Er BF Goodrich All-Terrain T/A KO gode som vinterdekk?
#21
Posted 22 November 2009 - 11:06
Får heller spare til et sett med offroad-dekk senere.
Deilig å ha kontroll, selv på vinteren
Kommentarer kan taes her: http://www.offroad.n...53l-t76402.html
#22
Posted 22 November 2009 - 11:08
http://www.finn.no/f...nnkode=21237382
http://www.finn.no/f...nnkode=21237457
http://www.finn.no/f...nnkode=20860010
http://www.finn.no/f...nnkode=20348873
fsd supply
#23
Posted 22 November 2009 - 13:33
Har det litt trivelig i kolsåsbakken (slalombakke) på våren og sommeren, men nå er det vel morsomst å kjøre rundt inni skævven rundt bogstad.
Risikerer jo bot på 500 fra skogsjefen dersom han tilfeldigvis er akkurat der jeg er.. men det er det verdt
Ellers så er jeg ofte i området rundt og i hovedstaden og kjøring på de veiene kan vel ofte kalles offroad.
Noen andre tips til steder som tilbyr offroadkjøring?
Kommentarer kan taes her: http://www.offroad.n...53l-t76402.html
#24
Posted 22 November 2009 - 14:00
Har det litt trivelig i kolsåsbakken (slalombakke) på våren og sommeren, men nå er det vel morsomst å kjøre rundt inni skævven rundt bogstad.
Risikerer jo bot på 500 fra skogsjefen dersom han tilfeldigvis er akkurat der jeg er.. men det er det verdt
Ellers så er jeg ofte i området rundt og i hovedstaden og kjøring på de veiene kan vel ofte kalles offroad.
Noen andre tips til steder som tilbyr offroadkjøring?
svarstad neste helg,er det som er offroad
http://www.finn.no/f...nnkode=21237382
http://www.finn.no/f...nnkode=21237457
http://www.finn.no/f...nnkode=20860010
http://www.finn.no/f...nnkode=20348873
fsd supply
#25
Posted 24 November 2009 - 03:25
Dårlige på vinterføre ??? Kan ikke skjønne hva dere snakker om.
Funker greit på vinterfør de, og i Oslo som man nesten aldri ser annet enn svarte asfalten skjønner jeg ikke hva problemet er.
I tilleg ser de kule ut på bilen..
Alle mennesker er født som orginaler. De fleste dør desverre som kopier
I DON`T FALL FOR PICK UP LINES, I FALL FOR PICK UP TRUCKS !!
You can set my truck on fire and roll it down a hill, and I still would`nt trade it for a Coupe DeVille.
#26
Posted 24 November 2009 - 09:00
Har det litt trivelig i kolsåsbakken (slalombakke) på våren og sommeren, men nå er det vel morsomst å kjøre rundt inni skævven rundt bogstad.
Risikerer jo bot på 500 fra skogsjefen dersom han tilfeldigvis er akkurat der jeg er.. men det er det verdt
Ellers så er jeg ofte i området rundt og i hovedstaden og kjøring på de veiene kan vel ofte kalles offroad.
Noen andre tips til steder som tilbyr offroadkjøring?
500? .... du glemte vel en 0......
#27
Posted 24 November 2009 - 09:02
Dårlige på vinterføre ??? Kan ikke skjønne hva dere snakker om.
Hvis du ikke har kjørt annet enn det så er det jo naturlig at du ikke skjønner hva vi snakker om.....
#28
Posted 24 November 2009 - 09:07
Kjøpte nye BFG All Terrain til Grand Cherokeen sent på sommersesongen i fjor. Testet litt på snø før jeg skiftet til vinterdekk. På løs snø satt de greit, men så snart snøen ble kjørt ned og hardpakket er de bort i mot katastorfale på bremsing og styring. Samme på isete/rimet asfalt, nesten ikke feste til bremsing og styring. Fremkommeligheten er allikevell god, så det er lett å bli lurt.
Har piggfrie Blizzak vinterdekk. Disse imponerer ikke, men er et hav bedre enn All Terrain dekkene. Blir sannsynligvis Nokian eller Continental vinterdekk neste gang. Ellers skal Cooper Discovery M+S fungere bra på en del suv'er.
#29
Posted 24 November 2009 - 11:11
BF AT har vore til stor hjelp ved overraskelseføre sein haust og tidlig vår ved plutselige minusgrader. når andre folk har vore litt tidlig å satt på sommerdekka kan eg kjøre relativt trygt.
Uansett på vinterføre bør alle ta litt hensyn med avstander og fart med tanke på auka bremselengder.
Edit: en bør også huske på at dette IKKJE er vinterdekk og at produsenten heller aldri har påstått det. eit dekk som er kontruert for full vinter med full pigg vil uansett bli best.
Har planer om å kjøpe meg et nytt sett med BF AT og få dei pigga, men 32x11.5 er foreløpig ikkje i produksjon eller på lager.
Edited by yakuza, 24 November 2009 - 12:37.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#30
Posted 24 November 2009 - 16:08
Frekk eller ?
Hva jeg mener er at jeg har kjørt alle sammen på BFG AT og ikke synes det er noe problem på vinterføre.
Uanset kan man ikke sammenligne en vanlig personbil med en truck over 3,5 tonn.
Når det er sagt kjører jeg Burbe på 35" Dick Cepek dekk som har siti på i 4 år. . Har heller ikke noe problemer med det, På Escorten kjører jeg piggdekk. men å samenligne de to og er jo helt umulig,.
Man må avpasse kjøring etter forholdene, og jeg har ingenting å klage på etter mange år på vinterføre over hele landet på BFG AT.. i mange forskjellige varianter av tyngre Cheva..
Alle mennesker er født som orginaler. De fleste dør desverre som kopier
I DON`T FALL FOR PICK UP LINES, I FALL FOR PICK UP TRUCKS !!
You can set my truck on fire and roll it down a hill, and I still would`nt trade it for a Coupe DeVille.
#31
Posted 24 November 2009 - 16:21
Dårlige på vinterføre ??? Kan ikke skjønne hva dere snakker om.
Funker greit på vinterfør de, og i Oslo som man nesten aldri ser annet enn svarte asfalten skjønner jeg ikke hva problemet er.
I tilleg ser de kule ut på bilen..
Var det jeg også tenkte på. Er jo ikke store snømengen her i osloområdet.
Det meste faller de første dagene (overraskelsesdagen som aldri noen er forberdet på).
Og ellers bart. Kan bli litt isete i januar/februar.
er jo egentlig derfor jeg er litt usikker på valget
Står 500 på et hvitt skilt idet man suser til høyre opp bakken ovenfor Bogstad Gård
Testet litt på snø før jeg skiftet til vinterdekk. På løs snø satt de greit,
men så snart snøen ble kjørt ned og hardpakket er de bort i mot katastorfale på bremsing og styring.
Samme på isete/rimet asfalt, nesten ikke feste til bremsing og styring. Fremkommeligheten er allikevell god, så det er lett å bli lurt.
Har piggfrie Blizzak vinterdekk. Disse imponerer ikke, men er et hav bedre enn All Terrain dekkene.
Blir sannsynligvis Nokian eller Continental vinterdekk neste gang. Ellers skal Cooper Discovery M+S fungere bra på en del suv'er.
Er jo som sagt isen / underkjølt regn og null-føret som også skremmer meg litt.
Høres ut som et utmerket dekk ved 3-4 plussgrader oppå høyfjellet på en nydelig vinterdag med masse nysnø.
Men når den onde isen kommer høres det jo like livsfarlig ut som skikkelige sommerdekk.
Tenkt litt på Blizzak nå jeg også, mest pga de kommer i størrelsen jeg er ute etter.
Passe perfekt til noen nydelige 18" felger jeg har.
Dersom du er ute etter Discovery så er disse overaskende gode, har noen slike som jeg nå har kastet ut på Finn.no.
Grunnen til salget er mest pga at jeg har mer enn nok hjul i kjellern og ønsket kun to sett primært;
Offroad/vinter og sommerhjul. (sommerhjula har jeg vinter/offroad combo venter jeg på)
Ellers er de kun brukt en og en halv sesong ekstremt lite. Og de er kjempegode.
Men syns dog også at de ser litt små ut på bilen. Men for mange så er jo da sikkerhet viktigere enn utseende.
For meg veier det så og si likt
men heilt ok dei første to. Eg bruker bilen stort sett berre rundt i sentrum i lav fart, og har en bil til eg kan bruke når det er speilis.
bur ved kysten og 90% av tida om vinteren er det meir eller mindre bar asfalt.
BF AT har vore til stor hjelp ved overraskelseføre sein haust og tidlig vår ved plutselige minusgrader.
når andre folk har vore litt tidlig å satt på sommerdekka kan eg kjøre relativt trygt.
Uansett på vinterføre bør alle ta litt hensyn med avstander og fart med tanke på auka bremselengder.
Edit: en bør også huske på at dette IKKJE er vinterdekk og at produsenten heller aldri har påstått det.
eit dekk som er kontruert for full vinter med full pigg vil uansett bli best.
Har planer om å kjøpe meg et nytt sett med BF AT og få dei pigga, men 32x11.5 er foreløpig ikkje i produksjon eller på lager.
Høres jo i utgangspunktet ut som et ekstremt godt dekk med tanke på pris etc da.
Hører jo også at det heller ikke bråker så utrolig mye, og god rullemotstand.
Et vanskelig valg. Skjønner jo at ingen her vil annbefalle et helårsdekk (hovedsakelig sommerdekk) til en fullnorsk vinter.
Men om det er et ok/litt mer enn ok dekk så holder vel det for meg.
Men dersom det er som et sommerdekk så er det jo uaktuellt. For når en SUV først blir akebrett så er det jo en fare for absolutt alle rundt.
Edited by tiiim, 24 November 2009 - 16:22.
Kommentarer kan taes her: http://www.offroad.n...53l-t76402.html
#32
Posted 24 November 2009 - 17:41
Når snøen kom her sørpå nå sist, så fikk jeg kun lagt på mine nye Marshal piggfrie dekk foran, siden spacerene mine var bortlånt... Bilen satt godt foran med glapp hele tiden bak... en drøm å sladde med... Også når jeg bremset så endte jeg opp med at den kom med rompa. Fremdekkene holdt grepet....
Så her oppdaget jeg stor forskjell på vintermerkede dekk og M+S dekk.
#33
Posted 24 November 2009 - 18:44
Må spørre, av min uvitenhet; hvordan er det forresten å pigge dekk selv? Verktøy/"vanskelighetsgrad" osv.?
#34
Posted 24 November 2009 - 20:53
Dårlige på vinterføre ??? Kan ikke skjønne hva dere snakker om.
Funker greit på vinterfør de, og i Oslo som man nesten aldri ser annet enn svarte asfalten skjønner jeg ikke hva problemet er.
I tilleg ser de kule ut på bilen..
Kjører kun veteranbiler med andre ord