Gå til innhold



Foto

Hvordan fylle opp diesel filter etter tømming?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
27 replies to this topic

#21 macpers

macpers

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 24 Innlegg:

Posted 30 January 2011 - 15:42

QUOTE(Jeepern1-2 @ 27 Jan 2011, 13:13) <{POST_SNAPBACK}>
Hvordan gjøres det?

Hmm veit ikke heilt om den er defekt siden det kommer olje ut av rørene.Soloniden er den som stenger oljen når man slår av teninga.Denne skal ha strøm som kan måles.Mener den lager en liten klikkelyd når tenning slås av og på.Diselen du beskriver kommer ut er sikkert blandet med luft.Har du prøv ta en slange fra en kanne direkte inn på pumpen?Disse motorene ska vere enkle å få luftet.Hold full gass mens du filer.Kommer det sur røyk ut av eksosen?

Edited by macpers, 30 January 2011 - 15:47.


#22 Jeepern1-2

Jeepern1-2

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 84 Innlegg:

Posted 30 January 2011 - 22:47

Jeg er nå tilbake fra en helg i bergen. Min far og en kompis av han (som har hatt en del diesel før i tiden) har prøvd å få den i orden for meg, dessverre feilet dette. Det kommer diesel ut av rørene til dysene når de blir løsnet på, så jeg vet ikke om det kan være tette dyser? Syns det er litt rart at alt skulle stoppe etter en natt på bare -18(forige vinter startet den helt ned mot -28 grader uten problemer)

Jeg er redd jeg må ty til siste løsning; mekonomen... =(

Takk for alle forslag!

#23 Vidarvel

Vidarvel

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 69 Innlegg:

Posted 31 January 2011 - 13:04

QUOTE(Jeepern1-2 @ 30 Jan 2011, 22:47) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg er nå tilbake fra en helg i bergen. Min far og en kompis av han (som har hatt en del diesel før i tiden) har prøvd å få den i orden for meg, dessverre feilet dette. Det kommer diesel ut av rørene til dysene når de blir løsnet på, så jeg vet ikke om det kan være tette dyser? Syns det er litt rart at alt skulle stoppe etter en natt på bare -18(forige vinter startet den helt ned mot -28 grader uten problemer)

Jeg er redd jeg må ty til siste løsning; mekonomen... =(

Takk for alle forslag!


Tette dyser er en mulighet, men litt rart om alle skulle gått tett på likt, ta ut en dyse og monter den på røret fra pumpen, det er godt mulig at pumpen gir væske ut av rørene, men har en intern lekkasje som medfører at den ikke klarer å bygge nok trykk til å få suppa gjennom dysene..

#24 jeep 4.0l

jeep 4.0l

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 31 January 2011 - 15:58

er det ikke en mulighet for at der er en stoppbryter på denne bilen som ikke vil slå seg av?
eller gjør slik som mange andre (slepe bilen til den starter).. kan være glødepluggene som ikke får strøm også. eller så enkelt som ei jording som har falt av motoren.

#25 macpers

macpers

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 24 Innlegg:

Posted 31 January 2011 - 18:15

Når det kommer diesel ut rørene skal pumpen være ok samt att det kommer sur røyk fra eksos.Motoren vil hele tiden lufte ut uforbrent diesel. Kommer det derimot ingen ting er noe tett.Ta ut en dyse og teste den er fort gjort.Hvis du løsner forsiktig på dyserøret mens noen vrir om nøkkelen merkes det om det er høyt trykk rundt røret.Ta og måle att det kommer frem spenning til begge glødebruene.Sjekk stopp fuksjonen på pumpen.

#26 Jeepern1-2

Jeepern1-2

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 84 Innlegg:

Posted 03 March 2011 - 11:52

Hei alle sammen, det viser seg at problemet var glødepluggene. Etter et bytte (som mekonomen skulle ha 4000 for!!!) startet den med en gang =)
Det er helt utrolig at de kan ta så mye for en jobb som ikke tar mer enn en time..


#27 Vidarvel

Vidarvel

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 69 Innlegg:

Posted 03 March 2011 - 12:58

Bortimot like utrolig at det kan ta over to mnd å finne status på glødepluggene... whistle.gif

Gratulerer med vël løst problemstilling, og lykke til på veiene fremover!! smile.gif

#28 Jeepern1-2

Jeepern1-2

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 84 Innlegg:

Posted 04 March 2011 - 14:15

QUOTE(Vidarvel @ 3 Mar 2011, 12:58) <{POST_SNAPBACK}>
Bortimot like utrolig at det kan ta over to mnd å finne status på glødepluggene... whistle.gif

Gratulerer med vël løst problemstilling, og lykke til på veiene fremover!! smile.gif


Ikkesant. Hehe. Men jeg lærte mye mens jeg holdt på da tongue.gif

Takk