Gå til innhold



Foto

Mazda B2500, stuck in 4wd..


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 Oioioi

Oioioi

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 07 June 2010 - 09:29

Heisann,

har en Mazda B2500 '98 som er "stuck in 4wd" modus. Kjekt det altså, men jeg vil nå gjerne kunne ha den i bakhjulsdrift på veien..

Det er manuell veksling og manuelle frinavn på bilen, ikke elektronisk med aktuator og automatiske frihjulsnav som har blitt så moderne..

4wd lampa lyser konstant, selv når jeg setter vekslingen i nøytral. Hvis vekslinga står i nøytral og jeg legger bilen i gir, så går bilen framover. Altså, jeg får ikke frikoblet..

Jeg har ikke vært under og sjekket enda. Men håper det skal være noe så enkelt som at en bolt på et stag har løsnet eller noe slikt.


Haynes manual bestillt, men det går litt tid før jeg får den, og jeg er slett ikke sikker på om de europeiske bilene er beskrevet der..
Ref: http://www.haynes.co...s/productID/168



Noen som har tips og ideer? Jeg har til og med sjekket instruksjonsboka for å se om det er noe spesielt som må gjøres for å koble om. tongue.gif





#2 Oioioi

Oioioi

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 08 June 2010 - 07:41

Fant ut av det selv jeg.. Det er bare sensoren/giveren som har hengt seg opp. Fikk til og med kassa i nøytral og i lavgir når jeg ble kjent med den.