Gå til innhold



Foto

DGtuning


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 banjin

banjin

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Innlegg:

Posted 04 January 2010 - 20:53

noen her som har handla fra DGtuning. referanser. hvordan er dem å handle med.
tenker mest på pris/frakt i forhold til feks å ta ting via ebay.

klarte jo å havarere motor på suzukin men da er det jo godt man har 1600 liggende klar. treng bare clutch å grenrør. og dgtuning har de 2 tinga man treng. centerforce og calimini grenrør (tri-y)

dem små skrua som holder på plass kamaksling lå løs plutselig. min andre 1,3 motor det skjer på. jeg har aldri hatt dem løs så det er meg ett under hvorfor det skjer. så da gikk kamaksling og løftere regner jeg med + fikk syk lyd. og så kom olje lampa på og automatiske kjørelys forsvant og temp måler daua. alt skjedde på engang. det va liksom ikke no forvarsel. det bare skjedde alt på engang. veldig bra start på det nye året.

#2 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 05 January 2010 - 06:34

Det finnes bedre alternativ enn centerforce. har ikke noe erfaring med DGtuning, men det er nok ikke store forskjellen i pris ved å få det fra usa vil jeg tro. Det som selges på ebay er somregel firma som har egen nettbutikk også, så lite å spare på det.

Det er veldig vanlig at disse skruene løsner, da mister du trykk i hele oljesystemet. Det kan være at kruene har lagt seg i klem mot kammen, det gir kraftig lyd. Men hvor lenge kjørte du med ulyd? rart om den rasa så raskt.
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#3 banjin

banjin

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Innlegg:

Posted 05 January 2010 - 13:29

det som er det bare kom alt på engang. skrua hadde ikke ramla ned heller. dem lå løse oppå bukkan dem er skrudd i. og da helt løs...skrudde dem på plass. men da va det syk lyd der allerede.5 min tidligere sto bilen og gikk på tomgang. så forsvant auto kjørelys. temp ble borte mye mer rasling og så kom oljelampa på. og ikke va det lite olje på den heller. og tok toppdeksel av. stramma skrua på plass. men raslinga va der den. og ble bare verre. og olje trykk kom det opp på topp. ble rett og slett så stygg lyd at kan ikke bestemme om det kom lyd nedfra motoren og. kam så litt ripa ut. men det kan være bare slipemerker. men hørtes ut som ordentlig metalisk ul fra framkant av kam. i oppheng. regner med det sitt lager der. som metal mot metal rett og slett.
og jeg som sto 5min tidligere og sa til far min at en ting er det nu i allefall at pent går den til alt bare skjedde.

hvilket annet alternativ enn centerforce.?? hvor gjerne link

#4 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 08 January 2010 - 21:05

vel, det høres langt ifra bra ut


www.trailtough.com har en egen clutch, www.petroworks.com har en også. Disse er uten lodd som øker friksjonen i clutchen ved høy rpm, det er ikke nødvendig til vårt bruk. Det er viktigere med en clutch som føles som original og som fungerer optimalt ved alle RPM. Har petroworks sin, og har nettopp bestilt en til til dieselsuzukien, da den takler momentet med glans
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway