MB 300 GD 86 mod
#21
Posted 06 February 2011 - 23:21
Og under bilen har jeg brukt Rå linolje, er det andre som har erfaringer med den typen olje?
Dynka alt under bilen, så nå kommer den til å lukte ny pussa jolle
Under bilen blir det ikke noe tektyl behandling, mye enklere og dusje på litt Linolje en sjelden gang
#22
Posted 07 February 2011 - 20:55
Når jeg da er rask og trykke ned spaka stopper lyden. Får den banke lyden kommer ikke først når jeg kobler inn sperra.
Det jeg tror er problemet er det at sylinderen som presser inn sperra siger tilbake pga ikke tette ringer i syl.
Er det noen som har en mening om hvordan dette kan utbedres? Eller om det i hele tatt er det som er feilen?
Har forresten fått ut vifta til cupen Så ting går frammover
#23
Posted 08 February 2011 - 09:25
#24
Posted 09 February 2011 - 23:29
TakkTakk
Det er ikke mye respons og få Men jeg kommer ikke til å slutte å mase fordi
#25
Posted 09 February 2011 - 23:57
Når jeg da er rask og trykke ned spaka stopper lyden. Får den banke lyden kommer ikke først når jeg kobler inn sperra.
Det jeg tror er problemet er det at sylinderen som presser inn sperra siger tilbake pga ikke tette ringer i syl.
Er det noen som har en mening om hvordan dette kan utbedres? Eller om det i hele tatt er det som er feilen?
Har forresten fått ut vifta til cupen Så ting går frammover
Så lenge lampa lyser er koblingen til sperra helt inne. Feilen ligger trolig i selve inngrepet. Mye jobb å plukke ut. Har ikke sett etter, men går ut fra at det er beskrevet i feltvogn-manualen som kan lastes ned fra prioriterte tråder.
-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring
#26
Posted 10 February 2011 - 13:16
Aha
Skal sjekke litt, å prøve. Kommer mann inn til sperra når en tar av dekslet bak på akselen?
#27
Posted 21 March 2011 - 22:22
Bilde tatt etter ett par timer med kjøring i snøvær
Den ene større enn den andre
På siden av radiatoren der vises 2 helt enkle svarte plater, en på hver side. De har jeg laga på nytt, får de gamle var dårlig rustbehandla og oppspist av rust Jeg brukte bare vanlig karosseri stål, 0.7mm tror jeg.
Det gitret gis bort viss noen vil ha det?? Det festes i sete-innfestningen.
Edited by offroader_3, 24 March 2011 - 01:14.
#28
Posted 21 March 2011 - 22:32
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#29
Posted 22 March 2011 - 14:57
TakkTakk
Veldig kjekk den plata der beskytter radiatoren er samme type bak som beskytter tanken
#30
Posted 23 March 2011 - 00:36
Tenkte jeg skulle liste opp hva jeg har gjort med bilen:
-Lakt opp strøm til arb lys bak.
-Kobla opp kompressor horn.
-Lakt opp strøm til stero/radio.
-Lakka svarte deler på fronten av bilen.
-Bytta hjullager på begge sider bak.
-Montert DEFA motorvarmer og cupevarmer.
-Bytta all olje på bilen.
-Bytta alle filter på bilen.
-Lufta begge diff lås systema
-Lufta clutch systemet
-Lufta og bytta bremseveska.
-Kjøpt og montert org baksete med festebraketter.
-Spakla skruhull i hjulbuene bak og malt hele gulvet bak i bilen, og rustbehandla godt.
-Lyd isolert gulvet og hjulbuene bak i bilen.
-Bytta varmapparat vifta og registret (radiatoren)
-Lydisolert torpedoveggen (litt bare)
Har og en liten plan om hva som skal gjøres:
-Lakkere Skjermutbyggerne svart.
-Montere Turbotrykkmåler, olje temp og amperemeter.
-Sette fast batteri ordnlig og koble opp nye batterikabler og hovedstrømbryter inne i bilen
-Led arb. lys bak
-Ekstra fjernlys framme ?? Er veldig usikker på den da :/
-Skvettlapper bak
-Få på noen klistermerker
-Omregistreres til hvite skilter
-Ta en servise på Turboen, tette eksos og olje lekkasje+ ha på eksosbandasje.
Edited by offroader_3, 23 March 2011 - 00:51.
#31
Posted 23 March 2011 - 09:15
Synes G'n kler ekstralys. Har nylig montert selv. Eneste jeg angret på er at jeg valgte uten parklys.
#32
Posted 23 March 2011 - 21:20
Synes G'n kler ekstralys. Har nylig montert selv. Eneste jeg angret på er at jeg valgte uten parklys.
Den isoleringa av hjulbuene bak er jeg veldig fårnøyd med Tidligere hørte jeg dekkene godt, og sprut fra dekkene som traff blekket i hjulbuen hørtest enda verre ut. Og tidligere så var det 3stk 6mm hull på hver side av bilen, får feste av noe som har vert bak i bilen, tror det at de hulla utgjorde mesteparten av støyet. De hulla tetta jeg med sparkel. Tenkte jeg skulle legge ut bilder og fortelle hordan Jeg gjorde det nå på fredagen har ikke hatt tid til å få bilder på dataen enda
#33
Posted 23 March 2011 - 21:31
Det er nøyaktig det samme som jeg driver med nå om dagen, med releer og slikt. Jeg har akkurat samme horn, men jeg har plassert mine innenfor, slik at det ikke blir så russebil-look på bilen om de skimtes gjennom grillen Har du montert vedlikeholdslader også i tilknytning til DEFA'en? Det har jeg nemlig, og er veldig kjekt.
Edited by maelling, 23 March 2011 - 21:33.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#34
Posted 23 March 2011 - 22:45
Synes G'n kler ekstralys. Har nylig montert selv. Eneste jeg angret på er at jeg valgte uten parklys.
kanskje det blir "1000 metringer" på bilen min og da etterhvert
#35
Posted 23 March 2011 - 23:00
Hadde en slik lader liggende lenge, men den ble montert på en liten golf som ble solgt rett før kjøp av Mercedesen Synn i grunn, for jeg ser for meg at en slik er kostbar. DEFA er vell en norsk produsert vare
Men har en liten vedlikeholdslader som kan benyttes. For bilen er ikke så ofte i bruk Stort sett når jeg er hjemme på helg
Men plaseringen av de røde og nermest selvlysende horna i grillen får kanskje en ny plassering etterhvert Veldig tøff tut da! Skremmer vette av alle
#36
Posted 23 March 2011 - 23:48
Tidligere har mine "1000-metere" (selv om de aldri i livet ville lyse 1000 meter) fungert fint som ekstralys, og de er justert litt kortere enn de vanlige lysene. Men egentlig har jeg dem mest for coolness'ens skyld. De vanlige G-lyktene lyser utrolig godt, og greier man seg ikke med dem alene, så bør man vurdere mørkesynet sitt Men etter at jeg har moddet lysstyret mitt i det siste, har jeg ikke rukket å kjøre på kveldstur enda Men Bosch-lyktene jeg har koster bare 6-700 kr stk og har god omtale rundt om kring. Et triks er visstnok å plassere xenon i slike "1000-metere". Da blir de ganske mye heftigere. Det er et triks for folk som ønsker seg Hella xenon-lykter, men som slipper unna med en god del mindre totalpris ved å kjøpe vanlige Hella - lykter og montere xenon i dem.
Edited by maelling, 23 March 2011 - 23:51.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#37
Posted 24 March 2011 - 00:59
Ja jeg er veldig fornøyd med original lysene Jeg syns bilen er veldig fin uten noe som helst ekstra lys. Men det er en type lys jeg syns er spesielt tøff
Viss jeg finner noe i den stilen kjøper jeg tvert Syns den blåe lysende ringen rundt hele lyktsatsen er veldig tøff
Den ringen er det noe som det går å kjøpe og sette i hvilken som helst lyktesats? Den ringen der er vell det som er parklyset?? Det hadde vert tøft og kobla parklyset på ekstralysa i lag med parkbelysningen på bilen, så det slukker og tenner i lag på hver sin side Når man bruker den strømsparende funksjonen på lysbryteren
Det med å putte xenon-pærer i fjernlys er jeg veldig tilhenger av Men jeg kjenner igjenn biler som har montert xenon pærer til både nær og fjernlys, får det er veldig skarpt
Edited by offroader_3, 24 March 2011 - 01:02.
#38
Posted 24 March 2011 - 17:05
Edited by maelling, 24 March 2011 - 17:14.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#39
Posted 06 April 2011 - 16:03
Men jeg har 2 spørsmål
- Jeg har grønne skilter på bilen, men har nå satt i baksete. Og når jeg skal på kontroll til biltilsynet for å få hvite skilter og registret den for 5 pers, vil de da si noe på hevinga?
Og hvor vanskelig er det å få den godtjent når jeg ikke har noe som helst papir på den
Likens med dekka? er det vanskelig å få det godkjent?
- Jeg vil veldig gjerne kjøpe Offroad.no vanlig streamer, men den er da aldri i shopen til Offroad. Noen som vet noe om det?
#40
Posted 12 April 2011 - 20:10
Tøffest i klassen ?? HAHA
Syntes det var veldig artig å parkere lag med den
Edited by offroader_3, 12 April 2011 - 20:11.