Gå til innhold



Foto

Ny bil - 1984 Hilux diesel


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 Erik1

Erik1

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 03 February 2010 - 23:26

Etter å ha fulgt med på Finn.no et års tid slo jeg til på en 1984 Hilux i ettermiddag. Diesel, Eu-godkjent og takluke er stikkord her. Så langt har jeg nøyd meg med å se på bilen ute på tunet (Seinskade etter å ha sett kjerra til Michael J. Fox i "Tilbake til fremtiden" for 25 år siden). Jeg burde sikkert brukt flere kroner på en nyere bil, men alle må vi starte et sted.

Finnes det svakheter ved modellen som jeg må sjekke?

Skal fikse noe rust i planet etter hvert. Er det taktisk å legge inn dørkplate i aluminium? (Er frista til å tette de få hullene som er med epoxy..)

Det er litt ulyd i forakselen ved nesten fullt rattutslag. Ble tipsa om å vise forsiktighet pga bilens konstruksjon her. (Det var noe snakk om et kryss?)

Har 6-bolt felger til Pajero på handa (-91 og -96). Er det lik boltsirkel og innpress?

Håper noen tar seg tid til å komme med råd og vink. Alle innspill mottas med takk!

Mvh
E

Edited by Erik1, 03 February 2010 - 23:32.


#2 LamoX

LamoX

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Posted 04 February 2010 - 21:57

Felgene passer!

Vært litt forsiktig med plate i planet! Lett for å legge seg skitt og fuktighet der, og da kommer rusta fort!

#3 kabra

kabra

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 42 Innlegg:

Posted 04 February 2010 - 23:01

Jeg tror du bør sjekke senterhullet (navet) på felgene,mener det er 107,4 på Pajero felger,mens hilux har 110mm.
Dette har jeg driti meg ut på før med felger fra Isuzu.
Jeg er en såpass hyggelig person at jeg kan be en person reise til helvete på en så fin måte at vedkommende gleder seg faktisk til turen :)

#4 Erik1

Erik1

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 05 February 2010 - 18:37

Ok. Skal sjekke en gang til. Blir nok til at jeg dropper noen form for aluminium i planet.

Er det forresten noen i Orkanger og omegn som tar rustsveisingsoppdrag? Tips?

#5 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 05 February 2010 - 23:10

QUOTE(Erik1 @ 5 Feb 2010, 18:37) <{POST_SNAPBACK}>
Ok. Skal sjekke en gang til. Blir nok til at jeg dropper noen form for aluminium i planet.

Er det forresten noen i Orkanger og omegn som tar rustsveisingsoppdrag? Tips?



Alu + stål=anode og legger til veisalt= HØL
"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#6 thommy2584

thommy2584

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 249 Innlegg:

Posted 06 February 2010 - 21:17

Er det 15" felger med minus i innpress,så kan de ta borti styrekulene.Jeg fikk det problemet da jeg kjøpte et sett med 15" felger fra en nyere hilux med IFS.