Gå til innhold



Foto

amatør radio


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 nikk1

nikk1

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 04 December 2009 - 13:17

hei : )
jeg skal kjøpe meg en radio får å ha i bilen min, hvilken radio er å anbefale?
hvilken pris er å forvente, med antenne, vurderer magnetfeste.
er åpen for alle forslag smile.gif

Edited by nikk1, 04 December 2009 - 13:25.

Uten bil, inget smil. skogen er beste plassen for en ordentlig bil.

#2 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 04 December 2009 - 14:34

Nå kommer det jo ann på om det er HF? VHF/UHF? du vil ha da

IC7000 har jo alle bånd HF+50+VHF og UHF men den er dyr
men en vhf/uhf radio koster ca 4000 hos www.permo.no
Eller skjekk ut www.la3f.no og klikk på bruktsalg der finner du mye bra

er det vhf/uhf du er ute etter så har jeg en ic-2725e til 2500,- pluss frakt


På HF anbefales ikke magnetfot, borr hull og sett på skikkelig feste.
VHF/UHF kan magnetfot benyttes men er jo ikke den beste løsningen.

Eller er det CB radio du vil ha kan du jo skjekke disse linkene her
www.tokai.no
www.dittvalg.no
www.radiosalg.no

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#3 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 15 December 2009 - 21:22

Kjøpte meg en komplett CBradiopakke med radio og glassantenne for ca 700 fra www.emes.no. Glassantenne gir dårlig rekkevidde men du slipper å trekke ledning gjennom karosseri: Du limer fast antenna på frontruta så høyt som mulig og mottakeren på innsida like under.

Er CB de fleste snakker om når de har "radio i bilen", 27mHz. Vil du ha HF/VHF/UHF må du ha lisens for å ha lov å bruke. CB er plug'n play.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#4 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 18 December 2009 - 05:01

QUOTE(HardKåre @ 15 Dec 2009, 21:22) <{POST_SNAPBACK}>
Kjøpte meg en komplett CBradiopakke med radio og glassantenne for ca 700 fra www.emes.no. Glassantenne gir dårlig rekkevidde men du slipper å trekke ledning gjennom karosseri: Du limer fast antenna på frontruta så høyt som mulig og mottakeren på innsida like under.

Er CB de fleste snakker om når de har "radio i bilen", 27mHz. Vil du ha HF/VHF/UHF må du ha lisens for å ha lov å bruke. CB er plug'n play.



www.emes.no har sluttet å selge cb radio, han linker nå direkte til www.tokai.no

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF