Gå til innhold



Foto

Daihatsu Rocky - Range Rover


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 DRockyDiesel

DRockyDiesel

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 28 March 2010 - 13:29

Hei. driver å bygger på 86 Rockyen min wink.gif har montert vinsj i dag i fangeren forresten biggrin.gif

men jeg har et spørsmål. Far min har en del Range Rover deler, og han satt meg på tanken med å sette RR aksler på rockyen. den vil bli ca. 25 cm breiere, noe som gir god stabilitet i skrå kjøring. noen som har gjort dette før?

det er jo spiral fjær feste på akslane så jeg må onvertere rockyen til Spiral.... Noen som har gjort det før? tongue.gif

og med tanke på felger så er det vel lite brede felger(8"+) ril RR? evnt, noen som vet om noen konvertere?

hvis det ikke går med RR, så har jeg Patrol aksler som kanskje er lettere å Montere?

Håper å få til et Beist av en rocky iløpet av Sommeren. smile.gif

Mvh Mats-Erik

man vet ikke hva 4wd er før man har prøvd Rocky

#2 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

    Mekk&Mødd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 29 March 2010 - 08:02

For en heldig-gris som har både RR-akslinger og Patrol-akslinger liggende å "slenge" smile.gif smile.gif

Du trenger ikke konvertere til spiraler.......... du lager bare nyefjærbranketter på akslingen, så bruker du samme (fra rockyen) fjærklemmer og plater. Da kan du bruke samme støtdempere også.

På Rockyen er det boltsirkel 139,7(5,5") med 5 bolter, på patrolen er det 5,5" x 6 bolter og på RR vet jeg ikke. Du finner de fleste konvertere på ebay nogen lunde billig.

Det ligger flere tråder om spoa-heving på rocky både her inne og på pirate4x4.no
Der vil du få gode pekepinner på hvordan det gjøres.
---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#3 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 29 March 2010 - 22:17

Du må vel lag bladfjærfeste på nytt på Patrolen akslingan uansett før dem e vel smalere på rocky en på patrol. å patrol akslinga e vel sterkere en RR. Mem å konverter tell spirala e jo alltid lurt me tanke på flex smile.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#4 DRockyDiesel

DRockyDiesel

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 30 March 2010 - 11:58

Takker for svar wink.gif
hehe, er vel heldig ja, som har en slik far smile.gif

men går nok for RR, siden det er Engelsk Quality.

spiral gir jo god flex og så blir litt engelsk medvirkende på min rocky smile.gif

fant ut at RR akslene er breiere enn Patrol akslene, noe som overrasket meg. målte på to av patrolene og på flere rr aksler så alle rr er breiere...

det med spiralfjærer går vel ganske bra bare man har fantasi, utstyr og deler smile.gif

Mvh Mats-Erik
man vet ikke hva 4wd er før man har prøvd Rocky