Gå til innhold



Foto

Defender


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
13 replies to this topic

#1 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 13 March 2004 - 00:00

sitter å ser på finn.no og ser på land rover defender en 2002 mod.. de sier at d er d nermeste man kommer en hummer både i utsene og frammkommelighet... jeg syns den var RÅ.. er d noen som har erfaring me en slik?? hvordan fungerer den??

user posted image
user posted image

#2 T.L

T.L

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 13 March 2004 - 00:00

Jeg har selv en 02 mod. defender. Kunne ikke vært mere fornøyd. Kommer til å beholde bilen min leenge!smile.gif Litt uvanlig kjørestilling, men det venner man seg fort til. Bilen tar seg utrolig bra frem. Anbefaler deg å ta en tur til forhandler, eller en som skal selge bilen sin for en prøvetur. Men, man blir fort bitt av basillen..biggrin.gif
Kan se bilde av bilen min på linken under.

Terje http://www.offroad.n...de=View?RID=239

#3 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 13 March 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Jeg har selv en 02 mod. defender. Kunne ikke vært mere fornøyd. Kommer til å beholde bilen min leenge!smile.gif Litt uvanlig kjørestilling, men det venner man seg fort til. Bilen tar seg utrolig bra frem. Anbefaler deg å ta en tur til forhandler, eller en som skal selge bilen sin for en prøvetur. Men, man blir fort bitt av basillen..biggrin.gif
Kan se bilde av bilen min på linken under.

Terje http://www.offroad.n...de=View?RID=239

<i><div align="right">Opprinnelig postet av T.L</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Tøff bil... va en fin løsning på takteltet... hva ligger en bil som du har i pris??? er d 3 seter du har???



#4 T.L

T.L

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 13 March 2004 - 00:00

For en ukes tid siden var det et par 02 defendere på Finn.no som ble annonsert for litt over 220 eller noe sånt. Husker ikke helt, men de ble borte veldig fort. Ellers ligger prisene på mellom 2 og 3 hundre avhengig av utstyr og stand. Bilen min er registrert som 3 seter, men har en oppevarings boks mellom setene nå. Men det er fint å ha muligheten til å være 3 stykker i bilen hvis jeg må det.

Terje http://www.offroad.n...de=View?RID=239

#5 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 13 March 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">sitter å ser på finn.no og ser på land rover defender en 2002 mod.. de sier at d er d nermeste man kommer en hummer både i utsene og frammkommelighet...
<i><div align="right">Opprinnelig postet av Modifisert 4Runner</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

DEN skjønte jeg ikke.. ??? wtf.gif



#6 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 13 March 2004 - 00:00

Det må vel være en fornærmelse mot landrover :-)

Har sett LR som tar seg veldig bra frem. De nyere modellene har traction kontroll og det ser ut til å funke veldig bra. Defenderen er vel kanskje den originalbilen med mest flex i fjæringssystemet også.

Sjekk ut www.lrforum.com

Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

#7 Toy2

Toy2

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 646 Innlegg:

Posted 14 March 2004 - 00:00

Ja tenk å blande Hummer inn i dette ???
Mye mulig jeg vill tråkke noen på beina nå, men det finnes bare noen få legender innen offroad å det er Defender, Land Cruiser, Jeep og får vel ta med Merc G-wagen.
Er vel ikke mange steder i verden de bilene ikke har satt sine hjulspor...
Klart Hummer kommer nok etter, men gud å mye skog som må ryddes først biggrin.gif

#8 Bergeburgern

Bergeburgern

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 378 Innlegg:

Posted 14 March 2004 - 00:00

Defender er det mest massive man får tak i. Punktum.
Og det sier JEG, som kjører Pajero!

#9 T.L

T.L

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 14 March 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
Har sett LR som tar seg veldig bra frem. De nyere modellene har traction kontroll og det ser ut til å funke veldig bra.
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Blom</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

På bilen min er det Traction kontroll, var skeptisk da jeg hørte om det første gangen, men etter å fått prøvd det syntes jeg at det fungerer helt utmerket!smile.gif

Terje http://www.offroad.n...de=View?RID=239

#10 toyotakid

toyotakid

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 83 Innlegg:

Posted 17 March 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Defender er det mest massive man får tak i. Punktum.
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

altså, DEN skjønte ikke jeg..???
Hvor i ALL verden får du dette fra?
også punktum da....

Kristian - BJ42(kanskje noe av det mest massive man får tak i)

#11 terratracker

terratracker

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 99 Innlegg:

Posted 17 March 2004 - 00:00

Det er bare å prøve en Defender det, og bedømme selv...biggrin.gif


..Defender 90 eier..smile.gif

#12 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 18 March 2004 - 00:00

Det er jo som å kjøre en traktor... da !.... biggrin.gif

Mener at alukarroseriet ikke akkurat er massivt men ramma derimot ser imponerende ut selv om jeg ikke vet ståltykkelsen.

Har lest noe utenlandske reviews om bilen og noen påpeker dette.

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Prospective Defender buyers beware - the Defender is a truck and not a car. Its close cousins, the Discovery and Range Rover, are off-road cars. The Defender can best be described as an off-roader with good road manners. It is not altogether suited to everyday suburban motoring and, although not uncomfortable, is big and turns like a school bus.</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">


http://www.m4x4cn.com

#13 terratracker

terratracker

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 99 Innlegg:

Posted 18 March 2004 - 00:00

cool.gif Alukarosseriet (legert), er faktisk stivere enn stål.
wink.gif At Defenderen beskrives som en offroader med gode veiegenskaper, holder for meg...
biggrin.gif Ikke egnet for daglig bykjøring.. Den har heller aldri vært tiltenkt den rollen. Dette er ren og skjær arbeidsredskap!
:lol:Er stor og svinger som en skolebuss.... ja, ja.....

#14 Bamse_bra

Bamse_bra

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 85 Innlegg:

Posted 18 March 2004 - 00:00

Defenderen fungerer utmerket i byen! Det er nesten aldri noe problem med manøvrering og kommer ned/opp i alle parkeringshus jeg har prøvd. Man sitter høyt og oversiktelig. Og kanskje best av alt...... Til og med drosjene tenker seg om to ganger når de har støtfangeren på en defender på høyde med sidespeilet sitt!