Det sitter to releer i motorrommet og en stor blank motstand (boks). Det en releet er ment for forgløding før tenning, mens det andre releet kombinert med motstanden er ment for ettergløding. Motstanden gjør her at etterglødingen foregår ved en lavere spenning. På venstre side inne over pedalene sitter selve glødehjernen som skal styre glødingen. Glødehjernen baserer varigheten på glødingen basert på temp-sensoren på motorblokka. Så langt alt vel, det som jeg imidlertid ikke kan fatte og begripe er følgende:
Inn til glødepluggene har det gått tre og ikke to ledninger. Når jeg vrir om tenningen nå, så blir det spenning på en av disse ledningene, men ingen av de to releene i motorrommet klikker? Hva i alle dager er det som gir spenning til den mystiske tredje ledningen?
Ny info:
I følge en kollega mener han at det skal glødes samtidig som startmotoren snurrer. Derfor trodde han at det er kobling mellom strømmen til starteren og glødepluggene. Høres ikke dette litt rart ut? Er det så lurt å trekke strøm til glødepluggene samtidig som startmotoren sluker strøm?
Edited by Eeko, 23 November 2009 - 21:33.