Gå til innhold



Foto

Hvor mange amp. dynamo mazda b2600?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 13 January 2010 - 22:29

Heisann.

Har en 88 Mazda B2600 men 2,6 mitsu motor (orginalt). Jeg lurer på hvor mange ampere dynamo disse bilene har, noen som vet? Skal montere mer ekstralys, totalt ca 50 ah med ekstralys og da tipper jeg at jeg trenger større dynamo. Vet noen om pajero dynamo fra 2,5 td passer over?

#2 dibben

dibben

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Posted 15 January 2010 - 17:49

Ikke samme dynamo på bensin og diesel.Dessuten så har gen1 45 eller55 amp dynamo,som og blir i snaueste laget...På min '99 caravelle har jeg 120 amp dynamo.Det burde jo holde.Er du flink med vinkelsliper og sveiseapparat,så kan jo noe sånnt tilpasses.
5 om dagen :)

Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!

#3 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 15 January 2010 - 18:35

QUOTE(dibben @ 15 Jan 2010, 18:49) <{POST_SNAPBACK}>
Ikke samme dynamo på bensin og diesel.Dessuten så har gen1 45 eller55 amp dynamo,som og blir i snaueste laget...På min '99 caravelle har jeg 120 amp dynamo.Det burde jo holde.Er du flink med vinkelsliper og sveiseapparat,så kan jo noe sånnt tilpasses.


Ja, du sier noe der. Har et ekstra batteri også som jeg burde få plass til, men trenger jo en større dynamo. Hvordan ser jeg om regulatoren er innebygget i dynamoen eller ikke?

#4 dibben

dibben

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Posted 16 January 2010 - 21:30

Det er utenfor mitt felt....desverre.Min gen1 hadde innebygget.Dette vet jeg fordi jeg ble fortalt det.Bare husk visst du oppgraderer til større dynamo at det kan være lurt å legge opp større ledninger fra dynamoen til batteriet.Di orginale ledningene er ikke store nok,så det kan føre til brann.Jeg la opp større ledninger fra dynamo til batteri.Det ga litt mer spenning på batteriet.
5 om dagen :)

Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!

#5 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 16 January 2010 - 21:52

Ok, takk for tipset. Har spekulert litt og har kommet fram til at det kan være forsøket verdt og ta bilen og en kraftig dynamo med på jobb en kveld og se om man klarer med hjelp fra div verktøy og få det modifisert til og passe.