Gå til innhold



Foto

Jeep Arctic Challenge - 11. til 13. juni 2010


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
132 replies to this topic

#61 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 08:19

Da kan vi konstatere at den hårde kjærne i Nordland, Troms og Finnmark statistisk sett er ca 20-25 biler. Resten er liksom offroadere med asfaltsleiking som hovedbruksområde for terrengbilen biggrin.gif

Det er leit at vi ikke får med flere, siden dette kunne blitt en årlig happening for oss med offroad som hobby. Mulig at påmeldinga hadde vært anderledes om konsepet hadde sett litt anderledes ut. Enkelte vil bare kjøre bil og kose seg uten avbrudd fra morgen til kveld. Jeg er en sånn en selv..... Men jeg syns ikke et avbrekk i kjøringa veier så negativt at jeg ikke vil være med. Verdien av å vise seg fram i en positiv sammenheng har stor betydning i forhold til hobbyen vår, med tanke på å få goodwill fra det offentlige. Muligheten til å verve flere asfaltsleikere er jo også tilstede.



Men jeg skjønner meget godt at Svein ikke gidder å ta jobben med dette når oppsluttninga ikke er større.

#62 Ranger

Ranger

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 150 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 08:58

QUOTE(1911 @ 31 May 2010, 08:19) <{POST_SNAPBACK}>
Men jeg skjønner meget godt at Svein ikke gidder å ta jobben med dette når oppsluttninga ikke er større.

Tror en skal være litt edruelig i forhold til potensielle deltakere. I TLRK har vi på det meste vært 136 medlemmer. Ikke alle bor slik at de kan delta på torsdagkaffen, men der stiller i snitt 10%. Hvor mange av disse drar på Lapland Trophy eller Swedenoffroad Tour? I snitt 5%
Alle de andre bidrar ikke, har ingen ønsker og deltar heller ikke. Hva skal en med en klubb da? Hvorfor skal en arrangere treff da? Det er til å få grå hår !

Jeg håper vi kan fortsette å arrangere treff i en eller annen form for de 20-30 mest seriøse og interesserte. Så maser vi litt på tvilerne så de får ut fingern, men bruker ikke flere kalorier på de som ikke er interesserte i det hele tatt.

mvh Christian - Tromsø

Land Rover Discovery TD300 - LandRover Serie IIa 88" Offroad Edition - LandRover FC Serie IIb 110"
SOT 2002/2003/2004/2005/2008/2009 - Ylläs 2002/2003 - LT 2005/2007/2008/2009/2011 - JAC 2009/2010/2011 - JAWC 2010/2012 - LRF 2009/2011

#63 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 11:11

Utrolig synd dette, for Svein har uten tvil lagt ned MYE tid på dette, så jeg skjønner godt det ikke frister og drive på på et slikt nivå når oppmøte er så lite...ender vel opp med at det bare blir noen lokale som samler seg for kjøring rundt om kring i nord....minuset med dette er at det som regel ikke er lovlig kjøring, som igjenn setter oss i dårlig lys sad.gif

Men til dere som kommer så er det supert! Blir skoy dette, selv med det avbrekket vi får. Så får vi (hvertfall jeg) håpe bilen holder tongue.gif
Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

Hilux 4x4 -91 Allpro SAS

#64 Jarl_

Jarl_

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 11:34

Skjønner veldig godt frustrasjonen til Svein, og kommentaren til Tor- Jørgen!
Denne gangen (og sist sommertreff) var jeg også "asfaltsleiker"..
Av og til blir det desverre sånn. Sikkert feilprioriteringer i andres øyne.. og kanskje i mine også.. huh.gif
Men som Christian sier.. så er kanskje ikke 20-25 biler mer enn det som er "normalt" for ett sånt arrangement.
Ellers så er det kanskje slik at sånt går i bølger.. i fjor på Sweden offroad tour var det kun 2-3 biler i Gällivare da vi 3 herfra kom på fredag.
Årene før var det 20-30!
For å unnskylde mitt manglende oppmøte.. så har jeg deltatt på de aller fleste arragement i Harstad i mange år.. var i Målselv i 2009 og Setermoen vintertreff. Og 3 år på Sweden offroad tour, der Som var et fantastisk arrangement, der fjellturen på fredag var en av mine 2 flotteste offroadopplevelser!!

Men altså, Svein, håper du virkelig ikke gir opp!!! Men skjønner jo frustrasjonen din!!
Men håper du prøver på igjen, og håper at vi offroadere kan være kjappere å melde oss på.. ikke vente til siste liten (og vel så det! cool.gif )

Uansett, lykke til med treffet!! smile.gif

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/


#65 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 11:50

Eg e som vanlig me i ånden.... cool.gif
Det e egentlig som fan, at når det blir arrangert treff, me stor T og dobbel EFF, så har man adresse langt tell havs...og e fri førr bil... huh.gif ...trur eg må begynne å røyke førr å toppe det her.... dry.gif
Men nån valg må man ta...kommer plutselig to back...me bil og det meste.... biggrin.gif
Og eg trur at de som møte opp på Setermoen får det kanon... dribble.gif
Lord.......
XL-7

#66 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 12:31

Æ vet det blir kanon bra for oss som drar! Glede mæ som en liten gutt på julaften! Ut å plaske i vann og myr skitten over hauet..... mmmmmmmmmm. Blir den første turen med skikkelig offroad med servo sommerstid. Ellers har æ et sett dekk på som enda ikke e testa ut offroad. Så kommer det en vinsj som må prøves ut...... Æ har masse å glede mæ til! Pluss masse sosialt med likesinnede!

E jo en del av di andre som kommer som har gjort litt mods på bilan som e spennende! Tor Einar har vel fått på ei girkasse til til treffet...

#67 C3

C3

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 928 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 12:41

Det folk må forstå er at grunnen til at det blir noen små avbrekk, er at jeg jobber intenst med å gjøre aktiviteten vår stueren i politikeres og andres øyne. Da må vi alle være gode ambasadører og vise oss fram som noe annet enn Svin på skogen.

Men, det er klart, hvis grunnen til at folk ikke kommer er pga oppvisningen, så ser man ikke verdien av et slikt prosjekt. Det er nok krefter politisk til å gjøre vår aktivitet enda vanskeligere å få utført. Her kan vi takke oss selv for det meste siden folk kun tenker på seg selv der og da og ikke har evne eller ville til å se ting i den store sammenhengen.

Kan nevne at jeg var i møte med politikkere og representanter i fra næringslivet i Bardu sist uke og fikk gode tilbakemeldinger på opplegget vi kjører, dette blir lagt merke til på en positiv måte. Og, det er det som skal til for at vi skal kunne fortsette. Selv er vi alt for få til at noen skal gidde å høre på oss, derfor må vi legge det opp på en måte som viser seriøsitet og ikke minst at det gir noe tilbake til samfunnet. Man må ikke glemme at mentaliteten "What is in it for me" hersker over alt, alltid.

Nok folk blir vi. Det som er frustrerende er at folket skal melde seg på i siste liten og gjerne etter fristen. Jeg trenger forutsigbarhet, og, jeg har alt for mye å gjøre ellers til å ha overskudd til å ta tak i ting dagen før treffet.

Edited by C3, 31 May 2010 - 14:49.

Mvh C3

Lokallagleder Jeep Club Norway, Troms og Omegn (Alt nord for Trøndelag)

troms@jeepclubnorway.no

2011 Jeep Wrangler Unlimited Sahara
2009 Jeep Wrangler JK Unl Rubicon
1998 Jeep Wrangler TJ

www.c3foto.no

#68 C3

C3

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 928 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 14:54

Følgende personer er bekreftet påmeldt pr 31. mai 2010:

01 - Harald Thoresen - Tromsø
02 - Ole Henning Haraune - Sommarøy
03 - Arne Nerberg - Tromsø
04 - Glenn Robertsen - Tromsø
05 - Frode Stock
06 - Tor Einar - Silsand
07 - Peder Mogaard - Bardu
08 - Tor Jørgen Jacobsen - Alta
09 - Anne Sætre - Bardu
10 - Jonny Nilssen - Kjerringøy
11 - Stian O Yttergård - Kvaløysletta
12 - Mette Auglend - Tromsø
13 - Kåre A Bfjørkli-Eriksen - Tromsø
14 - Øystein Lauritsen Grønås - Kvaløysletta
15 - Arild Sandnes - Tromsø
16 - Stefan Nymoen - Vardø - Det er 891 km i fra Vardø til Bardu!!! Denne karen ligger ann til å få ledertrøya ved dette treffet!!
17 - Lars Mogaard - Bardu
18 - Steinar Vik, Alta
19 - Christian Moe - Tromsø
20 - Pål Prestbakk - Salangen
21 - Roar Moslett - Bjerkvik
22 - Per Martin Grenlund - Tromsø

Påmelding er bekreftet når innbetaling av treffavgift er registrert

Edited by C3, 31 May 2010 - 15:02.

Mvh C3

Lokallagleder Jeep Club Norway, Troms og Omegn (Alt nord for Trøndelag)

troms@jeepclubnorway.no

2011 Jeep Wrangler Unlimited Sahara
2009 Jeep Wrangler JK Unl Rubicon
1998 Jeep Wrangler TJ

www.c3foto.no

#69 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 15:55

Æ førstår godt at du treng forutsigbarehet. Det sku bare mangel, Men æ før min del kan ikke si i fra før 1 juni om æ kommer eller ikke av førksjellige årsaka. trur kanskje det e en del andre som også har det sånn. Så dersom du må ha beskjed 14 daga i forveien, så kan æ ikke kom. Går det ann å hiv sæ med seinere så kommer æ vess æ får mulighet.


Tell sammeligning e det ikke nåkka påmeldig på feks SOT, dette løpet har 14 kjøredag og opplegge funger meget bra. Bare en tanke.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#70 C3

C3

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 928 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 17:34

QUOTE(AMan @ 31 May 2010, 16:55) <{POST_SNAPBACK}>
Æ førstår godt at du treng forutsigbarehet. Det sku bare mangel, Men æ før min del kan ikke si i fra før 1 juni om æ kommer eller ikke av førksjellige årsaka. trur kanskje det e en del andre som også har det sånn. Så dersom du må ha beskjed 14 daga i forveien, så kan æ ikke kom. Går det ann å hiv sæ med seinere så kommer æ vess æ får mulighet.


Tell sammeligning e det ikke nåkka påmeldig på feks SOT, dette løpet har 14 kjøredag og opplegge funger meget bra. Bare en tanke.


Det skal nok gå greit å melde seg på i ettertid. Men, husk, jeg er en person som skal administrere dette og melde inn til felteier hvem og hvor mange som kommer, bestille T-Skjorter, mat, brus, forlegning osv osv.

Eventuelle fremtidige treff, hvis det blir i min regi, vil nok bli mindre innholdsrike, og dermed lettere og administrere. wink.gif

Men, igjen, som Gud sa da han skapte Torsken, "Man kan ikke gjøre alle til Laks".....

Edited by C3, 31 May 2010 - 17:40.

Mvh C3

Lokallagleder Jeep Club Norway, Troms og Omegn (Alt nord for Trøndelag)

troms@jeepclubnorway.no

2011 Jeep Wrangler Unlimited Sahara
2009 Jeep Wrangler JK Unl Rubicon
1998 Jeep Wrangler TJ

www.c3foto.no

#71 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 23:07

QUOTE(C3 @ 31 May 2010, 17:34) <{POST_SNAPBACK}>
Det skal nok gå greit å melde seg på i ettertid. Men, husk, jeg er en person som skal administrere dette og melde inn til felteier hvem og hvor mange som kommer, bestille T-Skjorter, mat, brus, forlegning osv osv.

Eventuelle fremtidige treff, hvis det blir i min regi, vil nok bli mindre innholdsrike, og dermed lettere og administrere. wink.gif

Men, igjen, som Gud sa da han skapte Torsken, "Man kan ikke gjøre alle til Laks".....




Som sagt vi får se.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#72 Harald Th

Harald Th

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 362 Innlegg:

Posted 01 June 2010 - 07:06

Ja ja, 22 stk pluss . Kommer antakelig en badeglad svenske åsså.
Dette må bli arti!


Harald Thoresen
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt

#73 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 01 June 2010 - 07:09

QUOTE(Harald Th @ 1 Jun 2010, 07:06) <{POST_SNAPBACK}>
Ja ja, 22 stk pluss . Kommer antakelig en badeglad svenske åsså.
Dette må bli arti!



Hehe kommer han "You Know"? tongue.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#74 C3

C3

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 928 Innlegg:

Posted 01 June 2010 - 10:51

Flott artikkel i Troms Folkeblad i dag. Skal se om jeg får scannet den og lagt den ut her
Mvh C3

Lokallagleder Jeep Club Norway, Troms og Omegn (Alt nord for Trøndelag)

troms@jeepclubnorway.no

2011 Jeep Wrangler Unlimited Sahara
2009 Jeep Wrangler JK Unl Rubicon
1998 Jeep Wrangler TJ

www.c3foto.no

#75 C3

C3

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 928 Innlegg:

Posted 01 June 2010 - 18:42

Artikkelen i TF i dag: http://c3foto.no/jac...0_TF_010510.pdf
Mvh C3

Lokallagleder Jeep Club Norway, Troms og Omegn (Alt nord for Trøndelag)

troms@jeepclubnorway.no

2011 Jeep Wrangler Unlimited Sahara
2009 Jeep Wrangler JK Unl Rubicon
1998 Jeep Wrangler TJ

www.c3foto.no

#76 Jarl_

Jarl_

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 01 June 2010 - 21:25

Flott oppslag det der! smile.gif
Og, bare så det er sagt, mitt fravær fra deltagelse denne gangen skyldes ikke samarbeidet med Villmarksmessa!!!
Tverimot, kunne gjerne stilt opp og vært med på det!!

Syns det er et veldig fint tiltak, og du gjør en veldig seriøs og god jobb for å promotere offroad- hobbyen, og gjøre den stueren og akseptert både blant "meningmann" og politikere!! smile.gif

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/


#77 Oharaune

Oharaune

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Posted 01 June 2010 - 21:38

tøft med avis oppslag, ble jo linselus på bildet der å tongue.gif
gleder meg mye, har vært ferdipakket i flere uker laugh.gif
Nissan Patrol Y60 2.8td kort 1991
MT Baja Claw 325/60R18 MT classic, 3" OME, transferdrop, dropbox, 40mm bl, IC, 3" eksos, K/N

#78 C3

C3

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 928 Innlegg:

Posted 02 June 2010 - 06:55

QUOTE(Jarl_ @ 1 Jun 2010, 21:25) <{POST_SNAPBACK}>
Flott oppslag det der! smile.gif
Og, bare så det er sagt, mitt fravær fra deltagelse denne gangen skyldes ikke samarbeidet med Villmarksmessa!!!
Tverimot, kunne gjerne stilt opp og vært med på det!!

Syns det er et veldig fint tiltak, og du gjør en veldig seriøs og god jobb for å promotere offroad- hobbyen, og gjøre den stueren og akseptert både blant "meningmann" og politikere!! smile.gif


Takk for tilbakemeldinger alle. Jeg tror det er veien å gå for at vi skal få fortsette med aktiviteten. I vertfall her i området. Små skritt mot et større mål wink.gif

Mvh C3

Lokallagleder Jeep Club Norway, Troms og Omegn (Alt nord for Trøndelag)

troms@jeepclubnorway.no

2011 Jeep Wrangler Unlimited Sahara
2009 Jeep Wrangler JK Unl Rubicon
1998 Jeep Wrangler TJ

www.c3foto.no

#79 C3

C3

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 928 Innlegg:

Posted 02 June 2010 - 06:56

Følgende personer er bekreftet påmeldt pr 1. juni 2010:

01 - Harald Thoresen - Tromsø
02 - Ole Henning Haraune - Sommarøy
03 - Arne Nerberg - Tromsø
04 - Glenn Robertsen - Tromsø
05 - Frode Stock
06 - Tor Einar - Silsand
07 - Peder Mogaard - Bardu
08 - Tor Jørgen Jacobsen - Alta
09 - Anne Sætre - Bardu
10 - Jonny Nilssen - Kjerringøy
11 - Stian O Yttergård - Kvaløysletta
12 - Mette Auglend - Tromsø
13 - Kåre A Bfjørkli-Eriksen - Tromsø
14 - Øystein Lauritsen Grønås - Kvaløysletta
15 - Arild Sandnes - Tromsø
16 - Stefan Nymoen - Vardø - Det er 891 km i fra Vardø til Bardu!!! Denne karen ligger ann til å få ledertrøya ved dette treffet!!
17 - Lars Mogaard - Bardu
18 - Steinar Vik, Alta
19 - Christian Moe - Tromsø
20 - Pål Prestbakk - Salangen
21 - Roar Moslett - Bjerkvik
22 - Per Martin Grenlund - Tromsø
23 - Raymond Antonsen - Skjervøy
24 - Narve Strand - Tromsø

Påmelding er bekreftet når innbetaling av treffavgift er registrert
Mvh C3

Lokallagleder Jeep Club Norway, Troms og Omegn (Alt nord for Trøndelag)

troms@jeepclubnorway.no

2011 Jeep Wrangler Unlimited Sahara
2009 Jeep Wrangler JK Unl Rubicon
1998 Jeep Wrangler TJ

www.c3foto.no

#80 jeep93

jeep93

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 02 June 2010 - 07:42

QUOTE(C3 @ 1 Jun 2010, 19:42) <{POST_SNAPBACK}>

Likte valget av bilde der ja ;P
Fin artikkel også :]