Gå til innhold



Foto

Godkjent heving av Cherokee


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Tam

Tam

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 07 July 2010 - 09:35

Skal kjøpe meg en Cherokee. Ser at noen er hevet men ikke godkjent men de hat TÜV papirer osv. Hvor mye heving godtas av våre 2kjære" myndigheter osv? Gidder ikke kjøpe hevet bil og så måtte krangle mye evt fjerne hevesettet.

#2 Buhund

Buhund

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1600 Innlegg:

Posted 07 July 2010 - 10:54

Det skal fortsatt være kurant å få godkjent heving hvis du har TÜV papirer med stempel fra norsk forhandler. En kopi av naboens går ikke. Høyden spiller ingen rolle hvis papirene er OK, men det høyeste godkjente er 4,5" fra Trailmaster. De forlanger også at du tar en firehjulskontroll selv om bilen har stive aksler ! Noen trafikkstasjoner godtar ikke tyske papirer og vil ha de oversatt. Dette er tull, men det er lettere å finne en stasjon som godtar tysk enn å diskutere med de som ikke vil.
Ikke vent hvis du har OK papirer og ellers alt i orden. Plutselig forandrer de på reglene og da er det for sent.
Større dekk kan du glemme så vis bilen med de originale for å unngå trøbbel. Ikke glem å være høflig og en smule ydmyk under visningen. Lykke til smile.gif
Stopper bare for tog og elefanter !

#3 Tam

Tam

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 07 July 2010 - 19:30

QUOTE(Buhund @ 7 Jul 2010, 11:54) <{POST_SNAPBACK}>
Det skal fortsatt være kurant å få godkjent heving hvis du har TÜV papirer med stempel fra norsk forhandler. En kopi av naboens går ikke. Høyden spiller ingen rolle hvis papirene er OK, men det høyeste godkjente er 4,5" fra Trailmaster. De forlanger også at du tar en firehjulskontroll selv om bilen har stive aksler ! Noen trafikkstasjoner godtar ikke tyske papirer og vil ha de oversatt. Dette er tull, men det er lettere å finne en stasjon som godtar tysk enn å diskutere med de som ikke vil.
Ikke vent hvis du har OK papirer og ellers alt i orden. Plutselig forandrer de på reglene og da er det for sent.
Større dekk kan du glemme så vis bilen med de originale for å unngå trøbbel. Ikke glem å være høflig og en smule ydmyk under visningen. Lykke til smile.gif


Kan neppe godkjenne biler på min lokale trafikkstasjon etter at jeg klagde dem inn for departementet pga at de ikke fulgte lover og regler ifbm saksbehandling på en ombyggingssøknad de hadde inne. Jeg er neppe særlig popular da de fikk en skrape og jeg fikk medhold i alt smile.gif

Kanskje jeg skal se på en hevet Cherokee da hvis det er mulig å få dem godkjent med de rette papirer. Takk for info.

Hvis de skulle nekte å godta tyske papirer ville jeg nok fått de oversatt til samisk som jo er et offisielt språk i Norge . De kunne prøve å nekte å godta den oversettelsen laugh.gif

#4 sivrt

sivrt

    Pirat moderator

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1350 Innlegg:

Posted 08 July 2010 - 20:32

Du kan jo kjøpe min `86 Cherokee. Den er godkjent med 4,5" Trailmaster og Warn vinsjfanger med bøyle i vognkort. Jeg selger ikke med hevesettet men tror ingen vil merke om du kjører med et billigere hevesett fra statene. Warn vinsjfanger uten vinsj følger med.
Dette er en 2 dørs XJ med motor og gir fra en 95 mod XJ, dvs 4.0 high output. I tillegg har den utstyr som bushwackers, Grant GT ratt, Dynomax eksos, 8 x 15 felger med 31" dekk ++

Annonsen på jeepen finner du her: http://pirate4x4.no/...ead.php?t=36228

Svar helst på mail eller PM på Pirate da jeg ikke er her inne så ofte lenger.
Morten.
`00 Jeep WJ 4,7 V8 Limited
2,5" og 32" A/T.
`98 Jeep XJ 4.0 HO 2door
7" og 35" X-Terrain
`86 Jeep XJ 4.0 HO, LA
0" og 31" A/T
Min garasje på Pirate4x4.no:
http://pirate4x4.no/...read.php?t=6459