Gå til innhold



Foto

Land Rover Range Rover 2,5 DSE 1998


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 The Duke

The Duke

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Innlegg:

Posted 05 December 2010 - 17:07

må invistere i en familiebil å da selvfølgelig med 4x4.

trenger god plass å en bil jeg kan stole på.
vil jo aller helst ha Land Cruiser men økonomien er uenig (kjerringa er veldig enig i LC tongue.gif)

lurer på om noen av dere vet eller har erfaring med engelsk stål..

vet ikke noe om disse bilene så vet du noe så kom med det biggrin.gif

#2 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 05 December 2010 - 17:10

QUOTE(The Duke @ 5 Dec 2010, 17:07) <{POST_SNAPBACK}>
må invistere i en familiebil å da selvfølgelig med 4x4.

trenger god plass å en bil jeg kan stole på.
vil jo aller helst ha Land Cruiser men økonomien er uenig (kjerringa er veldig enig i LC tongue.gif)

lurer på om noen av dere vet eller har erfaring med engelsk stål..

vet ikke noe om disse bilene så vet du noe så kom med det biggrin.gif




Æ e ikke no Landrover ekspert, men æ har villa sedd på en Discovery 2 i stede. Alle fall det æ sikkla på når æ finn ut at Land Cruiser bi før dyrt tongue.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#3 junker

junker

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 287 Innlegg:

Posted 05 December 2010 - 18:15

Fine biler - men vær oppmerksom på holdbarhet..

Søk på 2,5 dse på google .. så ser du hvorfor du bør kjøpe et stort verktøyssett samtidig. wink.gif
Desuten biler med mye elektrisk - mye som kan gå istykker.

eller søk på www.lrforum.com

http://www.lrforum.c...showtopic=30080



#4 nippe

nippe

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 05 December 2010 - 18:42

Heisan. Var i samme situasjon som deg for 4 år siden, var innmari gira på RR og klarte å overbevise meg selv og kjerringa at det mest fornuftige bilvalget med tre barneseter og hytte med kjerrevei var en Range Rover. Så da kjøpte jeg meg en 2000mod 2.5 DSE... Hadde gått bare 89 000, var fin som bare juling. Så lenge den gikk - så var det den beste bilen jeg noen gang har hatt. Og kjerringa var enig. Utrolig bra familiebil, kongeplass i baksetet, pulken gikk på tvers baki osv.. Hadde det bare ikke vært for at det elektriske på den var crap.

Etter -99mod hadde det skjedd en stor forbedring, og alt skulle jo være så mye bedre. Trodde jeg hadde gjort et kupp da jeg kjøpte min 2000mod. Men det tok bare 8 dager før den "døde" første gang. Tok 3 uker før den var på veien igjen. Det hadde skedd noe muffens med kodene mellom styreenheten og ecu eller noe sånt - som gjorde at den nekta å starte. Etter at den ble fiksa tok det et halvt år før det skjedde igjen. Skiftet ellers hovedstyreenheten til ABS, belger, etc.. Alt i alt gikk jeg 200 000kr i minus når jeg rekner med verditapet - på to år. Hadde i gjennomsnitt 3000kr i verkstedutgifter pr måned, og en stund jublet ungene hver gang den startet og sa : hurra pappa - du klarte å starte den!

Men.. det var en fin bil altså... så lenge den startet og gikk..

#5 The Duke

The Duke

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Innlegg:

Posted 06 December 2010 - 16:59

trenger ikke mer svar.. er nok med junker og nippe sitt innlegg.

skal IKKE kjøpe meg RR.. har hørt litt av hvert, men dette var drøyt å bekrefter ryktet.

tusen takk for svar! biggrin.gif
styrer bare unna denne katastrofen tongue.gif

#6 Bamse_bra

Bamse_bra

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 85 Innlegg:

Posted 22 February 2011 - 15:17

QUOTE(junker @ 5 Dec 2010, 19:15) <{POST_SNAPBACK}>
Fine biler - men vær oppmerksom på holdbarhet..

Søk på 2,5 dse på google .. så ser du hvorfor du bør kjøpe et stort verktøyssett samtidig. wink.gif
Desuten biler med mye elektrisk - mye som kan gå istykker.

eller søk på www.lrforum.com

http://www.lrforum.c...showtopic=30080


Discovery 2 som nevnes i innlegget over har aldri blitt levert med 2,5 DSE motoren. Den ble levert med LRs Td5 motor som er en god motor. de elste hadde litt topproblemer, samt at det har vært problemer med olje i kabelmatte til ECU