åver korr jæv en bil d e å den andre bi imponert åver den....



"LA8PV transmitting on the shortwave band on fifteen meters"

#67 Grønnli

Grønnli

    Grand US Offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 759 Innlegg:

Posted 03 November 2009 - 15:51

Vi e vel spora litt av topic hær nu...men såm svar på undringen dåkkers:

Hadde en F-250 førr nån år sia, å støtte på samme probleme da æ blei stoppa me 5 stk rally-3000 på veltebøyla.

Det såm ikke e lov som fjernlys måtte kobles såm arbeidslys, å da sku dæm IKKE fungere ilamme hovedlys eller fjernlys.

Fasitn tell det e at relee-styringa tell alle arbeidslys skal hente jord fra PLUSS på hovedlys og fjernlys å signalstrøm fra parklys.
Da vil ikke relean få jord før hoved/fjernlys slåes av. Grunn e at det ikke e lov å bruke arbeidslys såfremst man ikke står parkert...dermed signal fra parklys.


#68 Oddmund

Oddmund

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 668 Innlegg:

Posted 03 November 2009 - 21:42

da e finnkniven "sylkvass" tel træffe...

sa d tel han svigerfar at den her klare du ALDRI å få kvass ijænn, æ har høgd streng å spiker me han...
njæo, han ville nu ikkje sei d... la mæ få se på han... å derme så for han...han va borte ei stunn så kåmm han gommlanes inn her... ka du mein no da sa han... å flirte...
pinadø go som ny eller bedre:P
"LA8PV transmitting on the shortwave band on fifteen meters"

#69 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

    Mekk&Mødd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 04 November 2009 - 15:17

Jahh..... i morra gå fristen for å melde seg på klubbtreffet ut. Vil be etternølerne om å melde seg på snarest.
Tar utgangspunkt i at alt blir å foregå i Moejoeland.

Jeg bestiller da overnattings-alternativ 1. for 2 dager. Pris blir 3160,- fordelt på antall deltagere som skal overnatte.

Alt. 1. Kjerringøy Prestegård, Fjøsen, inntil 9 senger fordelt på 4 rom + 2 sofaer + x antall madrasser kr. 1580 pr. døgn

Noen innvendinger???
---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#70 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 04 November 2009 - 17:19

Omsider to-back... smile.gif Kommer på treff...me ett eller ainna slags kjøretøy...kansje bussen huh.gif
Lord.......
XL-7

#71 teddjak

teddjak

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 04 November 2009 - 17:57

QUOTE(Johnny (Moejoe) @ 4 Nov 2009, 15:17) <{POST_SNAPBACK}>
Jahh..... i morra gå fristen for å melde seg på klubbtreffet ut. Vil be etternølerne om å melde seg på snarest.
Tar utgangspunkt i at alt blir å foregå i Moejoeland.

Jeg bestiller da overnattings-alternativ 1. for 2 dager. Pris blir 3160,- fordelt på antall deltagere som skal overnatte.

Alt. 1. Kjerringøy Prestegård, Fjøsen, inntil 9 senger fordelt på 4 rom + 2 sofaer + x antall madrasser kr. 1580 pr. døgn

Noen innvendinger???


Æ syns dette hørtes ut tel å vær en grei plan.

Flott i pupp ! smile.gif

#72 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

    Mekk&Mødd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 04 November 2009 - 19:12

Lista er oppdatert.....
---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#73 Oddmund

Oddmund

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 668 Innlegg:

Posted 04 November 2009 - 21:46

QUOTE(Johnny (Moejoe) @ 4 Nov 2009, 15:17) <{POST_SNAPBACK}>
Jahh..... i morra gå fristen for å melde seg på klubbtreffet ut. Vil be etternølerne om å melde seg på snarest.
Tar utgangspunkt i at alt blir å foregå i Moejoeland.

Jeg bestiller da overnattings-alternativ 1. for 2 dager. Pris blir 3160,- fordelt på antall deltagere som skal overnatte.

Alt. 1. Kjerringøy Prestegård, Fjøsen, inntil 9 senger fordelt på 4 rom + 2 sofaer + x antall madrasser kr. 1580 pr. døgn

Noen innvendinger???


e d to alt1?

d æ lura litt på e no om korr mange bi vi om "hotell" regninga... da æ ikke e stinn a gryn e d litt grett å veste...



"LA8PV transmitting on the shortwave band on fifteen meters"

#74 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 04 November 2009 - 21:57

QUOTE(Oddmund @ 4 Nov 2009, 21:46) <{POST_SNAPBACK}>
e d to alt1?

d æ lura litt på e no om korr mange bi vi om "hotell" regninga... da æ ikke e stinn a gryn e d litt grett å veste...


Er bare å stoppe innom sandnessjøen og ta med en motor til meg på turen så sponser jeg øllene.. tongue.gif

#75 Oddmund

Oddmund

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 668 Innlegg:

Posted 04 November 2009 - 22:02

QUOTE(Kurt (kvasi) @ 4 Nov 2009, 21:57) <{POST_SNAPBACK}>
Er bare å stoppe innom sandnessjøen og ta med en motor til meg på turen så sponser jeg øllene.. tongue.gif



bi d lang omvei d da? få den levert der æ kjøre førbi så bi dn me den å!!
"LA8PV transmitting on the shortwave band on fifteen meters"

#76 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 04 November 2009 - 22:14

QUOTE(Oddmund @ 4 Nov 2009, 22:02) <{POST_SNAPBACK}>
bi d lang omvei d da? få den levert der æ kjøre førbi så bi dn me den å!!


Har just sendt mail og spurt om han kan "slenge den fra seg en plass" men hakke fått svar ennå.. Får den latterlig billig, men da vil han at jeg skal hente den.. :/

#77 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

    Mekk&Mødd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 04 November 2009 - 23:12

QUOTE(Oddmund @ 4 Nov 2009, 21:46) <{POST_SNAPBACK}>
e d to alt1?

d æ lura litt på e no om korr mange bi vi om "hotell" regninga... da æ ikke e stinn a gryn e d litt grett å veste...


Litt usikker på hvor mange som overnatter og om de overnatter en eller to netter. Men kan ikke tenke meg at det blir mere en ca 300 - 400 kr for to netter.

---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#78 lcvidar

lcvidar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 473 Innlegg:

Posted 05 November 2009 - 00:18

Ser dessverre dårlig ut for min del. Alle potensielle barnepassera e opptatt, så var ikke så lett. Så får bare demonter å mekk meir istedet. Framaksel under revisjon, og girkasse sku hatt seg en diagnose. Sperra frista og å få på plass. Å så bi det masse owatrol som ska sprutes på.
mvh Vidar
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2

Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside

#79 rockys'indre

rockys'indre

    Nytt medlem

  • Supermedlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 05 November 2009 - 11:08

menne e d noen som ska fra Harstad/Tromsø/Narvik tel bodø den 19/20 november? som æ kan sitte på? s hadde vært supert for dæ slæpp æ 7-8 tima lonly i en buss-.-'

Edited by rockys'indre, 05 November 2009 - 11:38.

junior prøve,
senior vise;)

#80 Oddmund

Oddmund

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 668 Innlegg:

Posted 05 November 2009 - 11:42

QUOTE(rockys'indre @ 5 Nov 2009, 11:08) <{POST_SNAPBACK}>
menne e d noen som ska fra Harstad/Tromsø/Narvik tel bodø den 19/20 november? som æ kan sitte på? s hadde vært supert for dæ slæpp æ 7-8 tima lonly i en buss-.-'




trur han grønnli ska kjør fra narvik....
send han en pm...


"LA8PV transmitting on the shortwave band on fifteen meters"