Gå til innhold



Foto

tungstarta rocky


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 vegraden

vegraden

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 18 Innlegg:

Posted 15 December 2010 - 11:41

Trenger noen tips angående min rocky...
er veldig tungstartet (Når den er kald), må bruke en hel del startgass da dette ikke er bra..
har sjekka alt av gløding og det er i orden.. så skrudde jeg av røra på dysene i går.. å der kom såvidt diesel ut når bilen gikk, Er dette normalt? tongue.gif evt ka i alle dage som feila? sad.gif

#2 gor

gor

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 49 Innlegg:

Posted 16 December 2010 - 22:14

QUOTE(vegraden @ 15 Dec 2010, 11:41) <{POST_SNAPBACK}>
Trenger noen tips angående min rocky...
er veldig tungstartet (Når den er kald), må bruke en hel del startgass da dette ikke er bra..
har sjekka alt av gløding og det er i orden.. så skrudde jeg av røra på dysene i går.. å der kom såvidt diesel ut når bilen gikk, Er dette normalt? tongue.gif evt ka i alle dage som feila? sad.gif

har du prøvd å gløde den flere ganger,min er tungstartet dersom jeg gløder den en gang.Tror det er pga glødepluggene begynner å bli dårlige.Vet ikke hvordan man kan måle det,men det går sikkert.Dersom det er noe galt med dieselpumpa ville jeg prøvd en skvett med 2 takt olje i diesela,rykker som bare f.. men blir merkbart mye kjappere på gassen etterpå.


#3 vegraden

vegraden

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 18 Innlegg:

Posted 20 December 2010 - 19:38

QUOTE(gor @ 16 Dec 2010, 22:14) <{POST_SNAPBACK}>
har du prøvd å gløde den flere ganger,min er tungstartet dersom jeg gløder den en gang.Tror det er pga glødepluggene begynner å bli dårlige.Vet ikke hvordan man kan måle det,men det går sikkert.Dersom det er noe galt med dieselpumpa ville jeg prøvd en skvett med 2 takt olje i diesela,rykker som bare f.. men blir merkbart mye kjappere på gassen etterpå.


Hei takk for svar, skal prøve med litt 2takts olje.. den fikk forresten nok diesel fant jeg ut i etterkant her.. tongue.gif
Men jeg målte mostanden i pluggene og der fikk jeg 11 ohm, og der skal være 14, så jeg får prøve å bytte de smile.gif

#4 vegraden

vegraden

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 18 Innlegg:

Posted 26 January 2011 - 10:50

har bytta glødeplugger og fylt på litt olje i diselen..
når det gjelder dysene er det bare å skru de ut å blåse med luft og vaske dem? kan det hjelpe?

#5 Turbo diesel

Turbo diesel

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 57 Innlegg:

Posted 01 November 2011 - 18:13

QUOTE(gor @ 16 Dec 2010, 22:14) <{POST_SNAPBACK}>
har du prøvd å gløde den flere ganger,min er tungstartet dersom jeg gløder den en gang.Tror det er pga glødepluggene begynner å bli dårlige.Vet ikke hvordan man kan måle det,men det går sikkert.Dersom det er noe galt med dieselpumpa ville jeg prøvd en skvett med 2 takt olje i diesela,rykker som bare f.. men blir merkbart mye kjappere på gassen etterpå.


ta ut glødepluggene å sett dem rett på batteriet,det gjorde jeg. da ser man jo om dem virker værtfall.