Gå til innhold



Foto

Jeep Arctic Challenge Høst 2010 - Setermoen 27. - 29. august


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
176 replies to this topic

#141 Guderian

Guderian

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 72 Innlegg:

Posted 27 August 2010 - 10:50

En Patrol, en LC-70 og en 4-Runner triller samla fra Pyramiden Kjøpesenter i Tromsø rundt 1515-1530.
Om flere biler kan kjøre fra Tromsø på det tidspunktet er det bare å møte opp.



#142 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 27 August 2010 - 12:08

Starter fra Tromsø / bruhodet ca kl 0630 i morgen tidlig for å være fremme før kl 0900.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#143 Ranger

Ranger

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 150 Innlegg:

Posted 27 August 2010 - 21:22

En Disco 3, en Range Rover og en Serie IIa forlater byen ca 0730 lørdag om noen vil henge på. YMK møter oss på Heia før 9.
mvh Christian - Tromsø

Land Rover Discovery TD300 - LandRover Serie IIa 88" Offroad Edition - LandRover FC Serie IIb 110"
SOT 2002/2003/2004/2005/2008/2009 - Ylläs 2002/2003 - LT 2005/2007/2008/2009/2011 - JAC 2009/2010/2011 - JAWC 2010/2012 - LRF 2009/2011

#144 C3

C3

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 928 Innlegg:

Posted 27 August 2010 - 22:40

Treffet er godt i gang, godt med oppmøte første dagen. Blir flott når resten kommer i morgen.

Første tur til Steilia er gjennomført, stor glede for samtlige, litt bilder ble det også, tatt med min splitter nye iPhone4 biggrin.gif Så nå er det ikke bare Peder som har en slik en wink.gif

http://c3foto.no/alb...c/jac_host_2010
Mvh C3

Lokallagleder Jeep Club Norway, Troms og Omegn (Alt nord for Trøndelag)

troms@jeepclubnorway.no

2011 Jeep Wrangler Unlimited Sahara
2009 Jeep Wrangler JK Unl Rubicon
1998 Jeep Wrangler TJ

www.c3foto.no

#145 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 28 August 2010 - 07:00

Jasså Svein, du fikk endelig telefon biggrin.gif
Æi å Pål e no på tur t å snaske oss opp å jøre klart alt.
Masser trivelie folk å mye heftige biler! Være e kanon bra så d ser ut tel å bli en bra dag biggrin.gif
Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

Hilux 4x4 -91 Allpro SAS

#146 C3

C3

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 928 Innlegg:

Posted 28 August 2010 - 22:02

Flott dag i feltet med mange deltakere, totalt har det verdt over 40 biler med inkl de som bare ble med opp til Steilia i kveld. Flott tur sammen med et utdrikkningslag, flere turer i blautmyr og opp fjellknauser. Det nye feltet har gitt oss nye og spennende utfordringer. Følg med på bildelenken over, der har jeg lagt ut bilder i fra i dag også
Mvh C3

Lokallagleder Jeep Club Norway, Troms og Omegn (Alt nord for Trøndelag)

troms@jeepclubnorway.no

2011 Jeep Wrangler Unlimited Sahara
2009 Jeep Wrangler JK Unl Rubicon
1998 Jeep Wrangler TJ

www.c3foto.no

#147 C3

C3

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 928 Innlegg:

Posted 29 August 2010 - 18:17

Da var årets siste JAC avsluttet. Tilbakemeldingene har vert gode, og det virker som at samtlige er meget godt fornøyde. Prikken over i-en denne gangen var jo introduksjon av nytt kjørefelt samt en fin skogsløype med variert terreng og vanskelighetsgrad for de som hadde lyst til å få seg en tur.

Ønsker å benytte muligheten til å takke:

- Forsvaret for lån av kjørefelt og Artilirisletta
- Bardu Kommune for at de gir oss lov til å kjøre i Steilia samt at de gir oss de dispansasjonene som vi trenger
- Forsvars Museet for at vi fikk lov til å benytte oss av toalett fasiliteter, strøm til teltet og plass til å sette opp teltet
- Gutta i fra HMKF med Espen Fjellvang i spissen for alle tiders Off-Road Camp med telt, stoler, bord, varme og lys i teltet. Suverent. Vi må samarbeide ved neste treff også
- UL Viking for at vi fikk delta som et arrangement under BardumartnaŽn
- Norsk Offroadteknikk for særdeles flotte sponsorgaver - Du er en knupp Janne
- Amund på BG Nor for capsŽer
- Alle gruppeledere - Takk for at dere stiller opp og sørger for at ingen kjører seg bort, følger opp og veileder samt sørger for at sikkerheten blir i varetatt
- Alle deltakere - Uten dere, ingen treff

Stor fare for at noen ikke har blitt nevnt, men stor takk til dere også. Så håper vi på nytt treff på nyåret, Jeep Arctic Winter Challenge. Satser også på treff samme helga som Villmarksmessa denne gangen også. Da håper vi på enda flere deltakere samt enda tettere samarbeid med HMKF

Nå må jeg vaske bilen til Anne...... wink.gif
Mvh C3

Lokallagleder Jeep Club Norway, Troms og Omegn (Alt nord for Trøndelag)

troms@jeepclubnorway.no

2011 Jeep Wrangler Unlimited Sahara
2009 Jeep Wrangler JK Unl Rubicon
1998 Jeep Wrangler TJ

www.c3foto.no

#148 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 29 August 2010 - 19:14

Vil bare gi kredd til alle som stiller både som gruppeledere og deltakere ellers! Det har vært et utrulig bra treff med mye nye fine utfordringer for alle typer biler biggrin.gif

Og så vil jeg bare si takk til Svein, som ordner alt dette for oss! Han legger utrolig mye arbeid i dette slik at vi kan gjennomføre dette! Så en utrolig stor takk til deg Svein! biggrin.gif

Selv fikk jeg kjørt ganske mye og bilen fungerte perfekt bortsett fra ei reim til servopumpa som gikk på lørdag smile.gif
Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

Hilux 4x4 -91 Allpro SAS

#149 Navara08

Navara08

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 29 August 2010 - 19:49

Da va bilen tilbake i øverbygd etter et konge treff.. desverre ikke for egen maskin så en ekstra takk til Pål som dro meg hjem er vel på sin plass smile.gif

ska noen starte en egen bildetråd eller ska vi bare hive det vi har ut her etterhvert?

#150 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 29 August 2010 - 20:05

Det er laget en bilde tråd under bilder/film

Du fant ut at trykkluft kan gjøre så mangt med en navara da tongue.gif
Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

Hilux 4x4 -91 Allpro SAS

#151 Navara08

Navara08

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 29 August 2010 - 20:07

jaa... gjorde i grunn det, fikk diesel i tryne å smile.gif

#152 bajas

bajas

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 192 Innlegg:

Posted 29 August 2010 - 22:06

QUOTE(Navara08 @ 29 Aug 2010, 20:49) <{POST_SNAPBACK}>
Da va bilen tilbake i øverbygd etter et konge treff.. desverre ikke for egen maskin så en ekstra takk til Pål som dro meg hjem er vel på sin plass smile.gif


Jepp, ingen problem, Anders! Bare trivelig å hjelpe til...

Akkurat kommet meg inn døra. Vært å leita etter leatherman min, mista den på toppen der jeg laga luftfilter av sokken min.
Om noen har sett en sort leatherman charge, så er jeg evig gla! Savner rakkaren allerede...
Vet at Tor Jørgen mista sin, og Willy tok vare på den. Rart hvor man roter i gjørma...

Da jeg kom til teltet i natt sto det en grill utenfor combien, er det noen som savner den, så har jeg den. Ingen som tok den med fra campen heller.



VANVITTIG trivelig treff, til tross for et MOST drivledd og stikkaksling. Skruinga var jo tydeligvis publikumsvennlig, med snuten innfor teltet!
Det nye kjøreområdet var spennende, og mye enda som kan testes ut der. Johnny var vel eneste som trossa magefølelsen og kjørte skråveien over stupet, det var litt av en rute...

Takk for laget, og spesielt til Svein C3 som står så på for dette!

Nå må jeg vel rote ut noen bilder snart. Film ble det også litt av. wink.gif
81' Land Cruiser HJ60 TDIC

Pål

#153 Guderian

Guderian

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 72 Innlegg:

Posted 29 August 2010 - 22:29

QUOTE(bajas @ 29 Aug 2010, 23:06) <{POST_SNAPBACK}>
Takk for laget, og spesielt til Svein C3 som står så på for dette!


Ja igjen all honnør til sjæfen og hans menn som jobber fram et treff som det virkelig lukter svidd av! JAC har blitt en happening; en snakkis blant gutta. Mange nye biler og fjes denne gangen også. Det er bare lovord fra min kant å hente. Håper det blir mange JAC fremover i tid!

Og som en kuriositet er det artig å se responsen og antall skrevne innlegg i trådene som er laget under "Treff/kjøreområder" på dette forumet...INGEN TVIL om hvilket treff som dominerer forumaktiviteten for tida. Er det ingenting organisert som skjer i offroadmiljøene sørpå?


#154 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 29 August 2010 - 23:38

Da e æ å Steinar komet helskinnet hjem! Turen gikk uten noen form for problemer. Kjøttkaker til middag i Nordkjosbotn!

Stor takk til Svein for en kjempe innsats igjen! Takk til HMKF for sammarbeidet. Ser fram til vintertreff også!

Veldig artig å se nye fjes på JAC. Det nye kjøreområdet var veldig utfordrende, et terreng som passet veldig bra for min bil og dekkutrustning.




#155 Harald Th

Harald Th

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 362 Innlegg:

Posted 30 August 2010 - 08:13

Da va æ våken!
Tusen takk Svein for at du orker!

Detter var kjempebra med nytt område. Lille grønne likte steinete terreng og torvjord.
Anders, du kom til tross for motorras, det står det respekt av.. (det hjelper å mobbe)
Gleder meg til å treffe alle sammen igjenn til vinteren

Harald
Harald Thoresen
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt

#156 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 30 August 2010 - 13:25

QUOTE(bajas @ 29 Aug 2010, 23:06) <{POST_SNAPBACK}>
Jepp, ingen problem, Anders! Bare trivelig å hjelpe til...

Akkurat kommet meg inn døra. Vært å leita etter leatherman min, mista den på toppen der jeg laga luftfilter av sokken min.
Om noen har sett en sort leatherman charge, så er jeg evig gla! Savner rakkaren allerede...
Vet at Tor Jørgen mista sin, og Willy tok vare på den. Rart hvor man roter i gjørma...

Da jeg kom til teltet i natt sto det en grill utenfor combien, er det noen som savner den, så har jeg den. Ingen som tok den med fra campen heller.



VANVITTIG trivelig treff, til tross for et MOST drivledd og stikkaksling. Skruinga var jo tydeligvis publikumsvennlig, med snuten innfor teltet!
Det nye kjøreområdet var spennende, og mye enda som kan testes ut der. Johnny var vel eneste som trossa magefølelsen og kjørte skråveien over stupet, det var litt av en rute...

Takk for laget, og spesielt til Svein C3 som står så på for dette!

Nå må jeg vel rote ut noen bilder snart. Film ble det også litt av. wink.gif


Kordan grill va det?? Æ mista en biltema grill, type bord.

Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#157 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 30 August 2010 - 13:30

QUOTE(Harald Th @ 30 Aug 2010, 09:13) <{POST_SNAPBACK}>
Da va æ våken!
Tusen takk Svein for at du orker!

Detter var kjempebra med nytt område. Lille grønne likte steinete terreng og torvjord.
Anders, du kom til tross for motorras, det står det respekt av.. (det hjelper å mobbe)
Gleder meg til å treffe alle sammen igjenn til vinteren

Harald



Æ kom ja, hadde det heilt greit i BlingBling gruppa sammen me nye dyre bila tongue.gif Men Herre ka æ savna Nivaen da vi kom opp i et nye område!!!

Må bøy tellbake kufangern på Y60, fant vest en stein nedi et myrholl tongue.gif



DERSOM DET E NÅN I SOM HAR SER ELLER VEIT OM EN PEUGOT ELLER CITROENG MED 2.1TD MOTOR, RING MÆ ELLER SEND PM!!!!
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#158 bajas

bajas

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 192 Innlegg:

Posted 30 August 2010 - 17:20

QUOTE(AMan @ 30 Aug 2010, 14:25) <{POST_SNAPBACK}>
Kordan grill va det?? Æ mista en biltema grill, type bord.


Blank, så ny ut, sånn tønnegrill me ei rist i.
81' Land Cruiser HJ60 TDIC

Pål

#159 wluneng

wluneng

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 26 Innlegg:

Posted 30 August 2010 - 17:54

Da er jeg også kommet meg hjem etter å ha svingt innom Sjøvegan for en natt. Kom hjem kl 16:35 i dag (30. aug) med skitten bil og en ny erfaring (debuterte som offroader på et offisielt treff biggrin.gif ) Tusen takk til Svein og medhjelpere for et utmerket og spesielt treff!
Med vennlig hilsen,
Willy Luneng

#160 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 30 August 2010 - 19:23

QUOTE(bajas @ 30 Aug 2010, 18:20) <{POST_SNAPBACK}>
Blank, så ny ut, sånn tønnegrill me ei rist i.



Hørtes ut som den æ/vi mista, men kordan havna den dær, satt den nede på asfalten før at glørn ikke sku havn i gresse eller på teltan.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!