Gå til innhold



Foto

div spørsmål ang hilux


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
16 replies to this topic

#1 øxseth

øxseth

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 29 June 2010 - 19:28

begynner å bli mye spm fra min side nå blush.gif er ny med dette å denne bilen dry.gif

etter jeg var i butikken en tur begynte en del varsel lys å lyse. t-belt, batteri å oljenivå lampa.
men det som er litt rart er jeg byttet olje å filter på fredag å oljetrykker et bra.
etter det forige eier sa så er registerrem + strammer og vannpumpe skiftet for ca 20,000 km siden.
alle de synlige reimene er også stramme å fine, så det er litt rart at bateriet lyset lyser


#2 stratos82

stratos82

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 72 Innlegg:

Posted 29 June 2010 - 20:32

QUOTE(øxseth @ 29 Jun 2010, 20:28) <{POST_SNAPBACK}>
begynner å bli mye spm fra min side nå blush.gif er ny med dette å denne bilen dry.gif

etter jeg var i butikken en tur begynte en del varsel lys å lyse. t-belt, batteri å oljenivå lampa.
men det som er litt rart er jeg byttet olje å filter på fredag å oljetrykker et bra.
etter det forige eier sa så er registerrem + strammer og vannpumpe skiftet for ca 20,000 km siden.
alle de synlige reimene er også stramme å fine, så det er litt rart at bateriet lyset lyser



her er det vel dynamoen din som har tatt kvelden.. sjekk sikringer først, åsså tilkoblingene til dynamoen at dem er i takt..

#3 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 29 June 2010 - 20:47

Du har en ladefeil, sjekk som sagt kabler/tilkoblinger. Hvis jeg husker rett, så har du en eldre Hilux, og da har dynamoen din løs regulator, det er den svarte klumpen på høyre innerskjerm. Dersom du finner ut att en av de er feil, så finnes det billigere ettermarkedsdeler, men jeg vil anbefale orginalt, da jeg selv har byttet en del nye uorginale dynamoer og regulatorer for å få det til å virke på japser. Mens det har virket hver gang med orginale deler.
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#4 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

    Mekk&Mødd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 30 June 2010 - 08:04

Hadde samme symptomer på min ved utslitte børster på dynamo. Koster 150,- nye hos toyota om du kan bytte dem selv.
Enkel måte å sjekke om det er børstene....... er å dunke litt på dynamo med en hammer. Hvis alt ser ok ut ei lita stund....er det børstene som er utslitt.

Edited by Johnny (Moejoe), 30 June 2010 - 08:05.

---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#5 øxseth

øxseth

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 30 June 2010 - 14:35

da har jeg hatt oppe børstene på dynamoen, var ikke mer igjenn av de.
kunne ikke finne de til å begynne med, så jeg ringte til verkstedet hos toyota.
der sa han at jeg skulle skru den ut i bakkant av dynamoen, fikk beskjed om at det ikke ville renne ut noe olje.
gjorde som han sa, det endte med at jeg måtte tappe all ojle fra motoren, men ingen børster i bak på dynamoen mad.gif "litt" irritert..
børstene satt oppe på dynamoen.
er vist to forskjellige typer, så skall inn til toyota i morgen pga var litt uvist på hvilken jeg har fra før. må vist lodde sad.gif

men takk for hjelpa, får se hva jeg finner ut av i morgen smile.gif

#6 øxseth

øxseth

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 04 July 2010 - 18:49

da harjeg byttet børstene smile.gif måtte lodde på nye børster på den gamle holderen min, så nå virker den igjenn :9

#7 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 05 July 2010 - 22:59

Det er bra, da ble det en billig og grei rep biggrin.gif
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#8 øxseth

øxseth

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 05 July 2010 - 23:00

QUOTE(Lars'ern @ 5 Jul 2010, 23:59) <{POST_SNAPBACK}>
Det er bra, da ble det en billig og grei rep biggrin.gif



stemmer. kostet 99 kr biggrin.gif

#9 øxseth

øxseth

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 06 July 2010 - 09:39

snakket med en kar for en stund siden. han sa at jeg ikke kunne kjøre med 4wd over lengre distanser å tid.
han sa også et jeg ikke kunne kjøre fortere en 60 km/t kan dette stemme? høres litt rart ut, spessielt at jeg ikke kan kjøre lengre distanser med 4wd.

Edited by øxseth, 06 July 2010 - 09:40.


#10 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 06 July 2010 - 10:37

QUOTE(øxseth @ 6 Jul 2010, 10:39) <{POST_SNAPBACK}>
snakket med en kar for en stund siden. han sa at jeg ikke kunne kjøre med 4wd over lengre distanser å tid.
han sa også et jeg ikke kunne kjøre fortere en 60 km/t kan dette stemme? høres litt rart ut, spessielt at jeg ikke kan kjøre lengre distanser med 4wd.


Det som er greia er at bilen ikke er beregnet for kjøring på asfalt med 4x4 innkoblet da det ikke er senterdiff på bilen din. Du får spenn i drivverket. Vinterstid dærimot kan du kjøre med 4x4 innkoblet da det lille spenet som bygger seg opp forsvinner ut gjennom dekkene. Jeg vil påstå at du kan kjøre i vilken som helst hastighet med bilen i 4 høy uten problemer på snø og vinterføre.

#11 øxseth

øxseth

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 27 July 2010 - 23:05

da har jeg endeligt fått på de nye dekka. men det jeg stusset på var at det ene bakdekket stikker litt lengre uttafor skjermen en det andre.
skall det være slik? husker det ble slik når jeg senket de gamle oplene med stiv bak aksling. men det skall vell ikke være slik på en original mk3.
hjelp!!

så også at den sitter litt lavere på den samme siden dry.gif ser ut som den er litt skjef i forhold til dekka.

begge bak dekka var mer slitte på innsidene huh.gif mad.gif
noen som vet hva det kan være?

#12 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 27 July 2010 - 23:27

QUOTE(øxseth @ 28 Jul 2010, 00:05) <{POST_SNAPBACK}>
da har jeg endeligt fått på de nye dekka. men det jeg stusset på var at det ene bakdekket stikker litt lengre uttafor skjermen en det andre.
skall det være slik? husker det ble slik når jeg senket de gamle oplene med stiv bak aksling. men det skall vell ikke være slik på en original mk3.
hjelp!!

så også at den sitter litt lavere på den samme siden dry.gif ser ut som den er litt skjef i forhold til dekka.

begge bak dekka var mer slitte på innsidene huh.gif mad.gif
noen som vet hva det kan være?



Står den beint eller i litt sidehelling? Det er synlig forskjell både fremme og bak på min når den står i helling, og på min er alt nytt under og ikke en eneste foring er av gummi.

#13 øxseth

øxseth

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 28 July 2010 - 17:14

det vises både ved helling og på flat veg. men det jeg og stusset på var at de gamle bak dekka var slitt på innderkanene.

#14 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 28 July 2010 - 21:14

QUOTE(øxseth @ 28 Jul 2010, 18:14) <{POST_SNAPBACK}>
det vises både ved helling og på flat veg. men det jeg og stusset på var at de gamle bak dekka var slitt på innderkanene.



Som kurt (mannen som skal få fanger`n min!!) sier så er det ikke helt unormal at det det stikker mer ut på den ene sia. Runnern min så stikker h bakhjul mer utafor. Er ikke no skjevt.....

Det at hjula dine er slitt i innerkant er sikkert at de har sitti foran tidligere og gått med feil spissing, da blir de slitt slik.

Men si meg, er det ikke på tide å starte en garasje snart??her inne, h4k.no eller piraten.no eller alle! tongue.gif

Edited by Spydebergskrens, 28 July 2010 - 21:28.

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#15 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 29 July 2010 - 00:20

Min er slik den også, slik er de bare smile.gif
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#16 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 29 July 2010 - 00:49

QUOTE(Spydebergskrens @ 28 Jul 2010, 22:14) <{POST_SNAPBACK}>
Som kurt (mannen som skal få fanger`n min!!) sier så er det ikke helt unormal at det det stikker mer ut på den ene sia. Runnern min så stikker h bakhjul mer utafor. Er ikke no skjevt.....

Det at hjula dine er slitt i innerkant er sikkert at de har sitti foran tidligere og gått med feil spissing, da blir de slitt slik.

Men si meg, er det ikke på tide å starte en garasje snart??her inne, h4k.no eller piraten.no eller alle! tongue.gif



Ikke for å kuppe enda en tråd,
Men det er snart sånn at at du må sende den fangeren oppover, så snekrer jeg sammen et eller annet og lager et museum bare for den.. biggrin.gif



#17 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 29 July 2010 - 08:31

QUOTE(Kurt (kvasi) @ 29 Jul 2010, 01:49) <{POST_SNAPBACK}>
Ikke for å kuppe enda en tråd,
Men det er snart sånn at at du må sende den fangeren oppover, så snekrer jeg sammen et eller annet og lager et museum bare for den.. biggrin.gif

kan jeg få sånt messingskilt på veggen hvor det står:"o,takk vil vår store velgjører for den o store gave" da? Jeg kommer til å sende med planet å!det er faktisk et større klenodium,både fysisk men ikke minst i opplevelse!
"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen