div spørsmål ang hilux
#1
Posted 29 June 2010 - 19:28
etter jeg var i butikken en tur begynte en del varsel lys å lyse. t-belt, batteri å oljenivå lampa.
men det som er litt rart er jeg byttet olje å filter på fredag å oljetrykker et bra.
etter det forige eier sa så er registerrem + strammer og vannpumpe skiftet for ca 20,000 km siden.
alle de synlige reimene er også stramme å fine, så det er litt rart at bateriet lyset lyser
#2
Posted 29 June 2010 - 20:32
etter jeg var i butikken en tur begynte en del varsel lys å lyse. t-belt, batteri å oljenivå lampa.
men det som er litt rart er jeg byttet olje å filter på fredag å oljetrykker et bra.
etter det forige eier sa så er registerrem + strammer og vannpumpe skiftet for ca 20,000 km siden.
alle de synlige reimene er også stramme å fine, så det er litt rart at bateriet lyset lyser
her er det vel dynamoen din som har tatt kvelden.. sjekk sikringer først, åsså tilkoblingene til dynamoen at dem er i takt..
#3
Posted 29 June 2010 - 20:47
Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)
#4
Posted 30 June 2010 - 08:04
Enkel måte å sjekke om det er børstene....... er å dunke litt på dynamo med en hammer. Hvis alt ser ok ut ei lita stund....er det børstene som er utslitt.
Edited by Johnny (Moejoe), 30 June 2010 - 08:05.
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#5
Posted 30 June 2010 - 14:35
kunne ikke finne de til å begynne med, så jeg ringte til verkstedet hos toyota.
der sa han at jeg skulle skru den ut i bakkant av dynamoen, fikk beskjed om at det ikke ville renne ut noe olje.
gjorde som han sa, det endte med at jeg måtte tappe all ojle fra motoren, men ingen børster i bak på dynamoen "litt" irritert..
børstene satt oppe på dynamoen.
er vist to forskjellige typer, så skall inn til toyota i morgen pga var litt uvist på hvilken jeg har fra før. må vist lodde
men takk for hjelpa, får se hva jeg finner ut av i morgen
#6
Posted 04 July 2010 - 18:49
#7
Posted 05 July 2010 - 22:59
Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)
#8
Posted 05 July 2010 - 23:00
stemmer. kostet 99 kr
#9
Posted 06 July 2010 - 09:39
han sa også et jeg ikke kunne kjøre fortere en 60 km/t kan dette stemme? høres litt rart ut, spessielt at jeg ikke kan kjøre lengre distanser med 4wd.
Edited by øxseth, 06 July 2010 - 09:40.
#10
Posted 06 July 2010 - 10:37
han sa også et jeg ikke kunne kjøre fortere en 60 km/t kan dette stemme? høres litt rart ut, spessielt at jeg ikke kan kjøre lengre distanser med 4wd.
Det som er greia er at bilen ikke er beregnet for kjøring på asfalt med 4x4 innkoblet da det ikke er senterdiff på bilen din. Du får spenn i drivverket. Vinterstid dærimot kan du kjøre med 4x4 innkoblet da det lille spenet som bygger seg opp forsvinner ut gjennom dekkene. Jeg vil påstå at du kan kjøre i vilken som helst hastighet med bilen i 4 høy uten problemer på snø og vinterføre.
#11
Posted 27 July 2010 - 23:05
skall det være slik? husker det ble slik når jeg senket de gamle oplene med stiv bak aksling. men det skall vell ikke være slik på en original mk3.
hjelp!!
så også at den sitter litt lavere på den samme siden ser ut som den er litt skjef i forhold til dekka.
begge bak dekka var mer slitte på innsidene
noen som vet hva det kan være?
#12
Posted 27 July 2010 - 23:27
skall det være slik? husker det ble slik når jeg senket de gamle oplene med stiv bak aksling. men det skall vell ikke være slik på en original mk3.
hjelp!!
så også at den sitter litt lavere på den samme siden ser ut som den er litt skjef i forhold til dekka.
begge bak dekka var mer slitte på innsidene
noen som vet hva det kan være?
Står den beint eller i litt sidehelling? Det er synlig forskjell både fremme og bak på min når den står i helling, og på min er alt nytt under og ikke en eneste foring er av gummi.
#13
Posted 28 July 2010 - 17:14
#14
Posted 28 July 2010 - 21:14
Som kurt (mannen som skal få fanger`n min!!) sier så er det ikke helt unormal at det det stikker mer ut på den ene sia. Runnern min så stikker h bakhjul mer utafor. Er ikke no skjevt.....
Det at hjula dine er slitt i innerkant er sikkert at de har sitti foran tidligere og gått med feil spissing, da blir de slitt slik.
Men si meg, er det ikke på tide å starte en garasje snart??her inne, h4k.no eller piraten.no eller alle!
Edited by Spydebergskrens, 28 July 2010 - 21:28.
#15
Posted 29 July 2010 - 00:20
Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)
#16
Posted 29 July 2010 - 00:49
Det at hjula dine er slitt i innerkant er sikkert at de har sitti foran tidligere og gått med feil spissing, da blir de slitt slik.
Men si meg, er det ikke på tide å starte en garasje snart??her inne, h4k.no eller piraten.no eller alle!
Ikke for å kuppe enda en tråd,
Men det er snart sånn at at du må sende den fangeren oppover, så snekrer jeg sammen et eller annet og lager et museum bare for den..
#17
Posted 29 July 2010 - 08:31
Men det er snart sånn at at du må sende den fangeren oppover, så snekrer jeg sammen et eller annet og lager et museum bare for den..
kan jeg få sånt messingskilt på veggen hvor det står:"o,takk vil vår store velgjører for den o store gave" da? Jeg kommer til å sende med planet å!det er faktisk et større klenodium,både fysisk men ikke minst i opplevelse!