Gå til innhold



Foto
- - - - -

tactics XJ Garage


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 tactic

tactic

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 07 February 2010 - 12:28

Hei!

Rett før jul vart eg eiger av en 2001 mod Cherokee Sport 2,5 TD, som eg foreløpig er meeget godt førnøgd med.



Har foreløpig ingen planer om løft eller andre større operasjoner. Inntil videre blir det å bli kvitt endel oljelekasjer, og
rett og slett få bilen i god teknisk stand.

På sia her har eg ambisjoner om å få lagt ut litt bilder og diverse fra arbeid som blir gjort på bilen.



Arbeid som hittil er gjort:

-Skifta toppdekselpakning
-skifta instrumentlyspærer
-montert originalstøtfanger med bøyle og 3 hella luminator
-full oljeservice (motor,kardanger, girkasse, fordelingsgir)
-skifta låseskrue på diff aksel.

Framtidige planer:

-skifte simmeringer på pinjongaksel foran og bak. Hadde av medbringeren på bakakselen for kontroll, og såg simmeringen hadde slipt spor i den. Dette betyr vel at eg også bør skifte medbringere om det skal vere sjans for å få dette bra.
Forspennet i pinjongen bak var omtrent lik null, men etter teiting av pinjongmutter var det forspenn, så lurer på om mutteren har vert laus..
-skifte kjølevæske

Meir kjem etter kvart.

Edited by tactic, 07 February 2010 - 21:21.


#2 C3

C3

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 928 Innlegg:

Posted 07 February 2010 - 13:06

Grattis med bil og garasje

Har du vurdert å melde deg inn i Jeep Club Norway? Klubben for alle Jeep eiere. Les mer på http://www.jeepclubnorway.no

Ellers så er du selfølgelig invitert på vintertreff i mars. Ett lite stykke unna Nordfjordeid, men ikke uoverkommelig

Kan ellers tipse deg om at det er et godt Jeep miljø i Ørsta, det er jo kun et steinkast i fra Nordfjordeid

Vi prates
Mvh C3

Lokallagleder Jeep Club Norway, Troms og Omegn (Alt nord for Trøndelag)

troms@jeepclubnorway.no

2011 Jeep Wrangler Unlimited Sahara
2009 Jeep Wrangler JK Unl Rubicon
1998 Jeep Wrangler TJ

www.c3foto.no

#3 zon

zon

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Innlegg:

Posted 07 February 2010 - 14:59

Ang. spor i medbringeren. Kan du ikke bare la være å dytte den nye simmerringen helt inn (stopp et par mm før den når bunn)? wink.gif
Ellers koster kanskje ikke en ny medbringer allverden heller.

#4 zon

zon

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Innlegg:

Posted 07 February 2010 - 17:07

Du kan også kutte en tynn "ring" av den gamle simmerringen og bruke som distanse.
Evt. så kan du slipe ned den nye simmerringen litt, slik at den kommer lengre inn.

Edited by zon, 07 February 2010 - 19:59.


#5 tactic

tactic

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 07 February 2010 - 20:53

QUOTE(zon @ 7 Feb 2010, 14:59) <{POST_SNAPBACK}>
Ang. spor i medbringeren. Kan du ikke bare la være å dytte den nye simmerringen helt inn (stopp et par mm før den når bunn)? wink.gif
Ellers koster kanskje ikke en ny medbringer allverden heller.


Det kan faktisk hende. Eg får kverne litt videre på den...smile.gif
Det er en ekstra flens på ringen, som går mot huset, men er ikkje sikkert det er så farlig om denne ikkje ligger heilt inntil...

Mener medbringerane koster ca 40 dollar stykke på www.4wd.com . Sikkert litt dyrere å kjøpe lokalt/originalt, men da er det jo faktisk mulig å bytte dersom du får feil.
Veit det finnes 2-3 forskjellige typer iallefall på bakakselen...

Edited by tactic, 07 February 2010 - 21:01.


#6 tactic

tactic

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 07 February 2010 - 21:08

QUOTE(C3 @ 7 Feb 2010, 13:06) <{POST_SNAPBACK}>
Grattis med bil og garasje

Har du vurdert å melde deg inn i Jeep Club Norway? Klubben for alle Jeep eiere. Les mer på http://www.jeepclubnorway.no

Ellers så er du selfølgelig invitert på vintertreff i mars. Ett lite stykke unna Nordfjordeid, men ikke uoverkommelig

Kan ellers tipse deg om at det er et godt Jeep miljø i Ørsta, det er jo kun et steinkast i fra Nordfjordeid

Vi prates


Medlemskap er herved i boks..
Tja.. er vel ca 25-30 steinkast herifra til troms tenker eg wink.gif Har faktisk hatt tur nordover på agendaen/ønskelista lenge, men har ikkje blitt enda, spørs om det kanskje blir vår også før det blir tur...
Ørsta er faktisk ikkje lange stykket nei... Heldigvis kan eg kanskje sei.. Såg det var begrensa med aktivitet på sogn og fjordane tråden på forumet til JCN... tongue.gif

Edited by tactic, 07 February 2010 - 21:12.


#7 tactic

tactic

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 07 February 2010 - 21:09

Å presse simmeringen lenger inn er dessverre ikkje mulig, da det er en utvendig flens på den... Får forske litt på det når eg har fått den nye ringen i hende..

Edited by tactic, 07 February 2010 - 21:18.