Defender
Started by
Modifisert 4Runner
, Mar 13 2004 00:00
13 replies to this topic
#1
Posted 13 March 2004 - 00:00
sitter å ser på finn.no og ser på land rover defender en 2002 mod.. de sier at d er d nermeste man kommer en hummer både i utsene og frammkommelighet... jeg syns den var RÅ.. er d noen som har erfaring me en slik?? hvordan fungerer den??
#2
Posted 13 March 2004 - 00:00
Jeg har selv en 02 mod. defender. Kunne ikke vært mere fornøyd. Kommer til å beholde bilen min leenge! Litt uvanlig kjørestilling, men det venner man seg fort til. Bilen tar seg utrolig bra frem. Anbefaler deg å ta en tur til forhandler, eller en som skal selge bilen sin for en prøvetur. Men, man blir fort bitt av basillen..
Kan se bilde av bilen min på linken under.
Terje http://www.offroad.n...de=View?RID=239
Kan se bilde av bilen min på linken under.
Terje http://www.offroad.n...de=View?RID=239
#3
Posted 13 March 2004 - 00:00
<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Jeg har selv en 02 mod. defender. Kunne ikke vært mere fornøyd. Kommer til å beholde bilen min leenge! Litt uvanlig kjørestilling, men det venner man seg fort til. Bilen tar seg utrolig bra frem. Anbefaler deg å ta en tur til forhandler, eller en som skal selge bilen sin for en prøvetur. Men, man blir fort bitt av basillen..
Kan se bilde av bilen min på linken under.
Terje http://www.offroad.n...de=View?RID=239
<i><div align="right">Opprinnelig postet av T.L</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Tøff bil... va en fin løsning på takteltet... hva ligger en bil som du har i pris??? er d 3 seter du har???
Kan se bilde av bilen min på linken under.
Terje http://www.offroad.n...de=View?RID=239
<i><div align="right">Opprinnelig postet av T.L</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Tøff bil... va en fin løsning på takteltet... hva ligger en bil som du har i pris??? er d 3 seter du har???
#4
Posted 13 March 2004 - 00:00
For en ukes tid siden var det et par 02 defendere på Finn.no som ble annonsert for litt over 220 eller noe sånt. Husker ikke helt, men de ble borte veldig fort. Ellers ligger prisene på mellom 2 og 3 hundre avhengig av utstyr og stand. Bilen min er registrert som 3 seter, men har en oppevarings boks mellom setene nå. Men det er fint å ha muligheten til å være 3 stykker i bilen hvis jeg må det.
Terje http://www.offroad.n...de=View?RID=239
Terje http://www.offroad.n...de=View?RID=239
#5
Posted 13 March 2004 - 00:00
<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">sitter å ser på finn.no og ser på land rover defender en 2002 mod.. de sier at d er d nermeste man kommer en hummer både i utsene og frammkommelighet...
<i><div align="right">Opprinnelig postet av Modifisert 4Runner</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
DEN skjønte jeg ikke.. ???
<i><div align="right">Opprinnelig postet av Modifisert 4Runner</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
DEN skjønte jeg ikke.. ???
#6
Posted 13 March 2004 - 00:00
Det må vel være en fornærmelse mot landrover :-)
Har sett LR som tar seg veldig bra frem. De nyere modellene har traction kontroll og det ser ut til å funke veldig bra. Defenderen er vel kanskje den originalbilen med mest flex i fjæringssystemet også.
Sjekk ut www.lrforum.com
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
Har sett LR som tar seg veldig bra frem. De nyere modellene har traction kontroll og det ser ut til å funke veldig bra. Defenderen er vel kanskje den originalbilen med mest flex i fjæringssystemet også.
Sjekk ut www.lrforum.com
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#7
Posted 14 March 2004 - 00:00
Ja tenk å blande Hummer inn i dette ???
Mye mulig jeg vill tråkke noen på beina nå, men det finnes bare noen få legender innen offroad å det er Defender, Land Cruiser, Jeep og får vel ta med Merc G-wagen.
Er vel ikke mange steder i verden de bilene ikke har satt sine hjulspor...
Klart Hummer kommer nok etter, men gud å mye skog som må ryddes først
Mye mulig jeg vill tråkke noen på beina nå, men det finnes bare noen få legender innen offroad å det er Defender, Land Cruiser, Jeep og får vel ta med Merc G-wagen.
Er vel ikke mange steder i verden de bilene ikke har satt sine hjulspor...
Klart Hummer kommer nok etter, men gud å mye skog som må ryddes først
#8
Posted 14 March 2004 - 00:00
Defender er det mest massive man får tak i. Punktum.
Og det sier JEG, som kjører Pajero!
Og det sier JEG, som kjører Pajero!
#9
Posted 14 March 2004 - 00:00
<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
Har sett LR som tar seg veldig bra frem. De nyere modellene har traction kontroll og det ser ut til å funke veldig bra.
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
<i><div align="right">Opprinnelig postet av Blom</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
På bilen min er det Traction kontroll, var skeptisk da jeg hørte om det første gangen, men etter å fått prøvd det syntes jeg at det fungerer helt utmerket!
Terje http://www.offroad.n...de=View?RID=239
Har sett LR som tar seg veldig bra frem. De nyere modellene har traction kontroll og det ser ut til å funke veldig bra.
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
<i><div align="right">Opprinnelig postet av Blom</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
På bilen min er det Traction kontroll, var skeptisk da jeg hørte om det første gangen, men etter å fått prøvd det syntes jeg at det fungerer helt utmerket!
Terje http://www.offroad.n...de=View?RID=239
#10
Posted 17 March 2004 - 00:00
<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Defender er det mest massive man får tak i. Punktum.
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
altså, DEN skjønte ikke jeg..???
Hvor i ALL verden får du dette fra?
også punktum da....
Kristian - BJ42(kanskje noe av det mest massive man får tak i)
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
altså, DEN skjønte ikke jeg..???
Hvor i ALL verden får du dette fra?
også punktum da....
Kristian - BJ42(kanskje noe av det mest massive man får tak i)
#11
Posted 17 March 2004 - 00:00
Det er bare å prøve en Defender det, og bedømme selv...
..Defender 90 eier..
..Defender 90 eier..
#12
Posted 18 March 2004 - 00:00
Det er jo som å kjøre en traktor... da !....
Mener at alukarroseriet ikke akkurat er massivt men ramma derimot ser imponerende ut selv om jeg ikke vet ståltykkelsen.
Har lest noe utenlandske reviews om bilen og noen påpeker dette.
<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Prospective Defender buyers beware - the Defender is a truck and not a car. Its close cousins, the Discovery and Range Rover, are off-road cars. The Defender can best be described as an off-roader with good road manners. It is not altogether suited to everyday suburban motoring and, although not uncomfortable, is big and turns like a school bus.</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
http://www.m4x4cn.com
Mener at alukarroseriet ikke akkurat er massivt men ramma derimot ser imponerende ut selv om jeg ikke vet ståltykkelsen.
Har lest noe utenlandske reviews om bilen og noen påpeker dette.
<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Prospective Defender buyers beware - the Defender is a truck and not a car. Its close cousins, the Discovery and Range Rover, are off-road cars. The Defender can best be described as an off-roader with good road manners. It is not altogether suited to everyday suburban motoring and, although not uncomfortable, is big and turns like a school bus.</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
http://www.m4x4cn.com
#13
Posted 18 March 2004 - 00:00
Alukarosseriet (legert), er faktisk stivere enn stål.
At Defenderen beskrives som en offroader med gode veiegenskaper, holder for meg...
Ikke egnet for daglig bykjøring.. Den har heller aldri vært tiltenkt den rollen. Dette er ren og skjær arbeidsredskap!
:lol:Er stor og svinger som en skolebuss.... ja, ja.....
At Defenderen beskrives som en offroader med gode veiegenskaper, holder for meg...
Ikke egnet for daglig bykjøring.. Den har heller aldri vært tiltenkt den rollen. Dette er ren og skjær arbeidsredskap!
:lol:Er stor og svinger som en skolebuss.... ja, ja.....
#14
Posted 18 March 2004 - 00:00
Defenderen fungerer utmerket i byen! Det er nesten aldri noe problem med manøvrering og kommer ned/opp i alle parkeringshus jeg har prøvd. Man sitter høyt og oversiktelig. Og kanskje best av alt...... Til og med drosjene tenker seg om to ganger når de har støtfangeren på en defender på høyde med sidespeilet sitt!