hei.
he leita litt etter heve sett te navara d22,fant 2 tüv godkjente!
ome (30mm) og trailmaster (25/65mm)
er det nokon som he erfaringar med dei hevesetti,eller æ d kanskje fleire variantar som eg ikkje he finne endå?
ome/trailmaster ??
Started by
torolav
, Apr 28 2010 15:47
7 replies to this topic
#1
Posted 28 April 2010 - 15:47
#2
Posted 28 April 2010 - 17:09
QUOTE(torolav @ 28 Apr 2010, 16:47) <{POST_SNAPBACK}>
hei.
he leita litt etter heve sett te navara d22,fant 2 tüv godkjente!
ome (30mm) og trailmaster (25/65mm)
er det nokon som he erfaringar med dei hevesetti,eller æ d kanskje fleire variantar som eg ikkje he finne endå?
he leita litt etter heve sett te navara d22,fant 2 tüv godkjente!
ome (30mm) og trailmaster (25/65mm)
er det nokon som he erfaringar med dei hevesetti,eller æ d kanskje fleire variantar som eg ikkje he finne endå?
Det er vel de to eneste setta du får godkjent på biltilsynet. OME er vel halve prisen av TM, OME er vel egentlig ikke et "ekte" hevesett. Ja bilen blir høyere, men innflex punktet forblir det samme, mens TM så forandrer du det. TM settet er vel endel mer omfattende, OME består kun av dempere og fjærer/torsjonstaver. Om du skal gjøra det "enkelt" men samtidig få heva bilen gå for OME, om du skal "ta`n helt ut" går du for TM. Prisen og jobben er ofte utslagsgivende.....
ps. er ikke noe ekspert på område, men trur ikke jeg tar ille mye feil.
Det fins mange forskjellige leverandører og om du tar inn et OME sett fra usa blir det noe billigre, men da får det ikke godkjent.Anbefaler sterkt å kjøpe et med TUV papirer, letter når du skal selge bilen og ikke minst skulle du væra uheldig å kræsje og bilen blir kontrollert så kan du ende opp med en regning som svir for resten av livet. Åsså slipper du å demontere å bytte over til orginaldempere ved EU kontrollen.
Edited by Spydebergskrens, 28 April 2010 - 17:17.
#3
Posted 28 April 2010 - 19:32
tusen takk for svar.
då tenker eg eg fær spare te trailmaster,syns d såg mest fornuftig ut eg au!
då tenker eg eg fær spare te trailmaster,syns d såg mest fornuftig ut eg au!
#4
Posted 01 May 2010 - 13:45
Holder vel ikke bare å ha TUV papirer om det skulle skje noe.Skal du være sikker må det nok inn i vognkortet og det er ikke helt enkelt å få til for tia.
Nordkystens4x4 Hørt med pris hos disse, skal visst være rimlige på hevesett.
Nordkystens4x4 Hørt med pris hos disse, skal visst være rimlige på hevesett.
#5
Posted 01 May 2010 - 14:50
QUOTE(Tormod Lien @ 1 May 2010, 14:45) <{POST_SNAPBACK}>
Holder vel ikke bare å ha TUV papirer om det skulle skje noe.Skal du være sikker må det nok inn i vognkortet og det er ikke helt enkelt å få til for tia.
Nordkystens4x4 Hørt med pris hos disse, skal visst være rimlige på hevesett.
Nordkystens4x4 Hørt med pris hos disse, skal visst være rimlige på hevesett.
Nei, det må inn i vognkortet ja, men det ligger litt i korta ettersom jeg anbefaler å kjøpe TUV godkjent hevesett at det blir en tur til biltilsynet.
#6
Posted 01 May 2010 - 18:00
QUOTE(Tormod Lien @ 1 May 2010, 13:45) <{POST_SNAPBACK}>
Holder vel ikke bare å ha TUV papirer om det skulle skje noe.
Det er vel underforstått at hvis man først går til innkjøp av TÜV-deler, så drar man like gjerne på BT samtidig
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -
#7
Posted 02 May 2010 - 20:46
QUOTE(PrinZe @ 1 May 2010, 19:00) <{POST_SNAPBACK}>
Det er vel underforstått at hvis man først går til innkjøp av TÜV-deler, så drar man like gjerne på BT samtidig
Er ikke sikkert alle tenker slik vøtt :-)
#8
Posted 06 May 2010 - 21:41
hei.
he kontaktperson på mitt lokale vegvesen kontor (Notodden) he hatt d heilt frå eg fekk lyst te å bygge om!
så æ vell ett håp om å få det godkjent!
han va faktisk ikkje heilt motstandar av bodylift heller
takk for alle svar og tips,æ greit mæ hjelp når ein æ ny i gamet
he kontaktperson på mitt lokale vegvesen kontor (Notodden) he hatt d heilt frå eg fekk lyst te å bygge om!
så æ vell ett håp om å få det godkjent!
han va faktisk ikkje heilt motstandar av bodylift heller
takk for alle svar og tips,æ greit mæ hjelp når ein æ ny i gamet