Hjul lager bak 95 Suburban
Started by
Terje
, Mar 10 2004 00:00
13 replies to this topic
#1
Posted 10 March 2004 - 00:00
Var på eu kontroll igår, fikk en 2er på hjullager høyre side bak og 1 på stabstag bak, er det mye styr å ordne dette?
Er hjul lageret til å strammes eller må det byttes ?
Tips mottas med takk.
Terje
Er hjul lageret til å strammes eller må det byttes ?
Tips mottas med takk.
Terje
#2
Posted 10 March 2004 - 00:00
Har selv kutet ut å vise mine biler på biltilsynet da dem blant annet hadde en noe snodig oppfatning av hjullagere dem ga mangel på gåent hjullager da dem kune dra Hjulet ørlite granne ut å inn alså ikke opp å ned. Da jeg prøvde å fårklare at dette var låsespinten på stikkakselen som det var litt klaring å vandring på ble dem sure. Bergheim autosalg bare lo da jeg kom å skreiv ut bemerkningen med en gang Dem hadde også fårklart BT dette hundre ganger før til ingen nytte.
Kan jo godt hende at du virkelig har et gåent lager å da lønner det seg å ta det med en gang så du slipper å ødlegge stikkaksel, om du skulle være uheldig at stikakselen har fåt sår er det offsett lager å få kjøpt, men dem er nok desverre ikke like holdbare
Kan jo godt hende at du virkelig har et gåent lager å da lønner det seg å ta det med en gang så du slipper å ødlegge stikkaksel, om du skulle være uheldig at stikakselen har fåt sår er det offsett lager å få kjøpt, men dem er nok desverre ikke like holdbare
#3
Posted 10 March 2004 - 00:00
Har også littegranne slakk inn og ut (aksial slakk) på bakhjula på Tahoen. Har aldri blitt anmerket på EU.
-96 TAHOE
-96 TAHOE
#4
Posted 10 March 2004 - 00:00
Derfor er det farlig å vise noen typer biler på Biltilsynet... De har rett og slett ikke kompetanse på alle merker + at de er mere kritiske til amrikanske biler!!!! Så det lønner seg å dra et sted der de driver med amcar til daglig! Mvh Eyvind
#5
Posted 11 March 2004 - 00:00
hehe dette kan jeg tro uten noen betenkeligheter. min gamle ranger hadde aksialslark i bakakselen på ca 1cm ut og inn! merket ikke noe når den sto på marka, bare når jeg jekka den opp.
-Knut
1978 Blazer K5
-Knut
1978 Blazer K5
#6
Posted 12 March 2004 - 00:00
Takker for tips ang. hjul lager, det er nå iorden, enklere kan det vel ikke bli.
Ett spørsmål til: føleren på slangen til vakumet til turboen står og "slår" åpner/lukker på tomgang skjer til stadighet irriternde lyd.
Hva kan være galt da
Har også
en gul lampe som lyser ved belastning i varmt vær i bakker med henger f.eks. Byttet dieselpumpe 1.5 år siden
Noen som har vært borti dette
Terje
Ett spørsmål til: føleren på slangen til vakumet til turboen står og "slår" åpner/lukker på tomgang skjer til stadighet irriternde lyd.
Hva kan være galt da
Har også
en gul lampe som lyser ved belastning i varmt vær i bakker med henger f.eks. Byttet dieselpumpe 1.5 år siden
Noen som har vært borti dette
Terje
#7
Posted 12 March 2004 - 00:00
Stabstaget bak kan du jo bare kaste, det gjorde jeg og jeg syntes faktisk at bilen ble BEDRE å kjøre etterpå. Det er jo ikke noe krav om stabstag bak uansett.
Lot forresten være å montere fremme igjen etter å ha skifta til mykere fjører, merker ingen forsjell jeg. kan være det er jeg som kjører pysete?
-Knut
1978 Blazer K5
Lot forresten være å montere fremme igjen etter å ha skifta til mykere fjører, merker ingen forsjell jeg. kan være det er jeg som kjører pysete?
-Knut
1978 Blazer K5
#8
Posted 12 March 2004 - 00:00
Hvilket symbol har den gule lampen
-96 TAHOE
-96 TAHOE
#9
Posted 13 March 2004 - 00:00
Hvis det er den såkaldte tikkelyden omtrent som et rele du hører som slår ut å inn med ujevne mellomrom på tommgang har jeg den jeg å på min 95 subb. Men den gule lampa som lyser greier jeg ikke helt å plasere Eneste jeg tenker på sån i farta da er den får lavt nivå på radiatoren, men den er det sikkert ikke.
#10
Posted 15 March 2004 - 00:00
Er bilde av en motor mener jeg det er , ser ikke denne om vintere`n
#11
Posted 15 March 2004 - 00:00
Da tror jeg det er EGR-ventilen din som fusker noe som er et vanlig problem. Dra til et verksted å få tatt ut feilkoder å få kopla ut EGR-ventilen hvist det er den. Dette er hjort på Tahoen min.
Funksjonen til denne ventiln er å kjøre eksos inn i motoren en gang til for å få lavere avgasser. (strenge avgasskrav i USA).
Du kommer under kravene her i landet uten denne
-96 TAHOE
Funksjonen til denne ventiln er å kjøre eksos inn i motoren en gang til for å få lavere avgasser. (strenge avgasskrav i USA).
Du kommer under kravene her i landet uten denne
-96 TAHOE
#12
Posted 15 March 2004 - 00:00
Takker igjen for opplysninger. Får reise innom verksted ved en anledning.
Terje
Terje
#13
Posted 15 March 2004 - 00:00
Kan foresten også være feil i dieselpumpa eller styringa til den.
Det gule lyset med motorsymbol skal indikere feil i hele drivstoff og tenningssystemet.
Enkleste måten å få avklart dette på er å lese av feilkoder. Det gjør et verksted som har rette utstyret på 5-10 minutter.
Du trenger ikke å ha feil der når du er på verkstedet, har feil først vært der så lagres feilkoden så de finner det ut uansett.
Vil gjerne høre va det var
-96 TAHOE
Det gule lyset med motorsymbol skal indikere feil i hele drivstoff og tenningssystemet.
Enkleste måten å få avklart dette på er å lese av feilkoder. Det gjør et verksted som har rette utstyret på 5-10 minutter.
Du trenger ikke å ha feil der når du er på verkstedet, har feil først vært der så lagres feilkoden så de finner det ut uansett.
Vil gjerne høre va det var
-96 TAHOE
#14
Posted 16 March 2004 - 00:00
Tahoe og sub har forskjellige EGR system,Subben har mindre problemer enn tahoe på det området, for du sjangs til å se oppe i ett sub innsug og kan sammenligene det med ett fra tahoe blir du overrasket
88`Outdoorsman Suburban
88`Outdoorsman Suburban