Gå til innhold



Foto

F-150 Ranger -77 mod?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
28 replies to this topic

#21 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 10 December 2010 - 14:34

Da var en runde hos BT ferdig og det gikk tålelig greit....

Fikk ikke godkjent den da den manglet rammenummer.... Noe de aller fleste amerikanere mangler. Men det løser seg. Noen smålekkasjer i simring hjullager og utgående aksel transfer ( bakover ). Og svakt fotbrekk.

Utover det var han imponert over standen denne bilen var i og flere av de andre gutta der kom over for å høre motor og "kjenne" på bilen.

Selv om jeg ikke fikk skilter på den nå, så gjenstår bare en kjapp visning pga rammenummeret. Så det er kurant. Ny time er allerede booket! Og det blir 1.15 registrert desverre!

Bilder får jeg ikke lagt inn... Får bare beskjed om at lagringsplassen overskrides...4 bilder à ca 220kb !!

Edited by Stein-K, 10 December 2010 - 14:36.

Kjør hardt, kjør stil. Karosseriet er en slitedel....!

Min garasje hos JCN

#22 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 10 December 2010 - 14:37

Bilde 1.

Attached Thumbnails

  • Side_front.jpg

Kjør hardt, kjør stil. Karosseriet er en slitedel....!

Min garasje hos JCN

#23 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 10 December 2010 - 15:49

Last opp bildene på photobucket eller lignende bildesiter og link de direkte i posten din.

Hvorfor ikke veteranregistert? Kunne kanskje registert den som vanlig bruktimport, men da ryker du vel på en del mere papirarbeide siden den er nyere en 71 Amcar kunne kanskje hjulpet deg med det? 1-15 har jo blitt helt umulig etterhvert, men du skal kanskje holde den helt orginal? Hadde du den Warn-bøylen på når du viste den? Noen kommentar evnt? Har en kompis med en 78 Bronco som burde vært registrert snart, og den har en lik bøyle.

Kjipt at du ikke fikk ut skilta da, har hørt om mange som har opplevd det samme og da har BT-mannen dratt frem rissepennen og merket ramma med det samme, mens andre igjen fikk en mangelapp slik at man kunne ha etterkontroll på en godkjent verksted. Men, man aner jo aldri hva som vil skje når man går inn døra på et slikt sted :/
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#24 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 10 December 2010 - 16:03

Hverken Amcar eller Ford kunne skaffe dokumentasjon, så da ble det bevaringsverdig.

Og ja, Denne skal holdes helt orginal! Bilen ble vist som på bildet med full dokumentasjon på allt!

Photobucket kontoen min er tydeligvis nede, får ikke logget inn, "siden kan ikke vises".
Kjør hardt, kjør stil. Karosseriet er en slitedel....!

Min garasje hos JCN

#25 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 13 December 2010 - 13:25

Nå har jeg fått konstantert at det er den orginale 400cid motoren som sitter i bilen. Både og bra og trist.... Men da slipper jeg bekymringer ved registrering osv, men det hadde vært gøy med skikkelig motor.... :-)

Simringene ute ved hjul lagrene bak lekker litt. Hva slags aksel er det på denne bilen?? Det står "FE-V2 6MB L11 9 393A" på tagen. Det er ikke lokk bak på diffen, bare foran hvor yoken går inn.

Edited by Stein-K, 13 December 2010 - 13:27.

Kjør hardt, kjør stil. Karosseriet er en slitedel....!

Min garasje hos JCN

#26 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 16 December 2010 - 09:02

Ingen som vet hvilken transfer jeg har på denne bilen?

Det skulle vel ha vært en NP 203 eller NP 205, men når jeg skulle bytte simringen på utgående bak, så kjøpte jeg en til hver av kassene for å ikke brenne meg på å mangle delen. Det morsomme da er at ingen av de passer...... Den ene har iktig ytter diameter men feil inner diameter og den andre omvendt...

I følge forrige eier, så er transfer orginal. Finnes det andre typer enn ovenfor nevnte?
Kjør hardt, kjør stil. Karosseriet er en slitedel....!

Min garasje hos JCN

#27 Coltaine

Coltaine

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 679 Innlegg:

Posted 16 December 2010 - 19:35

Kan ikke du ta med simringen til den lokale kulelager+div-tilbehør sjappa(aka Rotek ofte) og få deg en som passer da?

Aner ikke hvilken transfer some er i bilen.

http://www.blueovalt...nsfer_cases.htm



#28 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 16 December 2010 - 23:11

Fikk lagd nye simringer hos Otto Olsen på Lillestrøm, Felger til vinterdekk hentet hos Bg Nor og dekk rulles på hos Dekkmann og monteres imorgen tdlig. Allt i god tid til timen på BT...

Takker for linken med oversikt. Den ligner mest på NP 205, men ikke 100%.... Får legge meg under å sammenligne en gang til.
Kjør hardt, kjør stil. Karosseriet er en slitedel....!

Min garasje hos JCN

#29 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 17 December 2010 - 15:56

Da gikk den som smurt igjennom hos BT og skilter ( midlertidige, da de ikke hadde store høye skilt på lager, samt at jeg har bedt om tidsriktige skilt ) ligger på gulvet i bilen ;

Go helg!!! :-)
Kjør hardt, kjør stil. Karosseriet er en slitedel....!

Min garasje hos JCN