Gå til innhold



Foto

Jaktradio 136-174 mhz ? VHF?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 peri_lund

peri_lund

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 09 September 2010 - 00:20

Heisann. Jeg skulle hatt meg en radio som jeg kan bruke sammen med jaktlaget, det er vel fra 136-174 mhz ca....? Og dette kalles for VHF, ikke sant?

Hvis jeg ikke tar helt feil...

Hvordan er det og kjøpe sånt på ebay? Fant en her som virker grei, noen som har synspunkter rundt dette?

Hvis det er sånn at disse på ebay går overens med våre norske jaktradioer så ville det jo blitt en mye billigere radio.
Det står jo at de er programerbare også...:-)

http://cgi.ebay.com/...=item1e5e2e7757



Per Inge Lund.

Edited by KORTPAJERO, 09 September 2010 - 00:21.

Volvo V70 2,4 TURBO :-)
Per I. Lund.

#2 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 17 September 2010 - 20:43

bare å handle så lenge de er programerbare.... har handlet mange derifra.
har en yaesu vx5-r med mye utstyr tilsalgs, noedårlig batteri men det er å få kjøpt nytt... selges for 1500kr el bud
_RalliArt_

#3 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 17 September 2010 - 21:35

Den Wouxun KG-689 radioen funker nok fint til jaktradio den! Bare å legge inn jaktkanalene og prate ivei!
Kjenner ikke merket, så jeg vet ikke hvordan den er mht byggekvalitet og værtetting osv. Men til den prisen er det jo ingen krise om man må handle en ny!
Ellers har jeg handlet en del hos www.409shop.com i HongKong. Billig og rask levering. 3-4 dager hvis du velger DHL til å frakte pakken.
Her er noen Yaesu-produkter : http://www.409shop.c...p;parentid=1426
Vi har mange yaesuradioer i jaktlaget vårt, og de er svært solide og tåler nesten alt.
FT250R og FT270R er fine til jaktradioer. Og når en ser prisen hos 409shop, ser en at ferdigprogrammerte jaktradioer hos norske forhandlere er ran! wacko.gif
For noen år siden betalte vi 3800 kr for en Yaesu VX400, som er en simpel radio sammenlignet med FT250 f. eks.

#4 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 09 October 2010 - 13:55

eneste du trenger er jo området 136-143Mhz repetershiftet er på -4.500Mhz

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF